söndag 18 mars 2012

Vårteckenutmaning och Sympathie......

Tittar in och önskar er en skön söndagskväll och fin start på den nya veckan.
Hoppas ni haft en skön helg. Här hemma fattar jag inte vart tiden tar vägen....lördagen bjöd på ett riktigt grått grått väder. Men jag var och tränade samt cykeltur och mådde fint. Maken jobbade hela dagen med bryggorna som skulle på plats inför säsongen.  Lite god mat på kvällen och ett glas rött och lite TV och bokläsande.
I dag söndag har vädret varit lite bättre och lite varmare. Lite pill och jobb här hemma. Maken köpte nya stöd (armeringsjärn) till vår fina Sympathie ros. 
Det gamla bambustödet var minsann inget att ha....föll isär.
Den här Sympathie rosen planterades för två år sedan och blommande med jättevackra röda blommor som den ju skall göra.. Men i somras kommer helt plötsligt små gul/vita blommor. Och bara ett par stycken...Hum undrar vad som hände. Så det blir ju spännande att se vad det blir för rosor i år :)

Någon som vet vad detta kan bero på?

Bild från Allt om trädgård



Maken pillar med armeringsjärnen. Dessa sätts nu i en trekant runt rosen som den kan klättra i.
Ser ni dom små söta skotten....VÅR!!!


♥ ♥ ♥

12 kommentarer:

  1. Härligt att ha en "gube" som kan hantera armeringsjärn. Det har jag med, men jag får inte alltid som jag vill;-)

    SvaraRadera
  2. Jamen du har ju en som skaffar fram armeringsjärn, det skulle jag också vilja ha, det är både snyggt och stadigt.
    Jo, jag tror det är grundstammen som rosen är ockulerad på som gjort rotskott och med den färgen så är det nog Multiflora som är grundstammen. Multiflora kallas också japansk klätterros! Jättefin sort men blommar inte så länge. Men om dom kommer i år igen och du inte vill ha dom, och det vill man väl inte, har man skaffat en Sympathie så är det ju den man vill ha, så får man ta bort dom så långt ner man kommer åt! Så tror jag att det är!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  3. Låter som en mysig helg :-)

    Ha en fin söndagskväll!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Visst är det härligt att våren är på intåg och man ser hur trädgården byter skrud!

    Jag önskar dig en riktigt skön vecka!

    Kramiz Madde

    SvaraRadera
  5. Åh vilken vacker ros! Underbar färg, kram

    SvaraRadera
  6. Hej! Helgen har varit bra och jag har köpt mig en ny 32 tums TV billigt 2490:- på Elgiganten. Nu ser vi fram emot påskresan ner till Öland och få ta lite nya kort. Ha en fin dag !

    SvaraRadera
  7. Ha en bra vecka! Jag har en spännande miniros i en kanna. När jag planterade den var den rosa. Nu är den limegrön. Livet är spännande.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Det riktigt pirrar i en då man ser knopparna:)Det är så mysigt,men vi väntar på det,men den som väntar på något gott...hi..hii...Ha en fin dag:)

    SvaraRadera
  9. Rosfenomenet kan jag inte svara på men rosen ser så jättefin ut.
    Armeringsjärn ska jag också beställa av "gubben":)

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  10. Vacker ros, armeringsjärn kommer att passa perfekt!
    Hälsningar, Kristina

    SvaraRadera
  11. Hej Maria! Härliga vårkänslor du sänder :-)Är det klätterväxter/rosor så är även armeringsmatta kanonbra, den lite tunnare modellen... Kram

    SvaraRadera
  12. Åh , du har en så vacker ros!Jag älskar den färg,
    Kram,Kersti

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)