fredag 1 juni 2012

Trädgårsklick med vatten plask....

Hej alla goa bloggisar så här på fredagen den 1 juni.
Tänk att maj månad redan är slut.
Kallt och blåsigt brrrr väder är det idag. Det är nu min tur att städa båten för nu skall det sjösättas. Vi är lite sena i år med båten. Spelar egentligen ingen roll eftersom vädret är så nyckfullt. I eftermiddag blir det lite jobb och sedan fredagsmys. Final i Let's Dance blir det säkert också.

I går sken solen ..........jo då. Så jag var ute och planterade och fixade lite igår. Så nu får ni stå ut med lite trädgårdsbilder idag från Hörnan ♥



En korg som hänger i päronträdet fick lite ny fägring

Framsidan pyntades...här har vi en naturlig pynthylla. Det är skyddet till värmepumpen.

Blomsterprakt mot gatan

Vattenplask bland Hostorna

Ner i urnan med lite Syrener som snart är utblommade. Det går så fort.

Älskar min lilla urna som jag köpte förra året.

Buddha på plats bland Kattmyntan som snart blommar under äppelträdet.


Jo då bönor på G.

Vattenplask på ett annat ställe i trädgården. Fåglarna brukar bada och duscha här.
Lilla sötisen blommar för fullt...har glömt namnet..hum


Goa helgkramar till er alla.


♥ ♥ ♥

14 kommentarer:

  1. Så fint ni har de i trädgården, ja de e en härlig tid trots de tråkiga vädret som är idag. Aklejor är helt ljuvliga blommor synd bara att dom står så dåligt inne.
    Ha en fin helg/kram

    SvaraRadera
  2. Mysigt och vackert! Du/ni har väl gröna fingrar!

    SvaraRadera
  3. Ni har så vackert i Er trädgård, mysigt värre och vad det växer.Ett Aber med en tidiga vintern i år.
    Nej jag bara skojar,hoppas det är övergående

    SvaraRadera
  4. Oh, vilka fina blombilder, jag njuter av allihop! Bra att du sa att det är final på Let's Dance idag, måste jag också titta på!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  5. ååå, vilka fina trädgårdsbilder. ljuvligt tack för det. Första bilden kalasfin. Urnan wow-faktor, vatten som rinner i trädgården gillar jag ... fåglarna också om jag förstod det rätt. Ha en skön kväll så hejar vi på Anton eller ? :D

    SvaraRadera
  6. Underbart härligt ljuvligt.Hörde vattnets porlande ända hit.Vattenplask är så rofyllt.
    Gillade armeringsjärnen du har i krukan spm klätterstöd.Snyggt.
    Kram och trevlig helg.

    SvaraRadera
  7. Var inte leedsen! Jag kör tävlingar VARENDA månad! På sön el. mån. kommer nästa tävling ut!
    Ja, nu laddar vi för Let´s dance-finalen!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  8. Vilka fantastiska bilder du visar, så fint i er trädgård! Och din urna är verkligen något alldeles extra, och så fin med syrenerna i.
    Tack så mycket för tipset om loppisen, har nu lagt upp den i min lilla almanacka =) Må så gott! Kram Petra

    SvaraRadera
  9. Men oj... vad trevlig och mysig trädgårdshörna du har! Blommande syrener väntar jag galet mycket på men snart så...

    Kram Gugi

    SvaraRadera
  10. Härliga foton att njuta av!
    Ha en skön helg!
    Kram!

    SvaraRadera
  11. Det blommar så jättefint hos dig,
    just röda blommor lyser upp så fint.
    Och kannan med syrener är jättevacker.
    Ha en fin helg
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  12. Så mycket fint som blommar och växer hos dej! Lite märkligt juniväder bara!
    Nu hoppas vi på värme!
    Ha en härlig helg!
    Lisa

    SvaraRadera
  13. Vilka underbart fina kort.. igen... Du är duktig på att fotografera :-)

    Nystädad båt & sjösättning låter inte fel tycker jag :-)

    ha en fin lördag!
    Kram

    SvaraRadera
  14. Ja, mycket fina kort. Vilken fin trädgård du har. Längesedan jag var på besök, men nu äntligen har jag kikat in igen. Önskar dig en fin helg.

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)