måndag 12 mars 2012

Berika och värna livet...........

Vilka är dina ledord i livet. Mina har du nog inte missat...Njut av Livet. Och mitt lilla signum ♥.

Kanske man inte alltid tänker på just sina ledord i livet. Men efter min sjukdom tänker jag mer på detta än tidigare. Att leva här och nu och att Njuta av Livet i stort och i smått. Det där lilla som förgyller din dag. Dina värderingar kanske och att ta vara på dig själv. Vi lever bara en gång.
Enl,. min käre make har jag alltid varit bra på att just se och njuta väldigt lätt av det lilla. Kanske detta har hjälpt mig där jag nu står.
Jag vill titta framåt och göra det bästa av det härliga och roliga i livet.

På denna sidan kan du läsa mer om att Berika och värna livet....





Många kramar till er alla från mig denna fina dag. Skulle gärna skicka med lite fågelsång och underbara vårdofter. Men blunda och tänk er in i den fina vårdagen så känner ni.

Dessa små foton från trädgården tycker jag passar så bra med just detta tema. Med allt levande som nu kommer upp denna underbara tid som vi har framför oss. Slutar aldrig att förundras över naturen vad den ger oss. Och vi får inte glömma att ta hand om den också. Att ge tillbaka lite.

Nästan en liten vårutmaning eller vad säger ni ?






♥ ♥ ♥

7 kommentarer:

  1. Magiska bilder. Så fint du gjort det. Tack för att du medverkar och för dina ledord som jag stannar vid och bär med mig. Att vara nära livets sårbarhet ger en speciell form av visdom. Jag är tacksam för att du deltar. Jag kommer att dela inlägget i FB-loggen också senare under veckan. Stor kram
    Elisabeth

    SvaraRadera
  2. Hej Jag hittade hit in i din hörna genom Elisabeth. Vilka fina ord och bilder du bjuder på i denna utmaning. Härligt! Jag tycker du verkar ha en mysig blogg också. Så jag återkommer nog. kram

    SvaraRadera
  3. Häääärligt med vårkänslor :-)

    Ja man borde tänka på att ta vara på varje dag.. Jag fösöker, MEN vissa dagar när jag mår som sämst & har fruktansvärt ont då tycker inte jag att det går.. Då vill jag bara att dagen ska ta slut så man kan få vakna näsdta dag & må bättre :-)

    Ha en fin kväll!
    KRAM

    SvaraRadera
  4. Bra att du peppar oss andra, lätt att glömma bort det...kram

    SvaraRadera
  5. Vackra bilder, och mycket tänkvärda ord. Man borde stanna upp emellanåt och fundera en stund.. Önskar dig en fin tisdag! Kram Petra

    SvaraRadera
  6. Fina kloka ord, jag försöker som du hitta njutning i det lilla och i vardagen, lyckas ganska bra tycker jag.. ha en riktigt bra och en stor kram till dig :)
    Lisa

    SvaraRadera
  7. Hej Maria!
    Nu är inlägget publicerat. Varmt tack för din medverkan. Önskar dig också en fin söndag.

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)