fredag 14 december 2012

Djupa andetag...

Andas...och njut
Ja, jag vet det är inte lätt i dessa juletider.
 
Men att stanna upp en stund i vårt vackra vinterland.
Vad gör det om du inte hinner med allt...det blir en väldigt fin jul i alla fall.




Så här måste jag tänka nu för tiden. När inte min hjärna orkar med allt jag vill. Så jag har lite att jobba på :)
 
Men njuter ändå för fullt.



Tredje helgen i december. Tänk vad tiden går.
Idag har jag haft en mysstund vid datorn och kikat in lite hos några av er. Tänk så mycket härlig inspiration ni bjuder på. Tack för allt detta.
 
Julklappsinslagning står på schemat idag. Sedan lite jobb......sen blir det fredagsmys i hörnan.
 
En liten födelsedag står också på tur denna helgen. Goa svägerskan L fyller år.
 
Tack vare dottern och goa L blev det lussebak i veckan. Annars hade jag inte orkat med det. Så nu är frysen fylld.
 
Nu önskar jag er alla en underbar helg. Och sedan blir det mera titt in till er andra under helgen.
 
Vinterkramar från Maria
 
 
 
 
 
♥ ♥ ♥

23 kommentarer:

  1. Så vackra foton Maria. Och du har så rätt,
    det vi inte hinner före jul kan vi strunta
    i eller göra efter jul.
    Ha en härlig helg vännen
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Lätt att rusa på i julestressen...............men jag har också blivit mer eller mindre tvingad att varva ner.
    Som du säger............jul blir det ändå och härlig gemenskap med släkt och vänner.

    Kram Anneli

    SvaraRadera
  3. Det blir jul även om inte varje hörna är städad! Själv brukar jag vara en mästare på att glömma slå in någon julklapp, det händer varje jul. Jag kommer inte på det förrän i bästa fall efter julklappsutdelningen! Tala om julstress!
    Kram från Finas mammis

    SvaraRadera
  4. För mig handlar julen om att göra sådant jag mår bra av och att ta det lugnt. Alla de där påhittade måsten har jag hoppat över!

    SvaraRadera
  5. Vinterkramar från mig med och stressa lugnt:)

    SvaraRadera
  6. Hej söta Maria! Du har så rätt man hinner ändå!Underbara bilder du visar tack för grattiset ♥ Kramelikram Gunilla

    SvaraRadera
  7. vilka fina bilder du bjuder på jämt. Jag njuter verkligen av dem. Stannar upp en stund och njuter. Tack för det och ha en trevlig helg. kram

    SvaraRadera
  8. Jamen visst är det så... julen är här för att njutas av och den behöver inte alltid vara så perfekt. Det blir en jul i alla fall! Ha det skönt i hörnan!

    Kram Gugi

    SvaraRadera
  9. Härliga bilder du visar....
    Här firar vi också födelsedag...min pappa fyller 88 år i morgon...
    Ta julförberedelserna med ro....
    Kram Bia

    SvaraRadera
  10. Bara så underbara bilder.Man gör det man vill inga måsten och ska,Njuta och mysa är viktigare.Härligt med kalas .Ha det så gott ,Varma kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  11. Så vackra bilder och visst är det viktigt att stanna upp och andas, hinna njuta och ta tillvara på allt de vackra som julen bjuder på.

    Önskar dig en härlig helg
    kram
    Annie

    SvaraRadera
  12. Ja du har så rätt...jul blir det ju faktiskt ändå även om man inte hinner allt. Så viktigt att stanna upp och tänka ibland...
    Kramar från Nettan

    SvaraRadera
  13. Så klokt tänkt, visst är det så!!! Allt för många mår dåligt inför julen, en högtid som egentligen borde handla om samvaro och gemenskap. Jättefina foton!!!

    Stooooooooooor kraaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  14. Ja du har så rätt. Luta sig tillbaka och låta allt ta den tid det tar. julen kommer ändå
    kramar till dig
    Emma

    SvaraRadera
  15. Hej!
    Fina bilder!
    Ja, det brukar bli jul en då.
    Om det blir för mycket för mig brukar jag skriva upp vad jag ska göra en vecka framåt. Det är inte säkert att jag gör allt på listan, men det känns genast bättre.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  16. Så vackra bilder. Det får bli jul ändå...jag tänker inte städa ihjäl mig:)

    Önskar dig en fin 3:dje Advent...KRAMAR

    SvaraRadera
  17. Härliga bilder!
    Ha en bra 3:e advent!
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  18. Kloka ord, Maria. Nog är det svårt att undvika stress så här års, men visst är det viktigt att stanna upp ibland och bara njuta!
    Adventskram till dig!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  19. Så vackra bilder, Maria, som vanligt här hos dig! Jag håller verkligen med dig, det är bara att passa på att njuta av allt härligt med vinter och jul. Det som hinns med hinns med, och det andra får vänta =)
    Hoppas du får en fin start på nya veckan!
    Kram Petra

    SvaraRadera
  20. Här har snön nästan smält bort och den gröna gräsmattan kommit fram igen. Ha det bra !

    SvaraRadera
  21. Ta det lugnt vännen, det blir jul ändå och det viktigaste är ändå om man kan få lite gemenskap, värme och mys tillsammans.
    Städa, det är bättre att göra efter julen och det är ändå en sån mörk årstid nu så inte mycket syns i alla levande ljussken...hihi..;)
    Ha de gott vännen
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  22. Du har så rätt min fina vän...
    Man måste lära sig att ta vara på tiden här och nu, stanna upp lite...
    Det är så himla viktigt.
    Lättare att säga än att göra, jag vet... Men dock enormt viktigt!
    Kram
    Jessica

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)