onsdag 15 augusti 2012

LOPPIS.....på stan

I ett strålande sensommarväder var det dags för loppis på stan.

En massa loppisstånd var uppställda i Allen i lilla Alingsås i lördags.
Folkfest och sååå himla mysigt.

Det blev ett par gjutjärnsljusstakar att hänga på väggen. 
Bild kommer sedan när dom funnit sin lilla plats.
Sedan blev det en present men det kan jag inte visa på bloggen ifall personen i fråga kikar in.
Den här loppisen hoppas jag fortsätter i stan framöver.

Så det blev en härlig lördagförmiddag.

***

På söndagen var det dags för Diggiloo gänget som besökte stan. Vilket ös och högt i tak det var. Det är andra året vi ser dom nu...bara så bra. Så har du möjlighet nästa år så försök titta och lyssna på dom.

Idag är det ju onsdag mitt i veckan alltså. Och vädret är varmt och skönt här hemma. Precis avslutat gott fika i trädgården med tända ljus. Mys 100%

♥ ♥ ♥




Önskar er allt gott och tack till er alla som tittar in till min lilla hörna.


♥ ♥ ♥


9 kommentarer:

  1. Så trevligt med loppis, då blir man som barn i en godisbutiken, mycket frestar trotts man har nog hemma och blir över, alltid följer något med mig hem som jag senare lämnar till Röda korset (så gör jag :-) Kan inte förstå varför jag har så svårt för att ladda upp din blogg (alltid) trotts att jag har en snabb uppkoppling. Tror det beror på att du har så mycket i högerkanten.
    Ha en fortsatt fin vecka.
    Kramen.

    SvaraRadera
  2. åhh jag älskar loppisar, man hittar alltid roliga saker där :)

    kraam Penny

    SvaraRadera
  3. Vad trevligt! ;)
    Hoppas du får en strålande dag!

    SvaraRadera
  4. Först, när jag såg dina bilder i litet format trodde jag du var i Paris! Men du var hemom, och åh så mysigt det ser ut!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  5. Loppisar är en gåva för då inser man att det finns en inre önskan att finna sina ibland oanade värderingar eftersom man kan fastna för de mest underliga saker... Ha en härlig fortsättning på veckan :-)

    SvaraRadera
  6. Hej Maria! Kul höra från dej...Jaa dessa äckliga sniglar,har inte alls haft bekymmer med dom förut,nån enstaka bara men nu kommer dom smygande,av EN kan det bli 400 ST...Det vill jag ej:( Mysigt med loppis verkligen..kram på dej / Gunilla

    SvaraRadera
  7. Loppis är roligt, imorgon ska jag hjälpa en
    kompis som har loppis, ska ta betalt.
    Har sett lite Diggilo på tv och det verkar
    vara fullt ös, roligt och ha sett det live.
    Ha det gott i solen
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  8. Hej!
    håller med dig om att Loppisen i allén på lördagar är ett pittoreskt och mysigt inslag i vår lilla stad.
    Härligt att läsa dina bloggsidor! Ha det lika bra varje dag! Kram Berit

    SvaraRadera
  9. Loppis som är sååå kuuul, tycker mig se en massa fina fynd där ;O) Finfin header du har fixat till!!!

    Kram Gugi

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)