måndag 10 september 2012

Njuta av det som finns......

Sommar....
Nja nästan i  alla fall. Så otroligt skön dag. Cyklade till jobbet och stannade till vid sjön och bara njöt.
Sedan fick jag ju vara inne tyvärr, men så är det.
Men på hemvägen cyklade jag via kollonilotterna hem....skönt för själen.

Jag är så lycklig över att bo som jag gör med denna vackra natur inpå knutarna.
Och det växer mera en vad jag tror i trädgården när jag tittar efter.
Satt en stund nu i kväll och njöt av vattenplasket och solen.

Här är lite utblommade Astilbe med vad dom nu heter...??  i en liten bukett på köksbordet.


Kvällsmys i soffan när mörkret fallit. Lite kärleksört i skålen.



 Mina Liljor (Afrikas Lilja) blommar och kämpar på. Jag är så glad över att jag köpte dessa.


 Och här har vi de mumsiga blåbären.
Det blev allt en paj igår kväll. Foton och recept kommer i veckan.
Jag har fortfarande problem med min uppkoppling som segar och håller på.



Önskar er fina dagar, och njut av det underbara vädret om ni kan...bara så fem minuter gör susen.

Kram och snart zzzzzzzz

♥ ♥ ♥

 

13 kommentarer:

  1. Hej! Det har varit en härlig dag idag och jag har varit ute och tagit en promenad. Ha det bra !

    SvaraRadera
  2. Parabéns, maravilhosa postagem
    abraços

    SvaraRadera
  3. Visst är naturen fantastisk, det är alltid öppet och gratis!
    Tycker kärleksörten såg finare ut i en skål än i vas, tack för det tipset!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Alla årstider har sin egen charm!
    Sensommar och höst är en av mina favoriter, det blir så underbar luft!
    Fint med Kärleksörten i skålen:)
    Ha en fin tisdag!

    SvaraRadera
  5. Älskar ögonblicken då jag verkligen stannar upp och SER vad jag har omkring mig. Blir en speciell känsla av vakenhet och här och nu:)Gör det tyvärr för sällan...

    Kram Jane:)

    SvaraRadera
  6. Du tar verkligen vara på ögonblicken. Översta bilden med blå blomma; är det inte en scabiosa av ngt slag? Afrikas lilja; är det en agapanthus? Ha en underbar vecka!

    SvaraRadera
  7. Visst har det varit ett par härliga dagar med sol och värme. Förutom idag när himlen öppnade sig och regnet vräkte ned. Men varmt är det fortfarande +17.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  8. Ja, visst är det underbart med dessa härliga dagar. Bara att njuta.. Fina blommor du har, gillar också Afrikas blå lilja, min blommar för fullt just nu. Ha en go vecka! Torprosen

    SvaraRadera
  9. Ja vilka dagar det har varit! Underbart!
    Åh vad fint Afrikas lilja blommar, mina sparade jag sen förra året men dom började aldrig blomma i år:(((


    Kram Susanne

    SvaraRadera
  10. Varmt och skönt har det varit igår & idag. Fast här började det regna på eftermiddagen...
    Vad mysigt du har det på kvällskvisten & med kärleksörten inne :-)

    Ha en fin kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  11. Hittade dig nyligen. Jättefin blogg!

    SvaraRadera
  12. Ja det är verkligen härligt att bo med skön natur in på knuten, det gör jag med:)) Och som du säger, det gäller att njuta av allt det vackra och stanna upp lite i tillvaron! Jättefina foton! Och så vackert med kärleksörten!

    Kraaaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)