torsdag 22 november 2012

Närmare....

Nu mina sköna närmar sig den härliga perioden.
 
En period som jag bara älskar.
Advent och jul med alla ljus och allt mys.
 
Den här bilden har jag sparat jättelänge för jag
tycker den är så ljus och härlig. Vintrigt krispig...
Det kan behövas i detta gråa nu, tycker jag...vad tycker ni ?.



 
Bild från nätet


Tiden går bara så fort....jag hänger bara inte med.
 
 
Måste erkänna att jag känner mig ganska så sliten nu. 
 
Det har med all denna utredning om mig och min arbetsförmåga att göra, arbetsträning alla samtal och listor jag skall fylla i.
 
Besök hos arbetsterapeuter, läkare, psykologer och kuratorer......och på det AF och FK.
Det tar på krafterna.
 
Att då sätta sig ner vid datorn och blogga runt lite gör mig så gott. Men inte alltid jag orkar kommentera hos er. Men jag finns här.
Att bara vara med min kamera och mina bilder. Att kunna träna som jag mår så bra av och som ger mig så mycket kraft. Mina nära och kära ♥
 
Att ta in allt vackert och mysigt får mig att må bra....och då läker hjärnan.
Mycket av detta bidrar ni med i Blogglandia.
 
Så ett ♥ tack för att ni  finns där ute.
 
Jag brukar ju inte skriva så mycket om detta just med sviterna av min stroke men i bland måste jag lätta mitt lilla ♥ även på bloggen.
 
Önskar er en underbar torsdag min kära.
 
Kramar
 
 
♥ ♥ ♥

14 kommentarer:

  1. Känner som du att ljus av alla de slag är betydelsefullare än någonsin i denna mörka tid. Det må vara i form av vit snö, eller levande ljus, ljusslingor eller lite solsken......allt ljus är ju såå välkommet.
    Känner också MED dig beträffande din sjukdomshistoria :( låter svårt och jobbigt. Ta hand om dig på bästa sätt och jag hoppas de där på AF och FK är snälla mot dig.
    Önskar dig en fin dag
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  2. God morgon från min del av världen!!

    Lite konstigt faktiskt, när man varit eller är sjuk. Mkt tid tas till o fylla i papper...

    Hoppas dagarna iaf kan va fina!, Klem Anna

    SvaraRadera
  3. Ja många gillar julen men för oss är den ensam och vemodig. Ingen kommer ingen ringer och julklappar ger vi bara varandra. Tråkigt när sk vänner inte kan höra av sig. Men efter min stroke så sprang folk som rädda höns. Det heter ju i nöden prövas vännen. jag frågar vilka vänner ???!!! Ha det bra !

    SvaraRadera
  4. Godmorgon !
    Jag är en av dom som gillar julen vinter och kallt. Nu längtar jag efter snö. Det är grått mörkt dimmigt dagarna i enda. Så trist.
    Man får inte vara för sjuk, för att vara sjuk måste man nog ha en massa ork med alla dessa papper och andra saker man måste stå på sig om hela tiden.
    Hoppas det ordnar till sig för dig.
    Skickar en super kram till dig !
    Pernilla

    SvaraRadera
  5. Jag har också längtat och snart är det dax att släpa fram alla slingor, stakar och tomtar. På lördag startar vi julen med pepparkakshusbakning, en tradition som min svärmor håller stenhårt på, väldigt mysigt.
    Skickar en stor styrkekram.
    Ulrica

    SvaraRadera
  6. Jag har tjuvstartat med gardiner och i helgen blir det att dra fram alla sladdar och slingor mm. Dte ska bli så kul. Det kommer att lysa upp fint i vintermörkret. Jag hoppas att allt kommer att ordna sig för dig så fort som möjligt. Att springa hos AF och FK tär på en. Sköt om dig! ♥

    Kraam
    Ina

    SvaraRadera
  7. Massor av kramar å julmys på du:-)
    Det är konstigt det där med att man måste vara stark för att vara sjuk !!!
    Eller ha anhöriga som fixar ,jag slet i många år åt min dementa pappa och såg mycket tragiskt av de som
    inte hade någon .

    Hoppas det ordnar upp sig snart .
    Kram Bittan

    SvaraRadera
  8. Det är JÄTTEJOBBIGT att bli utredd.. det tar både fysiskt och psykiskt.. Sen vill man ju att det blir perfekt.. man vill inte glömma ngt osv

    Hoppas du snart får vila lite,..
    kram ♥

    SvaraRadera
  9. Oj, vilken fin blogg jag hamnade på! Vilken fin blogg du har! :)
    Här stannar jag nog till fler gånger! :)
    Jag hamnade här genom Bloglovin' när jag sökte på "similar blogs"...
    Ha det fint!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Vackert vitt och juligt! Förstår att du går igenom en energikrävande period just nu. Bra att du skriver om det, det är som du säger bra att lätta sitt hjärta. Och jag tror dessutom att det är bra som motvikt till mer ytliga inslag. Ta väl hand om dig. Stor styrkekram Ester

    SvaraRadera
  11. Hoppas det ordnar sig för dig...det brukar ju göra det till sist :)
    Nu har vi målat i gillestugan, så härligt vitt...i morgon ska jag börja fixa till...och sen börjar jag att pynta hela huset !!:))
    Men det är ju kul!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  12. Vacker bild!
    Usch ja, jag kan tro att du blir sliten av allt det där, det hade ju vem som helst blivit!!
    Hoppas det ordnar sig iaf.

    Kram ♥
    Susanne

    SvaraRadera
  13. Det får ta den tid det tar att läka och komma tillbaka. Det jag lärt mig efter 33 jordsnurr är att inget är konstant, man kan inte bli lycklig och sen fortsätta vara det i evighet. Och tvärtom. Livet kan vara skit men det är bara en period och sen vänder det. Och då vet man att små motgångar inte är så farligt för man har varit med om värre och kommit ur det.

    Lycka till med allt!

    Kram
    M

    SvaraRadera
  14. Då skickar jag en stor kram till dig
    Emma

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)