torsdag 27 september 2012

Torsdagsbilden -Belysning på Fabriken

Torsdagsbilden på Fabriken denna vecka är belysning som tema.
 
Lite spännande att se vad som händer på bloggarna om belysning. Hos mig så här års är det helt klart levande ljuskällor som gäller, med lite undantag på häftiga effekter när mörkret faller.
 
Ja, inte har jag några fiffiga designlampor...intresserar mig inte, vill ha ett ljus/lampa som berör.
Lysrör.iiiiiiiiiiii usch dom finns inte här hemma alls, tack och lov har maken och jag samma åsikt. Bra arbetsbelysning får vi av div spottar med dimmer, bara att dra på fullt ös så får jag en bra arbestbelysning. (undantag dock garaget hi hi)
 
Först ut levande ljuskällor ♥
 
Doftljus finns alltid i någon hörna här hemma....♥



Olika effekter innanför och utanför  entredörren.....tycker det känns så välkomnande.


Den här lyktan har varit med förut på bloggen...men jag älskar den.
 
 
 
Ljuseffekter som jag älskar...
 
Japanska lyktan i trappan...........♥


Belyst tegelvägg är alltid lite magiskt....


Fina dagar på dig nu i belysningens tecken.

♥ ♥ ♥

 
 

12 kommentarer:

  1. Hej hej! Det var ett tag sen jag kikade in hos dig, så nuhar jag lite att titta igenom.
    Vilka fina lyktor och lampor du visar. Den japanska föll jag helt och hållet för. Den är ju såå vacker.
    Ha en skön kväll nu!

    Regnkram från Åsa.

    SvaraRadera
  2. Vilka fina lyktor du har :-) Man kan aldrig få för många ;-)

    Ha en fin kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Åh så många vackra ljus-källor och så många vackra bilder;)

    Önskar dig en härlig kväll
    kram
    Annie

    SvaraRadera
  4. Åhh så vackra bilder, du är så duktig att fotografera!

    KRAM Helena

    SvaraRadera
  5. Du har jättefina ljuslyktor, och levande
    ljus är så fint. Fina bilder du tagit.
    Kramar och trevlig helg
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  6. Ha, vi har likadana hängande ljuslyktor, bild nr 2! Snygga! Visst är det fint med ljus! Och den här tiden så måste det till, det blir så fint då.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  7. Så fina bilder du bjuder på. Levande ljus är ett måste nu i höstmörkret.

    Ha en skön helg

    Kram Karin

    SvaraRadera
  8. Vackra bilder med olika sorters ljus som du visar. Ha det bra !

    SvaraRadera
  9. Vackert! Levande ljus är både rogivande och ger fint sken!

    SvaraRadera
  10. Hej! Så mysiga bilder. Föll pladask för din runda lykta/lampa med genombrutet mönster. Älskar när det avspeglas mönster från belysningen på en enkel vägg.

    Må så gott och mys!

    SvaraRadera
  11. Vad mycke fina lampor! jag har mycke levande ljus också! lite dåligt med lampor möjligtvis..trevlig helg!kram Jessica

    SvaraRadera
  12. Ja, visst är det kul med annorlunda lampor!! Gillar den japanska i din trappa mycket!
    Kram Anna

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)