fredag 31 augusti 2012

Fika i helgen.....

 
 
Just i helgen är det mycket fika...eller?
 
Här hemma försöker vi INTE fika under veckan med kaka ....hum.
Men på helgen är det underbart att smaska i sig lite extra eller hur.


 
En vanlig sockerkaka med rostade mandelflarn på....mumma.
 
Igår satt jag och försökte snurra runt i Blogglandia...men nej vad det krånglar. Maken har min bärbara och jag hans stationära dator. Och här är det något som spökar. Fasnar och datorn hänger sig....till slut fick jag ge upp. Nu har jag snott tillbaka min bärbara för att kunna göra ett litet inlägg.
Men det verkar som om Blogger också har ändrat något och stökar.
Någon mer som märkt något med blogger just i dagarna?
 
Helt klart inte min blogg vecka nu när jag hade lite tid och lust.
 
Men jag önskar er en UNDERBAR helg ni alla goa.
 
Och fika loss riktigt ordentligt nu.
 
Kramar från Hörnan !
 
♥ ♥ ♥

19 kommentarer:

  1. Halloj där!!
    Ja, jag har oxå märkt att blogger varit lite seg och konstig i veckan..
    Mm, smaskens med gott fika ju...
    Ha en riktigt underbar och trevlig helg du med.
    En solkram från mej :))

    SvaraRadera
  2. Har också märkt att blogger varit lite seg och lustig i veckan.Ååå bara så gött med go fika.Önskar dej en mysig fredag.Kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  3. Ååå jag älskar gott fikabröd. Ser verkligen smaskens ut :-) men just nu är jag inne på min andra viktväktar vecka så jag får vara lite försiktigt med sånt.
    Jag har väl märkt lite jag också när det gäller blogger....nu när jag läser din blogg och skriver så blir alla Å,n gulmarkerade ??
    Annars så får jag blogga från lilla datorn för i morse fick jag inte fart på min skärm....totalt död. Så typiskt alltså.......

    Trevlig Helg!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Mumsigt med kaka! Fast jag är ingen stor fikare, min last är vanligt mat.....och så har det alltid varit, jag kan äta massor för mycket när jag tycker maten är så där urgod!

    Att blogger krångar och när det krånglar, det är inget kul alls, fast lite har jag lärt mig dom här 2½ åren att ibland löser det sig självt.

    Ha en underbar helg,
    Agneta kram

    SvaraRadera
  5. Så himla gott. Fika på och ha en mysig helg.
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  6. Det är lyx med fikabröd, är nog ett par år sedan jag åt något sådant, har kommit helt bort från sötsuget med LCHF kosten, inget sött frestar mig längre. Din kaka ser så fin ut, njut och smaska under helgen.
    Är ofta in på olika Blogspot bloggar, men ingen är så svår att komma in på som din, tror det beror på allt du har i högerspalten, eller något där som laddar sent, ja inte vet då jag. Jag kan ju inte vara ensam om detta problemet.
    Önskar dig/er en toppenfin helg, i dag lyser solen, men ingen direkt värme, höst jaaa.
    Kramen.

    SvaraRadera
  7. Gott med fika!
    Hittade gluten- och -laktosfria äpplemuffins idag, vilken lycka, SÅ GODA!

    Har inte märkt något särskilt med blogger faktiskt.

    Fin helg,
    Anneli

    SvaraRadera
  8. Tycker det är många bloggar som man inte kommer intill...man blir lite trött! Va gla jag blir att du gav dej på Kesobullarna! Dom ÄR ju så goa...Nyttiga också.brukar blanda i dinkelmjöl kanske skrev det förresten! Du får såå gärna skriva om det gumman ♥ Trevlig helg Gunilla

    SvaraRadera
  9. Hej och tack för titten hos mig. Jag önskar dig en trevlig helg och gott fika.
    Håller med - härligt att spara godbitarna, då blir det extra kul!
    Ha det!
    Carin

    SvaraRadera
  10. Så enkelt och sååå gott;) Kramar

    SvaraRadera
  11. Mums!! Ja det lät gott!:)

    Nej jag har inte märkt något med blogger, hoppas det är bättre redan i helgen!

    Kram och trevlig helg

    SvaraRadera
  12. Kanske en idé ja! Nu när regnet bara öser ner, kan man ju passa på att baka lite.
    Ha en härlig helg min vän!

    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  13. blogg.se har oxå massa problem.. Virus i bloggvärlden ???;)

    SvaraRadera
  14. Mums det där ser gott ut!!! Jag försöker också hålla igen lite under veckorna, har lagt på mig lite "semesterkilon" som stramar här och där!! Jag har som tur är inte märkt av något strul med blogger, peppar peppar.

    Önskar dig en finfin lördag!

    Många kramizar aka

    SvaraRadera
  15. Kaka så fristende ut. Mmmm...
    Jeg har vert ute å plukket bjørnebær i dag , sammen med Maleren.
    det er så deilig vær her hos oss nå. God helg<<3

    SvaraRadera
  16. Mumselimums, vad gott det ser ut i din form! Här har jag fått min beskärda del av fika idag då dottern och hennes kompis hade bagarstuga med cafeverksamhet (fniss) Det blev supergoda scones och mördegskakor med kolafyllning. Har lagt in betällning på mera scones till imorgon, så får se?

    Kram Gugi

    SvaraRadera
  17. Hej Maria!
    Vad smarrig din kaka ser ut! Vi tog en fika utomhus idag i det fina vädret och åt kladdkaka jag tagit fram ur frysen:)

    Jobbigt med datorstrul, har inte märkt av nått på Blogger peppar peppar..

    Ha en skön söndag,

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  18. Har inte märkt något men det kan bero på att jag inte hunnit vara inne påloggen på några dagar. Vi gör som ni, försöker låta bli fikagodis under veckan, men på helgen...När hösten kommer blir jag extra inspirerad till att baka också.
    Ha en härlig helg
    Kram

    SvaraRadera
  19. Trist när tekniken strular, men desto trevligare med smarrigt fika!
    Hoppas du får en fin söndag!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)