måndag 7 maj 2012

Runt Hörnet där jag bor.....

Tänk det är helt gratis och helt underbart. Nu tänker jag på vår vackra natur.
Och alldeles runt hörnet ligger det bara färdigt att njuta utav. Detta är många av de platser jag gärna besöker med eller utan kamera. En stilla bäck som porlar, fåglar som sjunger och det rasslar i bland buskar och träd. Ibland möter jag ett rådjur eller en liten hare. Och alldeles tyst inga bilar eller något som stör.....bara naturen. Tänk vad bortskämd jag är med allt detta runt mig. Och på nått sett tar jag det för givet att det skall vara så när min lilla promenad runt hörnet väntar.

Just nu är jag lite förvirrar vad som väntar runt mitt hörn. Efter att ha varit sjukskriven i snart två så börjar det bli dags att få till någon form av fortsättning. Så om en stund skall jag sätta mig i ett möte som kanske ger mig en hint om vad som komma skall.
Men det får jag berätta för er när det är dags. En massa planer snurrar i mitt lilla huvud.

Det är därför jag är en dålig bloggare just nu, främst att besöka er. För hjärnan är full av en massa xxxxxxx.
Men jag lägger i alla fall in en del inlägg med foton och detta mår jag så bra av.
Och ni alla som besöker mig gör mig så glad.

Önskar er en fin måndag och start på nya veckan.

Runt mitt hörn...







Hoppas ni fick en fin dos Må Bra av mina bilder och att ni hör bäcken och fågelsången. Och kanske känner ni det lilla rådjuret som kikar på er bakom litet träd.

♥ ♥ ♥


12 kommentarer:

  1. Som vanligt alldeles underbara bilder. Jag fick en bild från min svägerska tagen imorse där de bor. Sverige är ett lååång land, kolla min blogg. Där uppe i storanorr har inte våren kommit riktigt än.

    Ha en underbar dag.

    Kram Ulrica

    SvaraRadera
  2. Åh så himla fint du har det! Underbara bilder, förstår att du trivs. kram

    SvaraRadera
  3. så fint ställe du har runt ditt hörn. Ja, du det där med vad som händer efter sjukskrivning är en händelse runt hörnet som jag både är nyfiken på men också rädd och spänd över. Att jag inte kan fortsätta som det har varit är helt klart. Men nu trasslar jag med ny medicin så invänjning tar upp allt mitt fokus. Fruktansvärt illa mår jag. Kram på dig. Ska bli spännande att se vad som finns bakom ditt hörn.

    SvaraRadera
  4. Så duktig fotograf Du är.Tänk att ha en trädgård jaghar en inglasad Balkong men det räcker för mig.Jag är en 81 åring som tycker om att titta vad Ni duktiga håller på med.
    Tack för titten Kramar från Hajan

    SvaraRadera
  5. Jag känner mig oxå lyckligt lottad som bara behöver gå ut för att hitta små smultronställen :-) Det är så härligt att bo på en plats där det finns lite av varje :-) & ha nära till andra smultronställen...

    Hoppas framtidsmötet gick bra, hoppas du kan få hjälp att hitta ngt som kan passa dig, som du orkar med & som du trivs med :-)

    Vi bloggar finns kvar till en annan dag :-)
    Ha en fin kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Vilket vackert hörn du har... Ja tänk så viktigt det är att se vad vi har för visst har vi många vackra ting omkring oss utan att ens reflektera;) Tack för påminnelsen

    Hoppas mötet gick så som du ville och att allt löser sig till det bästa;)
    Kram

    SvaraRadera
  7. Sådana hörn är ljuvligt återhämtande för trötta själar. Hoppas mötet gick bra, de kan vara kämpiga om man inte är redo för vad som krävs...
    Kram

    SvaraRadera
  8. Ja sådant ser de ut här hemma också, ett helt hav av vitsippor.
    Önskar dig lycka till på mötet/kram

    SvaraRadera
  9. Tjosan! Jag har bytt bloggadress då det tydligen finns en lekskola med samma namn "skogsduvan! den nya är

    Http://yngareviken.blogspot.se

    SvaraRadera
  10. Det är vackra bilder du visar,
    favoriten är vipsippebilden.
    Finns det vackrare blommor?
    Kram

    SvaraRadera
  11. Åh, så vackra bilder! De får mig att tänka på min barndoms skogar i Blekinge. Jag kan riktigt känna doften av vitsippsmattan när jag ser din bild. Ljuvligt!

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  12. Är tillbaka och tittar runt lite på din blogg.
    Man blir så glad av att se dina underbara bilder.
    Hoppas att du får en skön helg..

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)