torsdag 16 augusti 2012

Funderar......


Ja nu har jag stora funderingar och tankar om vårt gästrum...

Gästrummet används dels till gäster givetvis, men också av mig när maken snarkar för mycket.
Eller när någon är hostig och förkyld och rasslar hela natten lång.

Det ligger ett gammalt överkast i blått, gult och grönt från Hemtex från när det begav sig. Och till detta matchande gardiner. Då tyckte vi att det var ursnyggt men efter åren så ändras ju smaken.
Och katterna har ju gått hårt åt sängöverkastet.
Möblerna är mörka arvegods möbler....så rummet är iof mysigt.

Men nu så får det bli en ändring.

Tanken är först och främst nytt överkast och nya gardiner.
Väggarna är idag svagt svagt gul/vita...makens favorit färg. Ja ja dom får vara kvar så länge i alla fall.
Jag kan ju inte driva igenom allt :)

Spanar för fullt.....

Bild från Alvhem

Bild från Alvhem


Min svaghet är ju åt det orientaliska hållet som ni vet....

Bild från ILVA


Bild från Ca Zami









Bild från Ca Zami


Roliga och många kuddar .....:)

Fast orientaliskt...nja lite nedtonad variant får det bli. Det är ju detaljerna som gör det eller hur.

Så det blir nog ett vitt överkast (Ellos) och sedan lite kul kuddar. Och vita gardiner.

En liten Buddha på det så är det fix tror jag.








Tror om jag känner er rätt att ni föredrar dom två första bilderna hi hi.
Eller ???

Många kramar från Maria

♥ ♥ ♥




14 kommentarer:

  1. Hej Maria! jag kan nog inte välja ett av dem.fina på olika vis...ha en fin kväll! kram Jessica

    SvaraRadera
  2. Hei, hahaha, du har så rett, jeg faller for de lyse og hvite soverommet:-) Takk for koselig hilsen. Klem Siv

    SvaraRadera
  3. Hej Maria, vad fint det är... Du och min "piffy Patrik" skulle slå gnistor om Ni träffas i inrednings livet... kuddar å annat smått och gott... "fingchi" eller vad det heter för att få ro.... kan säga att just flytta runt ger inte mig lugn.. med flytt menar jag snurra runt möbler för att få energi... känner mer att jag tappar energin då :-)

    Ha det riktigt gött å jätte fin sida, jag blir glad! Kram Stefan

    SvaraRadera
  4. Hej !

    Haha japp jag faller för dom första ;) Så fina:)

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  5. Alla var fina! Men jag tror att om jag fick välja så tar jag det från Ca Zami, gillar när det är lite "brötigt"! Underbara färger!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  6. Häääärlig inspo, tack för det!!! Kul att stå inför piff av gästrum, hoppas få se mer av det sen:))) Jag gillar bilderna du visar, de är fina i sina stilar på olika vis. En vit bas med färg på annat runt omkring gör det lite enklare att förändra med gardiner och kuddar och det är ju praktiskt:))

    Stöööööööörsta kraaaaaamen aka

    SvaraRadera
  7. det vita låter fint med en buddha som pricken över i.et :)
    härliga bilder!

    Kram & ha en toppenhelg,
    Tiina

    SvaraRadera
  8. Så underbart vackert, det orientaliska hållet vill min dotter ha i sitt sovrum hemma hos sig, så hon vill ha en av mina gamla skolplanscher på markattor eller kameler på väggen där. Kram

    SvaraRadera
  9. Visst är det underbart att kolla och planera och framförallt drömma om hur man vill ha det,. härlig inspiration du visar! käram Torprosen

    SvaraRadera
  10. Man får ta det lite varsamt med männen... ett steg i taget... annars kanske de slår bakut... det bästa är ju om man kan få dem att tro att det är deras förslag att fixa rummet ;-)

    Lycka till!
    Kram

    SvaraRadera
  11. Haha, där slog du huvudet på spiken:) Jag gillar de två översta bilderna bäst:)

    Trevlig lördag...KRAM

    SvaraRadera
  12. ja de översta kändes ju bäst,men oxå dyrast.
    Det ena drager ju det andra med sig,det bliver alltid dyrare än vad man tänkt sig från börjasn.
    Lycka till lilla vän

    SvaraRadera
  13. Jag gillar vitt så jag röstar på de översta men det viktigaste 'r att man älskar det själv:).
    Kram

    SvaraRadera
  14. Hej! Nu har vi kommit hem från våran resa till Tostared. Lilly's semester är nu slut. Ha en fin dag !

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)