onsdag 14 mars 2012

Med ansiktet mot solen....

Vilka dagar vi haft. Påtat runt i trädgården och tagit hand om gammalt visset och krattat. Det knoppas i rabatterna och fåglarna sjunger. Tänk vad mycket luft jag helt plötsligt får...flera timmar på raken. Och att få rota i landet är som healing för kropp och själ.
Idag efter jobbet åkte shortsen på ...ja ni såg rätt, SHORTS. Det är ju varmt och benen behöver få lite luft och färg. Planterade lite penseer för att förgylla trädgården lite.


Igår var maken och jag på HLR kurs. Det skall ni gå om ni har möjlighet. Det var Friskis som ordnade detta. Sådant måste vi kunna. Ja alla skall kunna det egentligen ifall olyckan är framme.
Så där låg vi ett helt gäng och blåste luft och tryckte på den stackars dockan. Väldigt bra och nyttigt !!
Sedan var det lite annat med Första hjälpen som vi måste vara insatta i.
En bra utbildningskväll helt klart!

Nu till mina små favoritansikten...Penséerna ♥
Helt klart underbara små blommor som jag blir glad av.

I höstas köpte jag dessa träskor på loppis. Det satt fortfarande prislapp mm kvar på holländska på dom. 
Lite kul. Så nu har dom stått ute hela vintern för att få lite platina. Invigde dom nu med lite blommor. Sedan tänkte jag maken kunde klappra omkring i dom. Då blir dom ju mera slitna :)




Lite pynt även på framsidan huset på lilla bordet.



Mitt lilla favorit ansikte. Blev lite suddigt för hur jag än tog kortet så blåste det till lite och det blir lite suddigt, tyvärr.




Och tack alla ni för alla härliga kommentarer både på FB och i bloggen. Och ett stort TACK till er som plockat bort era verifieringar....det blir så mycket enklare att kommentera då.

Må så gott i vårt avlånga land.


♥ ♥ ♥

15 kommentarer:

  1. Oh, att du redan har så varmt.Fint att titta in här igen. Att sista bilden var suddig gav den en speciell känsla.Allt gott till dig.

    SvaraRadera
  2. Hejsan Maria!

    Men så härligt med shorts-väder redan!! Här får vi nog vänta ett tag till på det. Men solen är ljuvlig och jag sticker gärna näsan och ansiktet uppåt!

    Härligt med penseer!

    Kramen Jenny

    SvaraRadera
  3. Time to work in the garden...so nice to do some gardening.
    Nice wooden shoes:)) i hope spring will come and temperatures will rise...


    Have a good evening,

    Kram,
    ♥Eefie

    SvaraRadera
  4. Visst är det härligt med detta vårväder. Så rofyllt att påta i trädgården.

    Väldigt vackra Penseér, härlig vårkänsla...

    Önskar dig en härlig kväll

    SvaraRadera
  5. Åhh vad fint :-)
    Vilka fina tofflor :-)

    Det har varit ngr dagar med helt fantastiskt väder... njuuuuter :-)

    HLR borde alla kunna. Jag har gått flera ggr & det är viktigt & kan verkligen rädda liv :-)
    Ha en fin kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Hejsan!
    Ja nu njuter man verkligen av det härliga vårvädret, väntar dock ett tag till med kortbyxoerna ;).
    Så fin header du har, älskar anemoner och så även rosa :).
    Kul att du även besöker lilla mamsen ibland.
    Ha de gott, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  7. ÅÅå, vad mysigt med värme och fixa med lite fina vårblommor. Jag måste säga att jag tycker träskorna var hur mysiga som helst och det passade med lite blommor i dem. Ha en skön dag imorgon också. kram

    SvaraRadera
  8. Shorts :)??? Men vart bor du nu da?
    Trodde vi hade lite vår påväg här i hälsingland, men se nu snöar det :(.
    Jag fullkomligt njuter av alla dina härliga bilder!!

    Ha en solig o varm dag imorgon...inte alls avis :)
    kram!

    SvaraRadera
  9. Men åh, så sött. Penséer i tofflor. Vilken utmärkt idé.
    Tror jag tar en tur till blomsterbutiken imorgon. Känner att jag måste ha lite vårblommor vid entré. Tack för inspirationen!

    SvaraRadera
  10. Visst är det härligt! Satte pelargon- & Fuchsia-sticklingar häromdagen.
    Uppvuxen med penséodling i kolosalformat så jag dissar faktiskt gärna detta naturens mästerverk bara för att jag är trött på dem. Usch så.....jag är!
    Carpe Diem :-)

    SvaraRadera
  11. Åhhh,jag älskar oxå penseer.Vad fint det blev i träskorna.Shorts......å hej och hå....dit har vi ett tag till,suck!!Man får nöja sig med blommor inne så länge,men oj,vad mysigt att pyssla på ute.Fina bilder som vanligt,fniss....ha en skön em:)

    SvaraRadera
  12. Ja där ser man vad fint de kan bli ett par gamla träskor.
    Skönt att de går mot varmare tider men idag e de sjuttan så kallt.
    Ha en fin helg/kram

    SvaraRadera
  13. Så fina foton! Men shorts ?! Lyckans dig.
    Här är det tjockaste vintermundering som gäller!

    SvaraRadera
  14. Shorts i mars, ja det känns ju rätt okej. Vilka fina träskor, det var sött att plantera lite peenser. Ha en fortsatt fin kväll. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  15. Ja, nu har vi härliga tider framför oss fastän vi är översållade med snö.
    Vi känner ändå våren och ljuset och solen är härlig.
    Nu är bästa tiden hos oss innan sommaren.
    Hoppas att inte jag har dessa verifieringar, blir själv irriterade över dem.
    Ha en bra helg!
    Carin

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)