måndag 10 december 2012

En ruffsig krans......

 
Kransmakerska....
 
Jag har insätt att jag inte kan göra så där prydliga kransar. Så ett liv som kransmakerska skall jag inte ägna mig åt...hi hi
 
Men jag har i alla fall hämtat material i naturen och knopat ihop en liten krans till dörren.
En lite ruffsig sådan...fast ganska nöjd ändå.
Vem har sagt att den måste vara så prydlig :)







Var ute i skogen innan frosten och samlade på mig lite mossa. La detta i garaget i en plastpåse...hum vilket gjorde att mossan torkade. La ut det hela i påsen med ett lätt duggregn i.Fuktigt och dint igen. Sedan fick jag hålla det fuktigt.
 Perfekt.
Men så kom då frosten och allt blev ett djupfryst paket. In på upptining. Sedan var det bara att ruffsa på.
 
Go och ruftig dag från hörnan.
Och önskar er en fin start på veckan.
 
 
♥ ♥ ♥

18 kommentarer:

  1. Den gillade jag lite spretig, snyggt :)

    SvaraRadera
  2. Det är mysigt och charmigt med lite rufsiga kransar...rufset ger liv och får det hela att se naturligt ut :)
    Ha det gott
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  3. Jag tycker den blev fin.. Det är väl charmigt med lite egen touch :-)
    Den ska du absolut vara stolt över :-)

    Ha en fin dag!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Mycket finare med lite rufsighet :) plockade oxå som tur var mossa unna snön kom glömde däremot buxbom kanske går att skotta fram dem å norpa ett gäng kvistar till pyssel . Ha en din start på lucia veckan kram Bittan

    SvaraRadera
  5. Det var ju bara så himla fin med lite rufsighet....Vad duktig du är !Ha en fin start på nya veckan och en skön måndag.Kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  6. Tycker kransen blev charmig :))
    Ha en bra start på veckan !
    Idag är det ju nobeldagen också..ska se lite på Nobelbanketten ikväll :)
    Kram

    SvaraRadera
  7. Hej Maria Jag tycker din krans var jätte fin..inte ska de vara perfekta ;=) ha en fin vecka mot Jul<3 kram kram Jessica

    SvaraRadera
  8. Hej Maria !

    Jag tycker din krans vart fantastiskt fin. Jag som alltid har köpt kransar man kanske skulle ge sig på och göra en själv vart lite inspirerad :)
    Önskar dig en bra start på veckan !

    Ta god hand om dig
    Kram Lisa

    SvaraRadera
  9. Hej
    Mycket trevlig ruffkrans , precis som den ska va .
    Snygg helt enkelt ;)
    Kram // Magdalena

    SvaraRadera
  10. Roligt att kunna fixa till en krans själv, blev jätte fin.
    Ha en bra dag/kram

    SvaraRadera
  11. Har också kommit underfund med att jag inte är så duktig på att göra kransar, men det är verkligen riktigt roligt. Och din krans blev verkligen fin, härligt med naturmaterial och extra fint med de små grenarna som tittar fram kring kransen. En sådan krans skulle jag gärna ha på min dörr!
    Önskar dig en härlig vinterdag!
    Kram Petra

    SvaraRadera
  12. Jag gillar din rufsiga krans. Det ska ju synas att det är en hemmagjord krans som är tillverkad med kärlek. :)

    Sköt om dig.

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  13. Jag tycker du har lyckats bra med kransen.Jaghade då inte kunnatgjort det bättre.Men vilket jobb,så du är duktig som har tålamod,hi,hi.Ha en trevlig dag vännen,kram a

    SvaraRadera
  14. Jag kan nog inte hålla med dig, jag tycker nog du är en ovanligt begåvad kransmakerska, det var en verkligt fin krans du gjort. Hade jag gjort en så fin hade jag varit jättestolt!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  15. Super fin krans som jag tycker att du visst lyckats bra med :-)
    --------
    Pågående tävling hos mig. http://lottizdays.blogg.se/2012/december/tavling-vinn-ett-candymail-till-valfri-mottagare.html

    SvaraRadera
  16. Kransen blev ju bra det duger bra så. Ha det bra !

    SvaraRadera
  17. Jag gillar din ruffsiga krans, tycker den är jättefin :) Har själv en ruffsig en på min dörr!
    Så roligt att du lämnade en rad efter dig :) Kikar gärna in igen!

    Gabriella

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)