fredag 4 maj 2012

Ett fång tulpaner till er.........

Nu är det helg och för dom flesta betyder det ledigt, men inte för alla. Och för mig som nästan alltid är lite "ledig" är det ändå helg.

I vår lilla stad har vi Fikafest den 4-6 maj. Alingsås är ju en riktig fikastad. Så nu slår dom på stora trumman med en massa mys och fika i olika former. Så på lördag skall vi ner på stan en sväng.
Så är du i närheten så titta in till staden en stund.
På söndag blir det fika hos goda vänner i Lerum en bit härifrån.
Jag kommer väl att pyssla lite här hemma både inne och ute.. :) Samt samla tankarna inför ett viktigt möte jag skall ha på måndag. Men det får jag berätta mer om senare.

Här kommer ett fång tulpaner från mig till er. Jag har haft dåligt med just tulpaner i trädgården men stoppade ner lite lökar i höstas och nu blommar det så fint.




 Bilderna tog jag tidig förmiddag innan blomman vaknat riktigt. 
Tänk jag blir så glad av denna färgprakt.





Många varma kramar till er alla från lilla mig.

♥ ♥ ♥

16 kommentarer:

  1. Hej Maria!
    Vilka vackra tulpaner, tack:)

    Läste om fikafesten i Alingsåstidningen, vi hinner nog inte dit, ska på kosläpp utanför Partille imorgon:)

    Du får vinka till mig i Tollered när du åker till Lerum;)

    Ha det gott,

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  2. Hej goa maria o tackar allra mjukast för en bukett tulpaner så här på fredagsem..Ska åka till stugan nu om en kort stund! Har ledig helg så det ska bli gott..ha det gott/ Gunilla

    SvaraRadera
  3. Fikafesten låter mysig.

    Vi har ju öppet Hemlyckan men får se om jag kan gå ifrån en stund.

    Fin helg till dig,
    Kram Anneli.

    SvaraRadera
  4. Vad vackra. Ha en fin helg och fika mycket. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  5. vackra blommor åå mysigt med en massa fika på stan.

    SvaraRadera
  6. Virkelig flotte tulipaner!

    Ønsker deg en fin helg.

    SvaraRadera
  7. Har du tulpaner som blommar!
    Mina är bara tunna knoppar än.
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Jättefina tulpaner, fina foton du tagit.
    Önskar dig en skön helg
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  9. Så himla fina tulpaner :-) En färgklick i trädgården :-)

    Det låter som om ni kommer få en trevlig helg.. fika kalas låter gott & trevligt :-) & även hembesök hos goda vänner :-)

    Ha en riktigt fin lördag!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Ååå så mysigt med fikafest i Alingsås, jag var ofta i den mysiga stan när jag var barn, fick min första skolväska där..:). Ha en mysig helg.
    Kram Lisa

    SvaraRadera
  11. Hej!
    Fina bilder!
    Hoppas att blåsten har gett sig idag, så man kan gå ut i det fina vädret.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  12. Vilka fina bilder, sommar! Här plumsar vi återigen i snöblasket.
    Ha det gott,
    Kristina

    SvaraRadera
  13. Så vackra tulpaner och vilken färgprakt.

    Skön söndagskväll...KRAM Helena

    SvaraRadera
  14. Så vackra tulpaner! Låter som om du haft riktigt härligt helgprogram.
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  15. Vilka vackra blommor:)Och färgen är underbar.Hoppas helgen har varit bra?Kram på dej:)

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)