torsdag 7 juni 2012

Fuskar ibland...och ett recept...♥

Hej goa vänner...:)

Torsdag och det är nästan lite ljummet ute men mulet. Börjat dagen med bak av rabarber pajer. Det blir tjejmiddag ikväll så det är bäst att ladda.

Lullat runt lite i Blogglandia så här på förmiddagen innan jag tar cykeln en sväng till affären. 

Vadå fuskar...jo jag brukar sitta med min IPhone  då och då och bloggar runt hos er. Men här lämnar jag inga kommentarer. Det funkar dåligt och tar en otrolig tid och jag vet aldrig om det går igenom eller inte. Och är det då en verifiering.....då är det kört. Kanske jag skall göra någon form av inställning och det går bättre, hum.
Så jag är då en liten fuskare som inte lämnar kommentarer. Men jag gillar att sitta där och pilla och inspireras av er. Fast idag har jag suttit vid datorn...gillar det allra bäst. 
Brukar ni blogga runt via era telefoner ?

Nu till Rabarber pajen och mitt lilla recept:

SMULDEG till paj.

175 g smält smör
2 dl havregryn
2 dl vetemjöl
3/4 dl socker
Mandelmassa efter behag

Smält margarinet och rör ner dom torra ingredienserna. Bred på ett ugnssäkert fat 4-5 klyftade äpplen ELLER 6-7 skivade rabarberstjälkar. Riv över lite mandelmassa och fördela smulpajen ovanpå.
Grädda mitten av ugnen i 225 grader i 15-20 minuter.

Allt för idag mina vänner och ha en go torsdag!





♥ ♥ ♥

14 kommentarer:

  1. Härlig rabarber paj. Hoppas den blir kanon ikväll. nej du jag bloggar inte över min telefon har en vanlig gamla häck okej inte så gamal. Kram Hoffmansdesing

    SvaraRadera
  2. Haha, nej blogga på telefonen är alldeles för pilligt.. Det är ju knappt man får till ett läsbart sms nu för tiden..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  3. Bloggar nästan dagligen via telefonen, läser inlägg och skriver kommentarer. Men kan ej göra egna inlägg. Dock lämnar jag inte kommentarer på alla inlägg jag läser:):
    Vilken god paj, jag har aldrig prövat mandelmassa i smulorna.
    Ha det fint.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Nä, jag bloggar genom datorn.

    Vår nya lokal ligger bredvid Hemmakväll, Plangatan 24!
    Kika gärna in under Potatisfestivalen då vi bjuder på lite gott.......

    Kram Anneli

    SvaraRadera
  5. Va gott med mandelmassa i. Det måste jag testa. Och fina fina bilder som vanligt. Kan kika på bloggar i mobilen men gillar bäst via datorn.
    Mys på dig från Karin H

    SvaraRadera
  6. Japp jag fuskar både från iphone och ipad men gillar också datorn bäst. Ha en fin tjejmiddag
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  7. Jättefina bilder, ha en trevlig tjejmiddag...härligt!

    Jag gillar datorn bäst...trevlig helg Vännen. KRAM Helena

    SvaraRadera
  8. Läser nästan alltid från mobilen, men hua om jag hamnar på ordverifiering! Då uteblir ofta min kommentar. Och ibland, som du skriver så vet man inte om det funkar. Men läser gör jag alltid!!

    Mandelmassa på paj, vilken bra ide. Ska slänga ihop en rabarberpaj nu faktiskt.

    Och washi. Du måste testa.
    Kram Anna

    SvaraRadera
  9. Jag bloggar väldigt sällan från mobilen. Jag använder min minipc :-)

    Tack för receptet :-)

    Hoppas ni har en toppen kväll tsm ni tjejer :-)
    Kram

    SvaraRadera
  10. Rabarberpaj är ett måste om sommaren! ;) Tack för ditt smarriga recept.
    Att blogga gör jag helst via dator - mycket bättre att se och kommentera tycker jag.
    Härliga och rofyllda bilder du visar idag! :)
    Ha en trevlig kväll!

    SvaraRadera
  11. It sounds like delicious food....enjoy it.
    Your pictures are so beautiful.
    Have a nice wwekend,

    Kram,
    ♥Eefie

    SvaraRadera
  12. Verkligen fina bilder.
    Jag ska göra rabarberpaj nästa vecka.:-) Kram

    SvaraRadera
  13. Nu är det paj tider... Rabarberpaj är ju såå gott, här hemma provade vi Ananaspaj häromdagen, men jag föredrar nog att kunna hämta ingredienserna i trädgården:) Ha det gott kram från Maria

    SvaraRadera
  14. Sen jag skaffade min iPad så blir det väldigt få kommentarer från mig, eftersom det inte funkar att göra kommentarer från den... Men jag är fortfarande en aktiv läsare av din blogg!

    Ha en skön vecka!

    Kramiz Madde

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)