tisdag 22 januari 2013

Fragant Oil


V


 
äldoftande oljor.
Ja du har väl inte missat min stora kärlek till dofter.
Doftljus, dofttvålar, goa krämer, parfymer och rökelser hi hi och allt jag håller på med.
Tur jag inte är allergisk.
Det är ett arv detta med dofter. Min mamma var likadan och även min mormor. Fast på den tiden fanns det ju inte så mycket. Lite talk och en skvätt parfym kanske.
Även min dotter är likadan.


Dom här små söta flaskorna med Fragant Oil alltså eteriska oljor, köpte jag i en liten mysig butik i den lilla staden Eksjö i somras.




MEN jag använder aldrig doft i köket eller vid matbordet i rummet....där skall det inte vara.
Där skall lukta kaffe, mat och kryddor som ju i sig luktar så gott.
Men jag frossar i hallen och badrummet.
En vän som var på besök undrade om vi inte kunde sitta i badrummet för där luktade så gott:)

Ett par droppar i lite vatten i en skål med ett värmeljus under.
Det sprids en helt ljuvlig doft i Hörnan.
Speciell sådan som jag inte riktigt vet vad det heter.
Fick aldrig med ett foto på min.
Men här är en bild från nätet.
 




En liten dofthälsning till dig från Hörnan idag.
 
 
 

12 kommentarer:

  1. Hej Maria,

    Blomsterdoft. Rentvättdoft. Nyduschdoft. Nybakdoft. Kaffedoft. Underbart.

    Jag delar din näsa för väldoft. Jag har ett tips till dig. Om du besöker storstaden skall du verkligen ta dig tid för Rituals. Deras fantastiska oljor är beroende. Också. :) Deras lavendelljus doftar som en gammeldags lavendelpåse även när det inte brinner.

    Du har så himla trevligt hos dig. Tack för idag.

    Blomtankar till dig.

    SvaraRadera
  2. Älskar doftljus.Hade ett som doftade choklad mmm så härligt.Likaså tycker jag om lavendeldoft.Så det är lätt att bli beroende.Kram.

    SvaraRadera
  3. Visst är det ljuvligt med dofter. Just nu har vi en lavendeltvål på toaletten som doftar helt ljuvligt. Minns bara inte var jag köpt den annars hade jag köpt på mig flera dussin så det aldrig tog slut;)

    Önskar dig en härlig dag
    kram
    annie

    SvaraRadera
  4. Underbart med doft på burk :))
    De var så himla söta.
    Jag håller med dig, i köket ska det njutas av matdofter :)
    Kram på dig.
    Jessica

    SvaraRadera
  5. Vilka härligt underbara tips du delar med dig av...sånt där höjer livskvaliteten!!
    Ha en fin dag vännen
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  6. Då kan jag tänka mig att det luktar gott i badrummet om hon ville fika där inne:) Härligt, och fina flaskor:)

    SvaraRadera
  7. Borde kanske stanna till i Eksjö någon gång, åker ofta förbi den staden. Underbart med doftljus! Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  8. Väldigt fin header må jag säga...Jaa visst är det gott med dofter,på rätta ställena! Hahaha,gubben skyller jämt på...Kan inte gå in där eller där,pga allergi! Tyvärr så är det så också men har lite sparsamt här hemma iallafall..Kramen Maria ♥ Gunilla

    SvaraRadera
  9. Härligt med sköna dofter!
    Kram Helen

    SvaraRadera
  10. Ja, dofter är fantastiska och kan få mig att komma i stämning på studs, det kan vara så att jag känner ett riktigt behag så där plötsligt. Och det är så härligt. När det gäller parfym till mig själv så har jag samma som alltid, ända sedan jag började använda parfym. Men rökelse det har vi här och doftljus och i linneskåpen älskar jag att stoppa in dofter!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  11. ÅHHH vilka härliga flaskor:) jag ÄLSKAR eteriska oljor och kan inte få nog av dem.Jag är allmänt inne för allt holistiskt och naturnära och tycker att fler måste handla mer medvetet. Tack för fina ord på min aboutsida och du får ta bilder:)

    Nästa inlägg hos mig kommer handla om hur man blir friskare på vintern, kolla in:)

    ha en kanondag

    LOVE Maria från inredningsvis.se

    SvaraRadera
  12. Underbara flaskor!! Jag är väldigt förtjust i eteriska dofter:)

    Kram Lotta

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)