onsdag 5 september 2012

Måndag till torsdag.....

När jag rensade och fixade min kokboks hörna hittade jag den här boken.

Måndag till torsdag.
 En kokbok som gör vardagen
 enklare och godare.
Har ingen aning var den kommer ifrån...men så mycket god och enkel mat.
Så nu kommer jag att släppa lite recept då och då från den här boken.
Det vi testat hittills har varit kanon.





 Först ut kommer Färsk bandspagetti med kall tonfisk och rödlökscreme

4 port.
Färsk bandspagetti
Tonfisk på burk 300 g
Rödlök 1½ st (jag tog en)
Creme Fraiche 4 dl
Dijonsenap 2 msk
Salt och peppar

Koka pastan enl. anvisning
Häll av vätskan från tonfisken och finhacka den
Finhacka rödlöken och blanda med Cremw Fraiche, tonfisken samt dijonsenapen.
Smaka av med salt och peppar
Servera pastan med den kalla tonfisksåsen.

Tillagnings tid 10 min :)

Alla recept har en tidsangivelse i tillagningstid...:)



 Vi drack vatten till detta. Jag gillar rent vatten till vardagsmaten...annars blir det gärna vin.

Smaklig spis
♥ ♥ ♥



4 kommentarer:

  1. toppen jue med såna recept ibland står det ju still va man skall laga för mat.

    SvaraRadera
  2. Mmmmm, det lät ju kanongott... nu äter jag ju inte pasta, ris eller potatis... men det finns ju annat man kan ha till den röran.. ska jag absolut testa.... yummy yummy.. och håller även med föregående talare.. idétorka som inte är av denna värld ibland... Tack för bra tips..
    Kram kram

    SvaraRadera
  3. Mmm det lät gott :-)

    Hoppas du kan testa fler smarriga recept ur kokboken :-)

    Ha en fin torsadg!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Oj va gott det lät!
    Så bra idé att lägga ut "middagstips" det behövs för nu råder total idétorka på den fronten;)
    Ha en fortsatt fin torsdag!
    Marianne

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)