tisdag 22 maj 2012

Carolines Grillmarinad.....och lite till.....

Här kommer ett litet recept på en marinad som jag alltid använder mig av.
Med undantag när vi är ute med båten då jag fuskar lite med färdig marinad i påse. Det skall vara lätt när vi är ute.

Tänkte att det passar bra så här i vår och sommartid när det oftast grillas väldigt mycket.


Carolines Grillmarinad.

5 msk olivolja
1 msk fransk senap
3-4 msk chilisås
2-3 msk soya
2 vitlöksklyftor
1/2 citron (saft) fuskar med färdig variant oftast.
peppar & salt

Gör jag marinaden till kyckling duttar jag i curry också.

Marinera ditt kött och njut !






Skickar med lite bilder från det fina vädret och trädgården också. Nu har väl sommaren kommit eller vad säger ni.

 










Go kväll på er nu. Och tack för alla kommentarer på FB och i bloggen. Blir så rörd och glad !!
Välkomna också alla nya följare både här på bloggen och via FB!






♥ ♥ ♥

8 kommentarer:

  1. Det lät som en god marinad. Den kommer testas härhemma :-)

    Vilka vackra bilder du bjuder på... sååå vackra :-)

    Ha en fin kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej Maria!
    Låter som en god marinad! Min sambo Peter gör en egen riktigt smarrig marinad, med bla worchestershiresås, chili, vitlök och färska kryddor.

    Det låter spännande med yogakursen, det kommer gå bra för dig!

    Ha en mysig kväll,

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  3. Roligt med ett nytt recept på marinad - det ska jag prova! Gillar dina underbara bilder, det är ju en fantastisk tid vi är i nu. Det fullkomligt exploderar och jag tycker inte att jag hinner med att fotografera som jag vill.

    Kul att du tittade in hos mig och att du vill följa min blogg.

    Ta hand om dig! Kram Ester

    SvaraRadera
  4. Låter gott:) Måste provas!!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  5. Marinadreceptet ska provas :)
    Och nog ser det ut som om sommaren är här!
    Du ska se att det kommer att lösa sig fint i framtiden!
    Å du verkar verkligen brinna för att dela med dig av vad din erfarenhet har gett dig. Att få människor att stanna upp och ta det lugnt och ta hand om sitt inre lika mycket som alla bryr sig om sitt yttre, tror jag det kommer krävas kompetenta människor till. Du är garanterat EN av dom!

    Njut nu och krama söta katttjejen Leia!

    SvaraRadera
  6. Fina blommor! Den blåa bollen i keramik eller vad de är ser så fint ut med. Marinaden ska jag testa, kram

    SvaraRadera
  7. Marinerar ofta, jag också. Snarlikt recept... allt blir så mycket godare!

    Hoppas du kan njuta av den sköna tid vi har nu!
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  8. Så fint du skriver....och VILKA FOTON du tar.....så duktig du är!
    Lycka till med blomstren du köpt. jag fann ingen kommentars inlägg på dagens onsdag 30,5 men hoppas du ser min beundran. Kram och ha det gott!

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)