söndag 3 juni 2012

Halsduk, mössa och vantar

Brrrr jag fryser, men det tror jag ni gör också, eller hur ?.
Blåsten och en iskall vind har inte stoppat maken för nu ligger båten i. Så nu väntar vi med spänning på bättre väder.
Idag söndag är en relativt lugn dag här hemma i hörnan. Maken är på vift och jobbar på Hjulets dag i Gräfsnäs. Jag är hemma och pular. Planterar mina liljor och mitt Silverpäronträd. Bäst att passa på när det är uppehåll. 
Grillat har vi gjort men äter inomhus och myser. Bakat rabarberpaj och mumsar allt vad vi kan.

Och tänk att Anton vann lilla danstävlingen. Tycker att både Molly och Anton var väldigt duktiga :)

Inga soliga varma bilder alls idag....ett litet kik på kronan i köket bara. 
Fast den har ni ju sett tidigare.




Det här fotot tog jag sen kväll i fredags tror jag. Självutlösare och stativ genom fönstret.

Lite orolig himmel eller vad säger ni.....men läckert.




Go söndag på er och en fin start på nya veckan. 

Nästa vecka är det mycket i hörnan. Födelsedagar som skall firas, student som skall besökas samt tjejträff hos mig.


♥ ♥ ♥


14 kommentarer:

  1. Jättevacker bild med månen! Att fota i mörker är verkligen inte lätt, men det där fick du till hur bra som helst.

    Det känns verkligen inte som juni ute; här är det tvära kast mellan sol och störtskurar. Kalla vindar blåser det mest hela tiden, urk...

    Hoppas du har en skön söndag oavsett väder!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  2. hej, hej.

    jo, helst skulle man nog vilja ha på sig täckbrallor också, för FY vad kallt det är... och de närmaste dagarna ser inte så himla mkt bättre ut de heller...

    vilken läcker bild på himlen. Det riktigt syns att ngt är på gång!

    Kramen Jenny

    SvaraRadera
  3. Vilken himmelskt vacker bild! :o) Underbar!
    Här är det också kallt som vid ishavet. Täckjacka på idag!

    Mys och må så gott mellan regnskurarna!

    SvaraRadera
  4. Ja här är det sååå kallt. Jag vill ha varm sommar. Tänk en 28 grader varmt hur länge som helst. Ha en fin vecka. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  5. God söndag till dig också! Tur vi har bloggar som håller oss varma! Kramar Anna

    SvaraRadera
  6. Hej vännen!
    Anton var storfavorit här hemma och William, 8 år, är övertygad om att han vann pga just vår röst! ;)
    Ha en härlig söndag!

    Kram ♥

    SvaraRadera
  7. Ha en fin vecka, låter som du har mycket roligt på programmet! Kram från Maria

    SvaraRadera
  8. Hej på dej jag du ibland blir det mycket vissa veckor. Vi har också massor att göra dessa veckor. Men tat lungt nu kommer värmen. Hoppas jag. Kram Hoffmansdesign

    SvaraRadera
  9. Vad fint med kronan.. Tror faktiskt jag ska köpa en krona :-)

    Jaa då får vi hoppas på fint väder.. Vår båt ja egentligen pappas som maken & sonen använder mycket ligger fortfarande kvar där den vinterförvarats... Det är nog dags att ta hem den & göra klar den för sjösättning :-)

    ha en fin kväll & hoppas mat & efterrätt smakade :-)
    Kram

    SvaraRadera
  10. Vilken vacker bild! Jättehäftig!

    Jaa du, vantar, mössa och dunjacka skulle man helst vilja ta på sig nu!
    Läste i tidningen att det inte varit så kallt på 84 år som det var här i lördags!

    Kram Anncathrine

    SvaraRadera
  11. Alltid roligt att fira Studenter .Det är ju den tiden nu Man tycker
    knappast man hinner med allt.
    Men lite varmare vill vi ha,såg i mon Dagbok förra året denna dagen
    hade vi 30 +,vbilken skillnad-
    Bor i Norrköpings-trakten

    SvaraRadera
  12. Hej där i kylan !
    Samma här i Småland,jag har full värme OCH rumpvärmare på i bilen på morgonen. Imorgon kör darlingen bal.....nercabbat så vi får innerligt hoppas att det blir lite varmare . Har det så bra i din fulltecknade vecka :-)
    Kram Bittan

    SvaraRadera
  13. Hej! Nu har solen kommit fram igen och det är en blå himmel. Snart åker vi på semester ner till Öland och Småland. Ha en fin dag !

    SvaraRadera
  14. Hej hjärtat...Tusen tack för orden hos mig, värmde in i roten. Ja det har vart lite mycket tråkigheter ett tag men nu ska det väl reda sig tror jag. Så fina bilder du har tagit. Ja första var det tropisk värme och sen vinterjacka...helt sjukt. Allt gott till dig ...

    Kram Lisa

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)