måndag 20 augusti 2012

Bättre förr....


Hej Tisdag :)

Lite pyssel här hemma i en gråregnig dag. Men fika blev det ute under markisen i alla fall. För värmen håller i sig.

Maken håller på med ett par nya hyllor till köket för kokböcker mm.
Just nu står kokböckerna i arbetsrummet i brist på plats i köket. Men snart så kan jag uppvisa nya bra hyllor.
Vi har inte så där jättemycket plats i köket som jag skulle vilja....elller också har vi för mycket grejjer...hi hi..

Byter och tvättar handdukar innan jobbet idag och tänker på dessa underbara kökshandukar jag ärvt. Visst är dom mycket bättre än dom nya varianterna...eller vad tycker du ?
Dom här gamla finingarna är helt underbara...är otroligt lycklig övar att äga dom. Vackra monogram och en helt ljuvlig kvalite.




Nu är det kvällen och jag slappar nog ett par timmar innan sängen.

Läser ju en sådan bra bok som jag gärna tipsar dig om...nämligen Jan Guillou, Brobyggarna.
Kan inte sluta läsa :)

God kväll på dig

♥ ♥ ♥

10 kommentarer:

  1. Hej! kan det vara så att det är hösten som redan kommit? Här har det regnat hela natten och himlen är fortfarande grådaskig. Ha en fin dag !

    SvaraRadera
  2. ja idag är det tropisk värme?! konstigt väder...fullkomligt ÖSregnade i går kväll! JÄTTEFINA handdukar,håller med dej,har mammas några kvar:) Kramen Gunilla

    SvaraRadera
  3. Kokbokshyllor är bra att ha i köket! Jag har dom över där vi har hundens vattenskål och jag tappar jämt ner böckerna i skålen.....
    Gamla fina handdukar slår allt, dom är både vackra och bra!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  4. Jättefina kökshanddukar :-)

    Vad bra att maken fixar upp hyllor till kokböckerna :-)

    Idag verkar det bli en ganska fin dag här hos mig & kanske hos dig oxå? Du är ju inte så långt ifrån mig... :-)

    Ha en fin tisdag!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Visst är de gamla fina handdukarna bäst. Både fina och i en helt annan kvalitet än de som finns på marknaden nu. Praktiskt att få ha kokböckerna i köket.

    Ha en fin dag

    Kram Karin

    SvaraRadera
  6. Dom bästa kökshanddukar är ärvda. Jag frågade min svärfar om han
    hade några över så tar jag dom gärna.
    Kramis Hoffman

    SvaraRadera
  7. Visst är dom vackra, dom gamla kökshanddukarna. Har också sådana som jag inte vill använda då jag ärvt dom och jag vill ha kvar manglingen. Men jag tittar på dom då och då :)
    Hoppas få se din bokhylla när den är klar
    Kram Lisa

    SvaraRadera
  8. Så vackra och välarbetade. Tack ja visst är den söt min lilla skammel :O)
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  9. gamla linnehanddukar är dom bästa... :)

    SvaraRadera
  10. Gamla kökshaddukar är toppen. Så bra med hyllor för dina kokböcker.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)