onsdag 30 maj 2012

Blommor i köket idag...........

Onsdag i hörnan och då har jag jobbat på förmiddagen. Alltid lika trevligt och kul. Regnet hänger i luften och det är lite mulet och svalt ute. Ja vart tog värmen vägen?? Men den kommer väl igen.

Jag har upptäckt läskiga löss på vår vinbärsbuske grrrr. Behandlar nu med såpvatten och funkar inte det så blir det andra bullar.  Vill inte använda en massa gift här...men men.
Blomsterlandet fick besök av mig igår. Hög tid att ta bort förvuxna penséer på framsidan. Fast dom har varit ovanligt fina länge. Så det blir lite plantering snart. Passar på att skölja bort allt eländigt frömjöl som lägger sig överallt både inne och ute.

(har börjat snickra på mitt yogapass också men vilar från detta idag...måste få lite distans.)


En skön promenad och tog med lite blomster jag hittade. Dom sår nu i min lilla DIY vas som jag ju sprayat med frostfärg för ett tag sedan. Lite sällskap på köksbänken av min sommar på burk och lite gott rödvin samt ♥ ♥ i betong.

Tror inte dessa blommor är vilda utan självsått sig från en närliggande trädgård. 
Men dom är väldigt söta.



Nu vankas det lite mat i hörnan med rester från igår. Lax med Skånsk färskpotatis som maken tog hem från Skåne i helgen när han var på bröllop. Bröllopet missade jag tyvärr eftersom jag ju var på kurs då...

Funderar på om jag skall baka rabarberpaj senare efter jag varit och tränat...vi får se hur mycket lust och ork jag har kvar.

Må gott ni alla.


♥ ♥ ♥

13 kommentarer:

  1. Aklejor, underbart vackra i sin skapelse. En gammaldags trädgårsblomma. Hittas ofta på ödetomter och gamla trädgårdar, men även som du menar. Självsådd intill en trädgård. Kram på dig

    SvaraRadera
  2. Vilken jättevacker blomma du "fått". Fin blå färg! Jag har ju aklejor i min trädgård, både gula och blå - får ta och titta om de ser ut så där i blomformen.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vilken fin egengjord vas, och så fin blombukett! Kramar

    SvaraRadera
  4. färskpotatis o lax låter mycket gott!

    blev det ngt bakat idag?
    Ha en fin kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Hej du fina! Ljuvliga blommor. Visst är det tacksamt att fotografera blommor. Gott att titta på när höststormarna rasar utanför huset. Kram Ester

    SvaraRadera
  6. Vilken kul ide med frostspray. Det får vi testa. Nu blev jag också sugen på lax och färskpotatis, inte minst rabarberpaj. Ha det gott/ Kristina

    SvaraRadera
  7. Aklejor är fina! Och tåliga och förökar sig!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  8. Lax och färskpotatis, så jättegott.
    Och jättefina aklejor du hittade, trivs
    dom så sprider dom sig väldigt
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  9. Lusen är ju inte rolig, däremot är det väldigt gott men vinbär i olika former så kämpa på med bekämpningen. Me too like betong;-)

    SvaraRadera
  10. Rabarberpaj jag säger bara MUMS med vanilj(sås) visp vi har ungdomar i släkten dom enormt med rabarber så det fattas aldrig hos oss!

    SvaraRadera
  11. Älskar aklejan. Älskar rabarberpaj näst efter blåbärspaj förstås. :) Jag har förgyllt ett badrum med handplockat. :)

    Ha det gott.

    SvaraRadera
  12. Hej! Vädret i Björkvik är inte det man förväntar sig i Juni. Det regnar och mycket hotfulla moln med brysk uppsyn blänger ilsket på mig från sin plats på himlavalvet. Det känns som det är dags att gömma sig under dyschatellen.Ha en fin dag !

    SvaraRadera
  13. vilka härliga trädgårdsbilder.
    Ha en trevlig helg :)

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)