tisdag 17 april 2012

Viola odorata - En underbar doft

I trädgården växer nu en massa Doftvioler. Dom små söta väldoftande blommorna bara älskar jag.
Doften är bara helt underbar...stoppar näsan i buketten och luktar

Nu pryder en liten bukett köket och sprider doft.

Nu i början på veckan har jag jobbat en del, nytt sjukintyg införskaffat hos min goa läkare idag. Tvättmaskinen surrar och en vända i trädgården där allt nu växer upp. Dom små liven hukar i det minst sagt konstiga vädret.
Så mer blomsterbilder blir det framöver.

Idag var jag i  Sollebrunn och hittade en helt underbar butik som heter Kaprifolen. Blommor och presentaffär.
Åkte med en liten blomma hem och ett trädgårds pynt :) Inga bilder ännu.
Bredvid denna söta butik låg Kaffekoppen ett helt galet mysigt fik.
Titta på denna länken så får ni se. Kaffekoppen.
Har ni vägarna förbi så gå in hit och fika eller ät en lunch. Så här satt jag och bara njöt och mådde bra.

Ikväll blir det Corepass tillsammans med maken. Han tycker detta är helt suveränt att träna Core, kul !

Ha det så gott mina vänner.



♥ ♥ ♥

7 kommentarer:

  1. Ja de små violerna är underbara! är som att snuffa i en godispåse. :-) Superfin bild, kram

    SvaraRadera
  2. Såg att mina hade börjat blomma.Så söta och doftar så gott.MVH

    SvaraRadera
  3. underbar blomma! Jag gillar också violer! Fin bild! / Amelie

    SvaraRadera
  4. Vilka fina violer :-)

    Vad roligt att kunna träna tillsammans :-)
    Ha det så kul ikväll!
    Kram

    SvaraRadera
  5. fina blommor och så doftar de också. Härligt. Ha en god träning. kram

    SvaraRadera
  6. Jag är ju en stor fan av just violer, jag älskar doften och dom växer så fint ute i tuvor, underbara blommoar!
    Agneta kram

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)