torsdag 19 april 2012

Pippipyssel

Härom dagen när jag var ute på vift besökte jag ju Sollebrunn och Kaprifolen Blommor.
Det åkte då med en lite fågel hem. Så idag pysslade jag ihop ett litet bo som lilla pippi får vara i.
Placerade det i en av ytterkrukorna vid entrén så länge. Tycker det är väldigt pilligt att göra en liten krans som nu skulle bli stommen till boet. Men det funkar ju.
Har inte haft så där jättemycket lust och ork med pyssel sista tiden...men nu verkar det ha återkommit lite....måste vara våren.
Idag är här riktigt "varmt" och inte så kall vind. Planerar en liten promenad med kameran. Det är nästan så att solen tittar fram så smått.

Önskar er en härlig torsdag.



♥ ♥ ♥

17 kommentarer:

  1. Men så söt liten fågel, den ser nästan levande ut. Solen kikar fram lite här också, verkar som bättre väder är på gång.
    Kramar och må gott
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Mysigt med pysslande, men visst tryter både ork och inspiration stundtals. Hoppas på att våren verkligen kommer nu, med sol och värme så återkommer nog lust och ork lite mer. Hoppas jag, kram

    SvaraRadera
  3. Vilken söt Pippi.Lusten att pyssla den kommer och går här med.MVH

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Sådana söta fåglar finns här på magasinsgatan också!
    Så vill du ha tillökning är du välkommen! Kram

    SvaraRadera
  5. En sån söt liten pippi hi hi de vart sååå fint.
    Ha en härlig kväll.
    Kramen Anette

    SvaraRadera
  6. Nä jag var helt knäckt igår när Telia sa att alla mail jag hade liggande och alla hundratals e-mailadresser tll kunder m.m var BORTA! För alltid! Tur att jag grep ett halmstrå och fick tag i en som kunde ordna det!!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  7. Vilken söt liten pippi!
    Visst är det härligt att våren och ljuset kommer tillbaka så att pyssellusten återvänder!

    kramen Jenny

    SvaraRadera
  8. Eftersom du önskar mej och alla andra en skön torsdag så säger ha en go fredag och helg. Kram Hoffmansdesign

    SvaraRadera
  9. Oooh..Sollebrunn....dit åkte vi ibland när jag var liten,dom hade en skoaffär på hörnet har jag för mig :) Otroligt söt liten fågel, blev så sugen på att göra fint ute nu.
    Ha en skön helg
    Kram Lisa

    SvaraRadera
  10. Riktig söt fågel!
    Visst är det härligt att pyssla om våren, då allt vaknar till liv och det blir ljusare! :)
    Ha en fin fredag, och trevlig helg! :)

    SvaraRadera
  11. Ett så fint bo du ordnat till rara pippin. Här hos mig är det gråttt och kallt idag. Nej, nu regnar det till och med!!! Våren var är du:)

    KRAM Helena

    SvaraRadera
  12. Söt pippi fågel. Här har det inte börjats att pyssla ute ännu, känns som våren är långt bort, så kallt och ruggigt det är :(
    Men den som väntar på någe gott..... :)
    Kramen rara vän♥

    SvaraRadera
  13. Den blev en fin dekoration, här regnar de idag så någon lust till att vara ute å greja blir de nog inte.
    Ha de gott/kram

    SvaraRadera
  14. Åh så tjusigt det blev då! Ja jag sticka nog nästan ihjäl lusten i våras o vintras..kommer la tillbaka..Ja nu är det snart festen kommen så sen blir det till att njuta av stugbygget! Kraam ♥ Gunilla

    SvaraRadera
  15. Det var gulligt.:-) Kram Stina

    SvaraRadera
  16. Åh du så många vackra bilder. Tusen tack för du delar med dig.
    Kram

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)