torsdag 29 november 2012

Adventlunk i hörnan.......

Brrrrrrrrrrrrrrr .........

En isande kyla idag. Men med ett lätt snöfall under dagen.
Bara lite snöyra i luften får mig att spritta av lycka. Tänk vad lite det behövs.
 
Start imorse med ett Yogapass sedan blev det lite snabeldrake här hemma.
Julstjärnor är nu inhandlade på Blomsterlandet och en liten Hyasint.
 
Den fick flytta ner i en gammal ishink som ändå bara står i skåpet.
Lite mossfluff runt så var det klart.
Jag blev riktigt nöjd....





* * * *

Två små fåglar på en gren.
 
I gästrummet hänger det trollhasselgrenar från taket. Men har tyckt att det ser lite tomt ut.
Så dom här sötisarna hittade jag på Hemtex. Dom har lite glitter på sig så det blir lite festlig fågel av det hela. Passar bra nu till advent och jul.



 
 
 
Syns snart igen ...för nu måste jag fylla på energidepoerna med lite mat.
 
Gör er en fin kväll....
 
♥ ♥ ♥
 

22 kommentarer:

  1. Hej Maria!så vinrigt mysigt du har fått hos dig! jag håller med snön är efterlängtad! Hacinter o mossa är en hälig kombo <3 kram Jessica

    SvaraRadera
  2. Härligt med hyacinter! Här ska vi få en massa snö i natt, det blir lagom till advent!
    Ha en fin kväll!
    Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  3. En sån' söt lite pippi
    Ha en fin kväll
    KRAM
    Eva

    SvaraRadera
  4. Visst är det härligt med alla julblommor nu. Trollhassel i taket är väldigt vackert, dessutom går det ju att skifta tema efter högtider och årstider.
    Kram Ester

    SvaraRadera
  5. God kväll i stugan. Ja nu är det mysiga tider, älskar att göra fint nu i advent.... har inte köpt nån hyacint ännu. Fint Du har gjort det.
    Med snö på bloggen också. Hade det förra året men kommer inte ihåg hur jag gjorde.
    Sköt om Dej.

    Kram Uttan

    SvaraRadera
  6. Åh, jag tycker så mycket om julblommor. Idag har jag köpt hem två julrosor och jag gläder mig så!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  7. Vad fint med hyacinten i ishinken.

    Trevlig helg // Lissen

    SvaraRadera
  8. Vad myyyysigt :-)

    Här har det minst kommit en dm snö... Inte dumt alls :-)
    Kram

    SvaraRadera
  9. Ja usch så kallt idag... Man är trött på allt grått också. Men vintern gillar jag inte heller. Borde nog emigrera nov-april:)
    Men jag håller med om att lite snö skulle lysa upp!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  10. Idag fick vi snö så nu är de ljust å fint men kallt. Jag fick köpt mig en Amaryllis idag tror de får bli någon hyacint också.
    Ha en fin första advent/kram

    SvaraRadera
  11. Här har du ordnat så mysig stämmning! Härligt c",)

    Jag requested dig på Instagram, du började följa mig men svarade inte på min request!!
    Hade varit kul o följa dig där, oxå...hihihi!!

    ônskar dig en finfin adventshelg, Klem Anna

    SvaraRadera
  12. Så fint med både hyacinten och fåglarna!

    Älskar hyacinter och doften av dom är alldeles underbar.
    Ha en fin dag!

    Här i Härjedalen är det snöstorm idag...riktigt mysigt!!!!
    // Britta

    SvaraRadera
  13. Så fint med hyacint och trollhasseln med fåglarna :-) kramis

    SvaraRadera
  14. Här är det också isande kallt. Har ingen som helst lust att sticka näsan utanför dörren. Vilka fina hyacintbilder! Fint ljus i dem!

    Trevlig helg!
    //Linda

    SvaraRadera
  15. Ha en fin adventshelg!
    kram
    Hanna

    SvaraRadera
  16. Härliga fåglar på grenar...fint:)
    Jag ska plantera en hyacint i en mortel, såg det i en tidning....om nu en multihyacint ryms i den hihi.
    Ha en mysig fredag kväll!!
    Kramen

    SvaraRadera
  17. Kikar in och önskar dig en fin advent vännen, måste också berömma dig för vackra bilder :)
    Ha de gott
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  18. Det är alltid lika rofyllt att titta in på din blogg. Vilket man behöver nu i juletid.
    Hoppas du får en skön advent
    kram

    SvaraRadera
  19. Det är allt något speciellt med att fixa och dona inför advent och jul. Nu har ju snö och kyla kommit så det känns lite extra mysigt. Fint med dina fåglar på grenen!!

    Kram Katarina

    SvaraRadera
  20. Alltid fint på din blogg, har har det bara kommit in tre hyacinter:) Här har vi snö så det räcker till också...snöar och snöar!

    Fin helg...KRAM Helena

    SvaraRadera
  21. Hej!
    Härligt men hyacinter och sådan söt fågel.
    Ha en fin första Advent.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  22. Hej Här är det -10 Grader och klart väder ca 5 cm snö. Trevlig Advent !

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)