fredag 14 september 2012

En tom helg och ett recept....

Sköna helg, välkommen !

Här hemma i hörnan är det helg utan något inplanerat.....känns skönt.

Men jag tänkte att ni kanske vill baka dessa otroligt goda Kesobullar.
Receptet har hämtat hos Gunillas Ljusglintar.
Dom var super enkla att baka och sååååå goda.

Recept på Kesobullar:

250* i ca 10 min...

*2,5 dl lättmjölk
*200 g Keso
*50 gr jäst
*1 tsk salt
*1-2 msk socker
*6 dl vetemjöl ( jag blandar lika väl med dinkelmjöl,ingen skillnad alls)
*1 äggvita att pensla med.


Jag blandar't i matberedarn.Den blir kladdig så jag tar allt liite mjöl till då för det är lättare att forma till små runda bollar...direkt utan att jäsa först.
sen väl på plåt,jäs en halvtimma.Pensla på med äggvitan och in i ugnen 8-10 min.
Sen klart!!





Önskar dig en underbar helg....

Kramar från Hörnan

♥ ♥ ♥

16 kommentarer:

  1. Yummy!! De bullarna ser helt super goda o fluffy ut, sparar receptet til helgen. Storfrukost ser jag för mig!

    Klem Anna

    SvaraRadera
  2. Hej söta Maria...vad kul att du la ut mitt recept...jaa dom är verkligen goa o lätta att göra...trevlig helg gumman...Gunilla

    SvaraRadera
  3. Enkla, goda recept håller jag tummen upp för! Trevlig och smaklig helg!

    Kram Gugi

    SvaraRadera
  4. Kesobullar låter supergott!

    SvaraRadera
  5. Åh vad goda de ser ut, så mysigt. Trevlig helg på dig med, kramis

    SvaraRadera
  6. Låter gott!
    Så gillar jag att det är enkelt att göra=))

    Skönt med en helg utan en massa planerade saker.
    Det är samma här. Inga måsten utan bara sånt jag känner för.

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  7. Toppen, jag har skrivit av receptet. Är
    just nu med i viktväktarna för och komma
    ner i trivselvikt, och det här blir perfekt
    istället för mitt dinkelknäckebröd.
    Kramar och trevlig helg
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  8. mmmm vad god dem ser ut... blir sugen på att testa :-)

    Önskar dig en mysig lördag!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Mums ser hur gott ut som helst:)


    Kram Susanne

    SvaraRadera
  10. Mums ser helt ljuvligt ut;)

    Önskar dig en härlig fortsättning på helgen
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  11. Tack snälla för receptet och tack för receptet. Ha en fortsatt bra helg.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  12. Mmmm, det där verkar supergott!! Printas ut omedelbar:))))

    Kraaaaaaaaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  13. Vad det ser gott ut, och vad skönt det är med oplanerade helger!

    SvaraRadera
  14. Hej!

    Jag har svårt att kunna använda min kropp och "tvinga" den slappna av. En träningssak kanske, men yoga är stressande för mig just nu.
    Däremot att baka. Det är ren och skär meditation. Receptet lät supermumsigt!

    Hoppas att du får en lugn och fin söndag.
    Bea

    SvaraRadera
  15. Härligt, perfekt till en långfrukost!

    SvaraRadera
  16. Hej! Låter härligt med dessa bakverk! Måste nog prova att göra dem!
    Hoppas din helg varit bra!
    SOliga hösthälsningar från mig
    Carin

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)