måndag 21 maj 2012

Ja vad händer....

Mycket i mitt liv just nu.

Som ni kanske vet så är jag ju fortfarande sjukskriven efter min stroke. Vilket snart är två år sedan.
Det gör ju att jag inte klarar av mitt gamla stressande jobb pga hjärntrötthet.
Arbetstränar ju på Friskis & Svettis i receptionen mm. Och detta är ett väldigt roligt och inspirerande jobb.
Men så här kan man ju inte hålla på....
Mycket med FK & AF. Men dessa båda instanser har jag inga större problem med som tur är.
Helt underbara handläggare, tack och lov.
Men har nu blivit uppsagd från mitt jobb....har ett års uppsägning.
Och vad händer sedan då??? Detta gör att jag är lite förvirrad och trött.

Lite tankar kring framtiden finns ju, bara att allt faller på plats. Så jag skall egentligen inte bekymra mig så mycket.

Har ju tidigare varit Friskis ledare med jympa som mitt huvudämne. Det har jag hållit upp från ett par år nu.
MEN nu kommer något väldigt roligt in i bilden. Jag skall gå en Yogautbldning genom F&S. Så detta blir en komplements utbildning till det jag redan har. Då tänker jag så här..Jisses vilken utmaning detta är för mig. MEN det kommer att gå bra har jag bestämt. Varför just Yoga...jo jag vill förmedla lugn och ro till mina besökare precis som här på bloggen. Vi behöver det i alla former i våra liv. Och yogan har hjälpt mig väldigt mycket.

Sedan blev lilla Leia dålig och det stressade ju mig oerhört mycket. Men där verkar allt ok nu...håller ju tummarna.
Ja och min fot är fortfarande inte ok. Besök hos sjukgymnast  =  en liten lätt stukning = stödstrumpa...hum
Får inte springa/jogga eller hoppa. Men Yoga, spinning och styrketräning helt ok...det tackar jag för :)

Ja det finns ju alltid lite smolk i bägaren för de flesta så även här.....med andra ord. Men jag är en positiv människa av naturen och det hjälper mig.
Nog om detta. Men en del undrar nog vad jag gör egentligen :)


Ha nu en riktigt skön måndag och start på nya fina veckan.


Min loppis Buddha och lite plock från promenaden.

♥ ♥ ♥

21 kommentarer:

  1. Jag förstår att du är förvirrad och trött, helt naturligt. Lycka till med livet Maria. Och vilken underbar bild du tagit, lite mystisk och väldigt häftig. Kram från Karin H

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Livet tar vändningar man inte hade en aning om! Men ibland är det för en anledning, att stilla sig, andas och leva i nuet, men jag vet hur jobbigt det är när tankar snurrar och blir till virrvarr...men är man som du positiv i sin narur så ordnar sig allt till det bästa ändå! Yogautbildning låter mycket mycket bra! Kram Annica.

    SvaraRadera
  3. Hejsan! Nu så har jag kommit i ordning i min nya lägenhet. Det är bara lite småfix kvar. I helgen så var vi och tittade på lastbilar och modellbilar. ha en fin dag !

    SvaraRadera
  4. Du är så positiv! Jag tror att man kommer långt med det.
    Hoppas att framtiden bara för gott med sig så att du får jobba med det du vill och orkar. Kram Kicki

    SvaraRadera
  5. Det låter väldigt roligt med yogautbildning! Du låter alltid så positiv, du kommer säkert att bli en jättebra yogainstruktör. Stort lycka till!

    Kram Anncathrine

    SvaraRadera
  6. Ja man vet inte hur snabbt livet kan vända från den ena dagen till den andra.Men du är alltid så himla positiv och det kommer man långt med!Hoppas nu att framtiden för med sej bara gottoch du får jobba med det du vill och orkar.Lycka till och bara ha det gott.Mys och njut vännen.Stor kram Rita ♥

    SvaraRadera
  7. Liselott Ringström21 maj 2012 16:06

    Hej Maria. Du verkar väldigt aktiv för att ha varit så sjuk tycker jag. Din sida här är ju helt underbar.Och nog är det så att när en dörr stängs öppnas en annan. Kanske får lära mig yoga av dig någon gång vore kul att ses. Jag är en ibland överaktiv person rusar iväg. Det har jag alltid gjort på gott och ont. Gjorde prövade lite yoga när jag väntade William, tyckte det var bra då.Jag har ju själv som du kanske förstått gått igenom en del, men på något vis tar man sig fram om man är en stark personlighet. Som jag tycker du verkar vara. Önskar dig allt gott kram

    SvaraRadera
  8. Hej Maria,

    Vad spännande. Det låter alldeles förträffligt med yoga. Jag har haft flera obeskrivbara yoga-moments på min resa. Jag åkte till Bali för att träna yoga och meditation. Det är en träningsform som passar alla oavsett ålder och förutsättningar. Det skallbli spännande att följa dig. Jag har precis laddat över mina bilder på datorn. Ska försöka få lite tid att dela med mig mellan kommande studentmottagning. Lite pyssel. Tack för att du delar med dig.

    Ta väl hand om dig.

    SvaraRadera
  9. Känner igen mig i dina funderingar och oro inför framtiden ( jag är sjukskriven på 4:e året nu )men försöker intala mig att ta en dag i taget , det ordnar sig nog måste jag tro.
    Va kul för dig med yogan, det blir nog toppenkul.
    Ha det bra
    KRAMAR
    Eva

    SvaraRadera
  10. Ibland borde man stanna upp och tänka efter, vad jagar man efter. Man borde ta till vara tiden bättre.
    Yogautbildning låter underbart... det är en utmaning, men kommer att bli jättebra.

    Ha det bra!

    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  11. Yogautbildning låter väldigt underbart, det kommer säkert gå jättebra. Lycka till! Tycker du är oerhört duktig som kämpar på. kram

    SvaraRadera
  12. Vad spännande att få gå en yoga utbildning :-) KUL!

    Skönt att katten mår bra :-)
    Hoppas din fot blir bra så du kan göra allt du vill :-)
    Kram

    SvaraRadera
  13. Vilken fin blogg du har, hittade till dig idag! Jag känner direkt att din blogg är värd att följa. Du tar upp viktiga områden. Grattis till dig som får gå en yoga-utbildning!

    Kram Ester

    SvaraRadera
  14. Yoga utbildningen låter som en bra idé!förstår att man undrar hur framtiden ska bli och så.Men jaghåller tummen för dig,kram,kram!

    SvaraRadera
  15. Men vad roligt med yoga utbildning alltid roligt att utmana sig lite granna. Tycker du verkar vara en stark och positiv människa så du ska se att allt kommer ordna sig så småningom vi håller i alla fall alla tummar för dig.

    Ta hand om dig
    Kram

    SvaraRadera
  16. Sån tur Du har ,det är många som Yogar,och trivs med det.
    lycka till önskar jag dig

    SvaraRadera
  17. Jag förstår dig precis. Jag har också funderat på vad som passar mig bäst i framtiden. Allt löser sig tänker jag och med lite tur så halkar man in på något som man stormtrivs med:).
    Kramar om dig

    SvaraRadera
  18. Låter likt mitt liv, fick just reda på att mitt ftg ska lägga ner :(

    Jag tycker det låter bra att vidareutbilda sig, yoga är så underbart! Stort lycka till!!!

    SvaraRadera
  19. fin bild och jag tror yogakursen kommer ge möjligheter för dig framöver. Håller tummarna för dig att du hittar vad du vill göra genom att vandra långsamt på livet stig. Kram på dig.

    SvaraRadera
  20. Vad härligt med en yogakurs! Låter ju som att det kommer att passa dig utmärkt!
    Och så glädjande att höra att både FK och AF har bra handläggare som funkar för dig - ovanligt nu för tiden verkar det ju som!

    Ha det riktigt fint!

    Kram!

    SvaraRadera
  21. Vad roligt att du får gå en Yogautbildning! Ibland kan det tuffa som vi människor går igenom öppna upp nya vägar för oss! Kroppen är fantastisk på att läka!Tränar själv yoga det är fantastiskt! Underbar Buddha bild! Ha det Bäst! Kram Lena

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)