torsdag 13 september 2012

Trött och förvirrad...:)

Mycket i hörnan just nu.

Avklarat mina Yogaklasser för denna veckan...helt ljuvligt att möta mina underbara Yogisar.
Jobbat och pysslat hemma.

Men idag torsdag har jag varit på språng hela dagen.
Först ut idag var Lasarettet i Borås, där jag ingår i deras hjärnskadeteam. Pga min hjärntrötthet efter stroken för två år sedan. Har det mycket jobbigt med för mycket ljud. Så idag var det dags för hörseln. Fick i alla fall veta att jag hör alldeles utmärkt..tackar för detta. Men skall få en liten manick att ha i örat vid mycket ljud som sållar/dämpar bort lite. Så det var hörselkontroller, en massa snack och att gjuta mina mallar till hörgrejen som jag skall använda. Detta tog nästan två timmar.....

Maken var också i stan så det blev mat efteråt. Snacka om att jag var både trött och hungrig.
Vart tog jag vägen sedan då....jo till Indiska för att leta kuddar mm. Finns sååå mycket snyggt men inte vad jag egentligen letar efter. Maken hittade turkosa kuddar som han gillade...jo jag gillar turkos men det innebär att jag måste börja tänka turkos här hemma. Och det har jag inte alls.....så det sprack.
Sedan ett svep i tygaffärer...men nej inget där.
Alltså hem och handla lite till det ekande kylskåpet....totalt halvdöd.
Men här hemma kom jag på en liten sak....har lite tyger sedan gammalt som nog får bli lite kuddar...i rött och guld. Så lite omflytt av div. kuddar här hemma så tror jag det blir bra.

Att jag inte tänkt på detta tidigare :)

Sedan har det hänt en annan sak som är himla rolig...men detta tar vi i slutet av nästa vecka :)

Så nu är det lite frid och lugn och ro som behövs i mitt huvud.

Ta väl hand om dig och glöm inte andas....(nästan så jag glömde det i eftermiddag)

Bild från Rang-Decor
Denna bilden ger lite lugn i sinnet. Nu en kopp te och prata lite med maken i soffan tror jag.


♥ ♥ ♥

11 kommentarer:

  1. Nä jag skall allt andas hoppas du också gör det,
    stressigt blir de annars.
    Ha de fint/kram

    SvaraRadera
  2. Du har verkligen haft en dag i full fart! Men så roligt att komma på att tygerna till dina nya kuddar redan fanns hemma!
    Önskar dig en lugn och skön helg =)
    Kram Petra

    SvaraRadera
  3. Här andas det med. Skönt att hörselkollen gick bra och roligt att du hittade dina kuddar hemma. Alltid roligt när "kudd-problemen" löser sig utan att behöva kosta skjortan (för usch vad endel kuddar kostar)

    Nu önskar jag dig en ljuvlig dag, tackar för titten inne hos mig och för att jag därmed blev påmind om din ljuvliga blogg. Tack

    KRam
    ANnie

    SvaraRadera
  4. Hektisk dag...
    Vilken tur att det finns hjälpmedel att få efter en stroke :-) Hoppas det kommer fungera med apparaten...

    Ja ibland kan det räcka tatt flytta om därhemma så är det "NYTT" igen...

    Ha en finfin fredag!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Åhå! Har du också fått Stroke för två år sedan? Välkommen i gänget jag fick min 4 Juni 2010. Ha det bra !

    SvaraRadera
  6. Du har haft en intensiv dag, inte konstigt att du är trött!
    Det här med kuddar är svårare än man tror. Har letat kuddar länge och så hittade jag på Åhlens av en slump.
    Låter väldigt bra att du får hjälp efter din stroke. Ibland funkar vården bra...
    Kram

    SvaraRadera
  7. Hoppas att du får vila ut över helgen!
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  8. Hej Maria! det låter som kudd problemet löser sig ;=) tur man har lite av varje i gömmorna ;0 trevlig helg på dig!kram Jessica

    SvaraRadera
  9. Hei, Nydelig bilde hos deg. Ja puter/kudder gir god energi og trenger jo ikke alltid koste så mye:-)kanskje en gammel duk eller skjerf kan bli ny pute hos deg? Takk for koselig hilsen. Fin fredag! klem Siv

    SvaraRadera
  10. Kul att du tittade in hos oss! Alingås du med alltså? ;)

    Önskar dig en fin helg!
    /Anna

    SvaraRadera
  11. Jag glömmer ofta att andas,det är bra med en påminnelse ibland... Fin blogg! Anna

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)