torsdag 13 december 2012

Natten går tunga fjät.....


Natten går tunga fjät, runt gård och stuva.
Kring jord som sol’n förgät, skuggorna ruva.
Då i vårt mörka hus, stiger med tända ljus,
Sankta Lucia, Sankta Lucia.
Natten var stor och stum. Nu, hör, det svingar
i alla tysta rum, sus som av vingar.
Se, på vår tröskel står, vitklädd med ljus i hår,
Sankta Lucia, Sankta Lucia.
Mörkret skall flykta snart, ur jordens dalar.
Så hon ett underbart ord till oss talar.
Dagen skall åter ny, stiga ur rosig sky,
Sankta Lucia, Sankta Lucia.
 

 
Helt underbart idag är det Lucia.
En dag som jag tycker är så magisk och vacker.
 
 
 
 
Min lilla Lucia med sin stjärngosse.
Ett litet sött par som kommer fram år efter år.
Ett sådant mysigt minne från det jag var liten.
 
I år har dom fått ett silverfat med mossa, lite kottar och snö att vara på.
 
Nu önskar jag dig en underbar Luca...
 
♥ ♥ ♥
 
 
 
 
 

14 kommentarer:

  1. Tack det samma till dig vännen!!

    Så sött lussetåg du har..hihi..

    Ann-Louisekram <3

    SvaraRadera
  2. Tack själv! Jag var en gång Lucia i 10 års åldern när vi bodde i Sverige. Jag kommer ännu bra ihåg hur spännande det var...

    Kram
    Sari från Puumuli

    SvaraRadera
  3. Tack detsamma, och jag håller med dig.. Den här dagen är verkligen magisk och vacker..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  4. Önskar dig detsamma! ★

    Lussekram
    Ina

    SvaraRadera
  5. Ja Lucia är något speciellt.
    Så jul fin Header du har gjort.
    Önskar dig oxå en härlig kväller.
    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  6. Det är något speciellt med Lucia firandet.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  7. Här har vi en riktigt kall vacker Lucia!
    Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  8. Jag har varit ledig idag och tittat på Luciamorgon på tv. Jag måste se en Lucia även om det bara är på tv.
    Min mamma har likadan Lucia och stjärngosse som du. De fanns också när jag var liten.

    Kram Agneta

    SvaraRadera
  9. Har inte sett någon Lucia men kunde ju gått upp å tittat på Tv.
    Har haft en fin dag trots detta, hoppas du också haft.
    Ha en fin helg/kram

    SvaraRadera
  10. Hej hej!
    Ny hos dig.
    Såg katten Leia, är det en siames? Jag älskar siameser. Kan tyvärr inte ha någon eftersom min man är allergisk. Men har lyckan att ha en härlig hund istället. Titta gärna in på min sprillans nya blogg och säg hej....

    SvaraRadera
  11. Hoppas gårdagen var kul och avkopplande!

    kram o trevlig helg

    SvaraRadera
  12. Fint! Ja Lucia är mysigt även om det inte blir så mycket firande för oss längre..:)

    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  13. Vilken härlig vinterheader du har! SÅ fin! Ja, Lucia är en magisk dag. Lucia är faktiskt något av det jag saknar mest från Sverige, blir alltid en smula vemodig just den dagen. Har så många fina minnen från lussefirande framför teven, på lekis, i skolan, hemma hos nymornade lärare...Ha en fin dag! Kramis

    SvaraRadera
  14. Önskar dig en underbar helg! En skön och njutningsfull sådan.
    Varm kramar

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)