tisdag 6 mars 2012

Både högt och lågt...

Ett litet fotogalleri idag.
Innehåll...kvistar. Är väldigt svag för kvistar och pinnar av alla de slag.  Plockar ofta med mig lite från mina promenader. Ibland kommer det till användning eller ligger på vänt, kan ju vara bra att ha hi hi.
Trollhassel klart min favorit, mina kvistar kommer från en väninna som ansade sin buske, tackar och bugar.
Ett lärkträd hittade maken och jag på en promenad...vilken lycka.

I övrigt känns det allt bättre i min kropp. Det gäller att lyssna in den på rätt sett.

Hoppas ni alla har det gott och tar vara på stunderna.

Ett litet mässingsfat från Japan med Trollhassel står i fönstret uppe i allrummet

En urna som brukar vara ute på sommaren får flytta in nu under vintern med lite lärkkvistar.


Liten ruffig fågelbur i förgrunden

Små ramar köpte på Blomsterlandet i våras tror jag


Jodå lite fejk kvistar var det här.....röda små bär från i julas får vara kvar ett tag.
Dom här träramarna med små provrör i är stora favoriter hos mig.

♥ ♥ ♥




22 kommentarer:

  1. vad skönt att du börjar må bättre! Kramis semlan

    SvaraRadera
  2. Så fint! Grenar och kvistar ät väldigt vackert. Jag har aldrig lyckats plocka trollhassel - det är så vackert. En dag ska jag nog hitta det också :)

    Jag önskar dig en fin tisdag!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  3. Så fint det blir med små medel. Trollhassel har jag i trädgården. Den måste nog beskäras lite till. Plockade in en stor gren lagom till advent i den hängde jag silverstjärnor och små skira glasänglar, himla fint blev det/Boel

    SvaraRadera
  4. Så underbart att du känner dig rätt så frisk igen. Vårsolen med fina dagar ger kroppen snabb läkning.
    Fina tavlor du har gjort. Köpte en trollhassel för 2 år sedan men den ville inte leva hos mig, kanske ett dårligt exemplar ? gillar också dessa krumelur-kvistar.
    Ha en fin dag //
    Kramiz

    SvaraRadera
  5. Vad härligt att du mår bättre.Vilken fina bilder,jag är mycket i naturen och kommer inte tomhänt hem ,det finns så mycket fint ute i naturen som förgyllas vardagen .
    Önskar dig en härligt dag.
    Kram Farzaneh

    SvaraRadera
  6. Jätte fina kort. Kram Hoffmansdesing

    SvaraRadera
  7. Skönt att du så sakteliga börjar må bättre :-) Det tar lite tid för kroppen att återhämta sig efter att man haft hög feber & en kraftig infektion...

    Jättefina kvistar :-) Jag tänkte att jag skulle övertala den långe mannen att plocka in körsbärskvistar till mig idag :-)

    Ha en finfin tisdag!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Så fint du gjort på bloggen. Värmt och mysigt så här i vårtider. Läckert med alla kvistar. Dom kan ju ha till så mycket. Tack för tipsen får bli bättre på kvistar ja. Kram Karin H

    SvaraRadera
  9. Så vackra bilder!! Som fd florist förstår jag din kärlek till kvistar ;-)

    SvaraRadera
  10. Det kan vara himla dekorativt med kvistar i alla former.
    Skönt att du mår bättre.
    Kramizar

    SvaraRadera
  11. Hej Maria!
    Vad skönt att du är på bättringsvägen:)

    Vad fint att dekorera med kvistar sådär, trollhassel är vackert!

    Ha det gott,

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  12. Maria vad fint du gjort! Håller med om att Trollhassel är en favorit. Roligt att höra att du börjar bli bättre! Tror att våren och ljuset gör sitt till också, i alla fall för mig.Ha det gott! Kram Pia

    SvaraRadera
  13. Åh Maria, vilken underbar header du gjort!
    Jag hoppade till på stolen, så härligt med den
    starkrosa färgen, en header man blir glad av.
    Kvistar är inte dumt det heller.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  14. Hej goa Maria.
    Vilken fantastisk header :) Jösses vad du är duktig på att få till det!
    Underbara bilder på kvistarna.
    Ha en fin tisdag.
    kram kram
    Jessica

    SvaraRadera
  15. Hej! Jag planterade en gång en trollhassel men den överlevde förstås inte... inte heller har jag velat gräva upp och slänga bort den för kvistarna är ju så underbara så där står den år ut och år in tills den ruttnar bort ;O)Bra att du nu är på bättringsvägen!

    Kram Gugi

    SvaraRadera
  16. Underbar ny header och härlig färg på bloggen. Vårlikt och fint.

    Så fint du arrangerat med kvistarna, enkelt och snyggt!

    KRAM Helena

    SvaraRadera
  17. Verkligen jättefint!
    Själv satte jag in några forsythiakvistar igår, som jag hoppas slår ut snart.
    Ha en fin tisdagkväll!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  18. Härliga bilder, brukar få trollhassel av grannen... kvistarna är väldigt dekorativa.

    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  19. Fina bilder =)

    Sv: Okej, vad roligt! Jag har också varit jympaledare på Friskis!

    SvaraRadera
  20. Ja det är så vackert med kvistar av olika slag .
    Sen kan man ju pynta dem allt efter årstid , det gillar jag !
    Kram

    SvaraRadera
  21. Sv; Jag veeet...helt livsfarliga de där marängerna! Men så sjukt goda.. Passar enormt bra till kaffe har jag (tyvärr) märkt! :P

    Hopaps du haft en bra dag!

    SvaraRadera
  22. Vilket sammanträffande, jag är också i en rosa fas! Just nu står både rosa ranunkel och rosa tulpaner här hemma.

    Ha en skön kväll!

    Kramiz Madde

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)