måndag 21 januari 2013

Bon heur

B on heur betyder lycka.
Och idag är det måndag och vi har nog alla haft en riktigt kall helg.
Här i hörnan har det varit lugnt och fint. Mys stund på pizzerian med barnen och en massa god mat.
Yogat har jag ju gjort som ni vet. Men fick ställa in lördagens pass tyvärr pga min kropp.
Men i söndags hade vi introdag på Friskis och det var härligt med ett nästan fullt pass.
Söndagskvällen gick till dottern som skulle möblera om. Så maken fick dra om alla sladdar och släpa möbler i hennes vardagsrum.
Och det blev såååå bra.



Kopparbyttor i köket. Är glad över att detta kommer tillbaka för jag gillar det. Det blir en ombonad känsla i köket.


 
Vattenkaraffen på lut i köket. Jag dricker väldigt mycket vatten. Tycker det är så gott.
Ett liten ♥ jag fick en gång med texten Bon Heur = Lycka. Detta passar bra tycker jag.
♥ är av speglglas det är derför det ser lite "suddigt" ut på bilden.
 
 
Önskar er en underbar måndag och start på nya veckan.
 
BON HEUR önskar jag er alla.
 

15 kommentarer:

  1. Hej fina Maria..
    Vilka varma härlig bilder från ditt kök,
    Jag gillar också koppar :)
    Stor kram
    Jessica

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder!! Jag gillar också ombonat även jag inte har mycket koppar.

    Ha en fin vecka!!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  3. Mysigt och hemtrevligt hos dig....jag gillar också gamla kopparsaker..har en del liggandes bara....kanske tid att ta fram det igen nu då.... man behöver ju variera och det var länge sen jag hade det framme...tack för idén!
    Ha en finfin vecka vännen
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  4. Låter som ni haft en mysig helg...:) Själv har jag spenderat den på jobb..:))
    Ha en fortsatt härlig dag, och vecka!
    Kram Git

    SvaraRadera
  5. Ni har haft en trevlig helg ni oxå♥
    Ibland kan det bara vara skönt att softa :)
    Ha en fin dag vännen!
    Kramen♥

    SvaraRadera
  6. Vilken underbar helg och vilka härliga bilder :) Önskar dig en fantastisk måndag :)
    Ta god hand om dig
    Kraaam Lisa

    SvaraRadera

  7. I love koppar! Det är så kul att koppar kommer tillbaks igen. :)

    Önskar dig en fin dag!
    Kramen
    Ina

    SvaraRadera
  8. Mysiga kopparsaker du har, har alltid gillat koppar, de minner om min barndom!
    Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  9. Vilket fint hjärta!

    Ha en bra dag!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  10. Låter som en mysig helg trots kylan & en strejkande kropp :-)

    Jag dricker oxå mycket vatten. Men smaksatt kolsyrat helst :-)

    Ha en fin kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  11. Alltid kul att titta in till dig, för att se vad för header du har nu............

    Vatten är ju bra att dricka , har tyvärr svårt för vatten, tycker inte det är särskilt gott egentligen.

    Önskar också dig en fin start på denna vecka,
    Anneli

    SvaraRadera
  12. Så vackert du har det i köket. Gillar speciellt flaskan;) Här borde det drickas mer vatten och kanske gör jag det om jag häller det i en vacker flaska som du;)
    Önskar dig en härlig kväll
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  13. Har också koppar, lite i köket och lite mer på landet:)) Det har ju blivit i ropet igen !
    Hoppas du har det bra!
    Kram

    SvaraRadera
  14. Visst är det vackert med koppar! Så många fina byttor du har!
    Söt lite karaff! Ja, vatten är nog det bästa man kan dricka!
    Lisa

    SvaraRadera
  15. Fin koppar, har också rotat fram en del från vinden!

    kram

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)