fredag 7 september 2012

Fula äpplen...och en trevlig helg....♥

Våra Lobo äpplen.........
 
 
Vårt äppleträd ger inte så fina äpplen tyvärr. Och det är synd...Lobo äpplen är det och dom är ju så goda. Men det har bara blivit fina ätbara äpplen ett år. Men det blommar så fint. Så det får stå kvar så länge. Så vad göra...jo ett försök till äpplekrans som jag aldrig gjort förrut.
Blev väl så där tycker jag. Men det pryder dörren till garaget i alla fall.




Solen glimtar som sagt till då och då. Så här blev ett foto på en av mina hyllor i trädgården som du ju sett förrut med olika pynt och olika årstider. Nu med rönnbär i terrakotta krukan.
Bilden tagen med Instagram.


 
 
 
Nu är det redan fredag och i helgen blir det nog inget speciellt vad jag vet. Maken på kryckor så det blir nog lugnt. Dottern lånar bilen i morgon för hon skall ut och rida med en kompis.....jag är allt lite sugen om jag får erkänna det. Men jag står över....har tillräckligt som det är.
 
Så go helg på Dig från Hörnan.
 
♥ ♥ ♥

21 kommentarer:

  1. Våra äpplen brukar bli så fina, men i år ser de ut som prickikorvar. Ett av träden ger fina frukter och det står en bit ifrån de andra. Men man får väl göra en liten äppelpaj i alla fall.:-) Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken fin krans det blev. Och din Instagram blid är ju så läcker, gillar rönnbär, så vackert. Ha en go helg från Lotta

    SvaraRadera
  3. Vad är det med äpplena i år egentligen? Jag har ett enda träd och dom äpplena brukar vara så fina. I år ruttnar dom på trädet och dom som inte gör det har bruna fläckar. Suck...såå synd!
    Hoppas du får en härlig helg!

    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  4. Så fin äpplekransen blev med Kärleksört på, ser att din inte har fått den fina färgen heller, min blir som finast när frosten knackar på, lite synd kan tyckas.
    Rönnbären lyser så vackert i träden nu, skall plocka några klasar och pryda mitt bord med.
    Önskar er en fin och solig helg.
    Kramen.

    SvaraRadera
  5. Det blev en fin krans, trevligt sätt att använda äpplena!
    Ha en riktigt fin helg,
    Kristina

    SvaraRadera
  6. Hej
    Vilken fin blogg du har.
    Ha en skön helg.
    Önskar
    Cilla

    SvaraRadera
  7. Tycker kransen är jättefin!
    Här skiner solen idag så det blev en bra start på lördagen.
    Nu ska här bakas=))

    Hoppas att du får en skön dag/Kram Hannis

    SvaraRadera
  8. Trevlig helg till dig också Maria. Kransen är jättefin!

    KRAM Helena

    SvaraRadera
  9. Äppelkransen är ju jättefin, fint att du
    satt i kärleksört också.
    Ha en skön helg
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  10. äpplekransen är kanonfin fint med lite kärleksört i .Önskar dej en fin helg.Kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  11. Mina äpplen är inte heller fina i år... och så är det väldigt lite äpplen men det beror nog på en kalla våren.
    trevlig helg :)

    SvaraRadera
  12. fin krans.
    Ha en fin helg!
    kram
    Hanna

    SvaraRadera
  13. Jättefin krans...ja inte blir det så ofta som man åker till graven men hon finns ju i hjärtat på en jämt...ha det bra Maria... GUNILLA

    SvaraRadera
  14. Det var en söt höstkrans! Vi får däremot så lite äppel att det inte skulle räcka till en krans ens ;O( Men jag tror jag ska göra en paj istället för nu blev jag sugen på nåt lördagsgott!!! Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  15. Vilken fin krans! Kanske skulle ta hand om mina äpplen och göra nåt;)

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  16. Hej Maria!
    Vilken fin krans:)

    Vi har knappt fått några äpplen alls på våra träd i år..Men hos mamma o pappa dignar träden av frukt, ska passa på att plocka med mig lite äpplen från dem när jag åker dit nästa vecka.

    Ha en skön söndag,

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  17. Vad fiffigt att använda äpplena till en krans, blev ju både charmigt och fint!! Jag har också otur med äpplena hemma hos oss, och i år ser de verkligen inte fina ut... Men det funkar ju att göra paj och mos om man vill:)

    Kraaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  18. Hoppas du har en riktigt fin helg :-)

    Kram

    SvaraRadera
  19. Den var ju jättesnygg,Äpplekransen.tänk vad man kan göra
    bara man känner för det.Lite fantasi är ju bra att ha,
    väldigt snygg tyckte jag i alla fall

    kram

    SvaraRadera
  20. Hej!

    Vilken fin krans du gjort! Tur att du kan använda dem trots allt. Vårt lilla äppelträd ville inte alls i sommar. Vi har ett Pirja. Men vår Pirja kom inte med ett enda äpple i år. Kanske beror det på den underliga sommaren. Vi har ju knappt haft någon värme alls förrän i augusti.

    Hoppas din helg varit skön och vilsam!
    Kram
    Monika

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)