torsdag 14 juni 2012

Slappedagen i Hörnan....

Vaknar ganska trött denna lite gråa morgon. Trött efter festen igår kanske.
Men jag kan rekommendera frisbeegolf. Riktigt kul, men SVÅRT. Så många skratt blev det i vårt lag. Ja, vårt lag vann ju inte direkt :)
Kvällen var väldigt mysig med grillning på schemat också. Det är kul att träffas hela gänget.

Funderade under förmiddagen medan jag pysslade lite här hemma. Maken var borta ett par timmar.
VAD skall vi göra idag...hum. Så himla trist väder så inget kändes så där lockande.

Ja tröttheten satt i och jag somnade en stund. Seg som tusan i kroppen och knoppen. Även maken var seg idag. Så dagen blev super lugn, inte något alls. En liten promenad med kameran....försökte få med lite sol men nej då. Sedan blev det slapp middag enl. nedan:

Kelda tomatsoppa
Bröd krutonger
Creme fraiche
Färsk Basilika

Lite gott bröd att doppa i.

Jättegott och snabbt en dag som denna.




Att plocka in lite blommor känns ju alltid lite trevligt eller hur.
Den här lilla söta vasen från Miljögården fick jag i födelsepresent, bara älskar den ♥
Ser ni det lilla fina mönstret längst ner.
Vatten vatten i min fina vattenkaraff.




Go kväll mina vänner från Hörnan som haft slappedag idag.


♥ ♥ ♥

10 kommentarer:

  1. Olá,!Adorei o seu blog e quero te convidar a conhecer o meu.
    casademariamaria.blogspot.com
    te aguardo...
    bjs

    SvaraRadera
  2. Skönt med en lugn dag ibland också. Känns nästan som att jag vill ta en sån i dag :)
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  3. Visst behövs det slappedagar ibland...........är också ganska seg och trött nu.
    Lite trist med vädret är det allt, man längtar så till sommaren och värme.

    Blir det ett besök på festivalen i helgen?

    Kram Anneli

    SvaraRadera
  4. Så snygga färger på bilderna.
    Ha en bra helg du också du rara.:-) Kram

    SvaraRadera
  5. Hej fina Maria.
    Slappedagar måste man ha för att samla energi :)
    Hoppas på finare och varmare väder... då kommer min energi i allafall :)
    Tack för din titt inne hos.
    Önskar dig en undar dag o helg.
    Kram på dig.
    jessica

    SvaraRadera
  6. Slappardagar unnar man ju sig inte så ofta, så det kan ju behövas ibland och är rätt skönt! Och en tupplur mitt på dagen är inte att förakta!:)
    Ha en riktigt fin helg du också!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Slappedagar behöver vi alla ibland =) Själv hade jag en sån också igår efter en lång kväll i Göteborg! Hihi men kul var det..
    Tack snälla för dina hälsningar hos mig. Du är alltid så välkommen..

    Kramar & trelig helg önskar jag!
    Mia

    SvaraRadera
  8. Den tomatsoppan lät god! Lite blommor gör en genast lite piggare:) kram Nilla

    SvaraRadera
  9. Skönt med en slappedag då och då. Det behövs ibland. Imorgon ska jag göra likadan hade jag tänkt.

    Ha en fin fredagskväll. Kram


    Ps. Vackra bilder på vackra blommor!

    SvaraRadera
  10. keldas tomatsoppa är väldig god med dessa tillbör. Kram

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)