tisdag 19 juni 2012

Raw food ???............

Ja är detta något ni testat eller äter ?. Inte jag i alla fall...ja ja förutom en grönsallad till maten i så fall. Men hittade ett recept ( i en Yoga tidning) på en sallad som vi testade. Bara såååå god!
Så nu måste ni får det receptet av mig. Jag åt den som Mellanmål/lunch och blev behagligt mätt.
Vi har också testat den som tillbehör till grillade köttet också. GOTT GOTT !!!
Kan vara något till midsommarhelgen :)

Persiljetabouleh med hampafrön & mynta
Ingredienser:
4 personer
1 fång bladpersilja eller bladspenat, finhackad
1 fång kruspersilja, finhackad
1 kruka mynta, finhackad
½ dl hampafrön (sesamfrön tog jag)
2 små tomater, tärnade
2 avokado, tärnade
½ gurka skuren i mindre bitar

Dressing:
2 msk olivolja
juicen från 1 lime
en nypa salt

Variera med :
Rödlök, Granatäpple eller salladslök.

Vänd samman ingredienserna och häll över dressingen.

Mumma :)



Min lilla skål som jag köpte på loppis för något år sedan. Och mina gamla salladsbestick med elefanter, köpta i en liten kul butik i Lund för länge länge sedan.



Det finns mera Raw food recept i den här tidningen som jag skall testa. Kanske det blir fler recept framöver. Jag tycker det är kul att testa lite nytt i matväg ibland.
Tidningen heter Yoga för dig. En trevlig tidning även om man inte är en Yogis.


♥ ♥ ♥






10 kommentarer:

  1. Ja det är alltid roligt att testa något nytt och det där verkar ju vara väldigt gott!
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  2. Hej Maria.
    Vilken fin header du har, min header är en tavla som jag målat,föreställer harsyra och den blommar med vita blommor, de klöver bladen som du fotat,tidigare i bloggen.
    Fina bestick, jag tror det är från Afrika, för jag känner igen designen på elefanterna, jag hade en faster som bodde där, och tog med sig saker därifrån, de brukar se ut så, elefanterna.
    Men vilken ljuvligt underbar seglats ni hade, och vin och allting gott, en sån rikedom.
    Det är såna stunder man ska göra ofta.
    Det är ju magiska bilder.
    Har ni en stuga någonstans? Vet ju inte alls var du bor.
    Önskar dig en fin, fin midsommar.
    Kram Zara

    SvaraRadera
  3. Låter som det vore något gott att testa och kul med lite nytt att äta.
    Kramen

    SvaraRadera
  4. Nya smaker brukar ge aha-upplevelser ;O) Ser väldigt gott ut!

    Ha en fin midsommarvecka!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Yoga är helt underbart och att testa nya saker är intressant inom alla områden!

    Ha det underbart i midsommar! Kram Ester

    SvaraRadera
  6. Tack för det recept tipset. Det ska testas :-)

    Annars är jag väl ingen raw food person precis..

    Ha en fin kväll!
    Kram.

    SvaraRadera
  7. Hej!

    Älskar du - liksom oss - gammal och nött heminredning?! Vi har en nystartad blogg där inläggen är fullkomligt PROPPADE med inspirationsbilder, tips och Gör-det-själv (tutorials)! Vi har också en Till-Salu-kategori med väl utvald och helt unik heminredning!
    ...för de som inte vill missa ett enda inlägg finns vi på Bloglovin! VÄLKOMMEN IN!!!
    Ha en kanondag! KRAM // Lina

    PS. Gillar du tatueringar finns en något äldre blogg smäckfull av tips, målningar, äventyr och Requests! ;) ...funderar du på en tatuering men inte hittat det perfekta motivet? Tveka inte på att höra av dig! ;) http://liinanonstop.blogg.se

    SvaraRadera
  8. Har inte provat Raw food men säkert värt att testas:) tack för det..kram/Anne

    SvaraRadera
  9. Vilka fina salladsbestick!önskar dig en trevlig midsommar,kram!

    SvaraRadera
  10. Mmm, den såg god ut! Den får testas en dag :)
    Hoppas ni fick en fin midsommar på kusten. Tack och lov var vi inte hemma, det verkar inte varit något toppen väder här.
    Kram Anna Lena

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)