fredag 19 oktober 2012

Bland Tomtar och Troll ....

Sagofolket
 
Vad gjorde jag nu för mystiskt igår torsdags kväll.
Jo ute på landet i skogen besökte jag och mina vänner Sagofolket.
 
Vi besökte underbara Eleneor som driver sitt företag Sagofolket ute på landet i Tuvatorp, Vårgårda.


Elenore gör unika figurer som tex. Tomtar, troll, vättar, häxor mm. Hon handskulpterar ansikten, händer, fingrar, knappar med mera. Alla tygerna (innan hon syr kläderna) är handtovade. Alla garner är handspunna. Gå in på hemsidan och titta.
"Och jag kan garantera att ALLT är handgjort."

Här öppnas också Tuvatorps Café inom snar framtid, (våren 2013)   Elenore kåserar även om Sägner och folktro (tomtar, vättar, troll, älvor, skogsrå, näcken mm) .



Tomtar och troll i alla former och utseende....helt fantastiska. Alla tomtar och troll är unika och 100% handgjorda.  Ett otroligt hantverk.


Ett liten tomtebabies är född. Denna lilla söta låg i en liten sovpåse med små fantastiska kläder på sig. Hon fick följa med M hem idag.




Miljön på Tuvatorp är helt fantastisk. Lite interiör och mingelbilder. Gott småplock att äta med allt hembakat så klart. Elenore är allt en liten bullmamma också.
 
Till kaffet bjöd Elenore på en härlig föreläsning om troll, tomtar. vettar och gammal folktro. Oerhört intressant, må ni tro.
 
Ett bra utflyktsmål till våren rekommenderas.
 
Kram och gör dig en fin fredag.
 
♥ ♥ ♥
 
 








13 kommentarer:

  1. Hej! Va roliga saker du gör!!! Fin sida du har!!!

    SvaraRadera
  2. Åhhh vilka underbara figurer hon gör. Jag är tomtegalning så där skulle jag trivas.
    Trevlig helg.
    Kram Ulrica

    SvaraRadera
  3. Vilket mysigt ställe, där måste jag göra ett besök. =)

    SvaraRadera
  4. Åh så mysigt det ser ut.
    Önskar dig en skön helg.
    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  5. Åhhh vilka FINA saker, vad duktig hon är :-)

    Vilken mysig kväll ni fick :-)

    Ha en härlig fredag!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Det var ett fint ställe å låter som en helmysig kväll. Tomtarna är ju helt ljuvliga, tror jag sett henne å tomtar på Lisebergs julmarknad.
    Ha en skön helg/kramen

    SvaraRadera
  7. Ser ut som ett väldigt mysigt ställe :-) söta små troll. kram

    SvaraRadera
  8. Vilka underbart fina tomtar, jag förstår att det blev en lyckad kväll!
    Trevlig helg,
    Kristina

    SvaraRadera
  9. Åhh,vilken underbra miljö.Kul att vara på en sån föreläsning:)Hoppas du med får en underbar Fredag & helg,kram <3

    SvaraRadera
  10. Vad mysigt det lät, vilken miljö och hantverk. Ha en skön fredag. kram

    SvaraRadera
  11. Tuvatorp verkar vara ett ställe helt i min smak! Hembakat och fint hantverk. Kan det bli bättre? Ha en fortsatt fin fredagskväll. Kram från Bergen

    SvaraRadera
  12. Oj vilka fina ansikten på figurerna, väldigt bra med sina olika miner.
    Det kommer nog att gå bra med att sälja de,eller hur ?

    SvaraRadera
  13. Hej o tack för din trevliga och mysiga blogg!

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)