måndag 8 oktober 2012

Lata mornar....

 
 
Nu kan vi ha lata sköna mornar i vår nya säng.
Tänk va gott vi sover nu. Som ni ser så gillar lilla Leia att stanna kvar och mysa lite extra i sängen. Bäst är det under tecket :)


Nu är ju sängen ljust grå. Men detta ser man inte så mycket av på dagen när överkast och kuddar ligger på plats. Sovrummet var ju i vitt och med röda detaljer och så är det fortfarande. Så nu ligger det nya överkastet på denna sängen i stället för i gästrummet.  Röda kuddar från Indiska på plats. Dessa hade vi i vardagsrummet förrut. Så det är där jag nu skall sy nya kuddar.


Ett gammalt smyckeskrin står på den avlutade byrån. Detta underbara skrin har min pappa köpt i fjärran land när jag var liten. Skrinet är tungt och kraftigt med underbara figurer på. Mamma och Pappa hade alltid det här i sitt sovrum så längt tillbaka jag kan minnas.

 
 
På mitt nya nattduksbord är det nästan tomt. Bara min lilla budda som vakar över mig. Bra nattduksbord vi köpte som hänger på väggen med en låda och hylla för böcker. Inte en massa grejer med andra ord.
 
Sedan kommer det kanske in lite grått som skall matcha den grå sänggaveln. Vi har inte fått hängkuddarna ännu.....det blir snyggt när dom kommer.
 
Nu är det onsdagkväll och jag har varit igång hela dagen som nu kommer jag snart krypa upp i sängen. Tar nog en sväng i Blogglandia först.
 
Natti Natti zzzzzzzzz
 
♥ ♥ ♥
 
 
 

6 kommentarer:

  1. Snyggt sovrum och alldeles underbart skrin. Roligt att ha sådana minnessaker.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej Maria! önskar dig en fin vecka!kram Jessica

    SvaraRadera
  3. Snygg säng ser ut att vara en skön plats för både två å fyrbenta.
    Fint skrin å alldeles speciellt för dig minne från barndomen.
    Ha sw gott/kramen

    SvaraRadera
  4. Härligt med en skön säng! ser jättefint ut i ditt sovrum, grått och rött är så snyggt ihop.
    Vilket vackert skrin! Alltid extra värdefullt med såna minnessaker. Ser ut som ett som någon skulle komma med till engelska antikrundan, experten skulle vrida och vända på det, hm, hm, det här kan nog vara värt minst 900 pund...

    Önskar dig en skön tisdag
    Kram Anncathrine

    SvaraRadera
  5. Vad härligt! Vi har också massor av kuddar från Indiska, de är så fina. Smyckeskrinet är underbart. Varma kramar!

    SvaraRadera
  6. Ser härligt ut. Ett rum man sover gott i;)

    Önskar dig en härlig dag
    Kram

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)