torsdag 2 februari 2012

Uppåt väggarna........


Kanske kommer ni ihåg detta inlägg för längesedan.

Hade ju under en längre tid sparat lite ramar från loppisar som jag målat svarta. Skapar lusten avstannade men till slut så blev det ju klart.
Ja sedan var det ju detta med att få upp tavlorna i trappan vilket ju var tanken från början :)
Så för ett tag sedan kom då detta upp. Hänga tavlor i trappa hum....och nu att fota detta...mera hum. Konstigt fotoljus i trappan, skumma vinklar...hi hi
Svårt att få till bra bilder tycker jag. Det är ju helheten som gör det. Och vi är jättenöjda maken och jag.

Så här bjuder jag på lite trapphäng med design Marias Hörna ♥


Att fota i en trappa var ju inte sådär super duper lätt. Lite skumma vinklar.


Egengjorda motiv av farmors spetsar, zinkhjärtan och lite wellpapp.
Stämplat lite dansande älvor....


Favoriten i trappan...det stora elefanthuvudet från Thailand. En present från A&H
Hyllan också ett loppisfynd.


En liten byst (köpt i Liberia) från en nära och kär vän. Ljuslykta i underbara färger.
Två stora tavlor från Japan. Min Pappa köpt en gång vid ett av sina Japan besök.


Och en liten elefant i tavelramen.
Och spegelglas som visar hattparaden på andra sidan


 En gammal nyckel fick hänga här i ett rött band.



Små små ramar med lite bling bling.


♥ ♥ ♥

21 kommentarer:

  1. Men så fint!
    Passar verkligen bra med de mörka ramarna till de ljusa väggarna. Har också trappor där jag hängt upp lite tavlor på väggarna.. Fint!
    Ha en jättefin dag.
    Kram kram
    Jessica

    SvaraRadera
  2. Hej! jag är nog egentligen mer åt svart än vitt ..tycker det var fint med lite gott o blandat i ramarna! hoppas du får en fin Torsdag! kram från en Jessica till ;)

    SvaraRadera
  3. Det blev ju så snyggt det där.Blir en så lugn stämning när alla ramar har samma färg.Mycket snyggt.Kram

    SvaraRadera
  4. Så snyggt! Svarta ramar blev jättefint, effektfullt.
    Och pricken över i var elefanten och nyckeln.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  5. Vad fint! Mysigt med fjärilar och nyckel i ram. kram

    SvaraRadera
  6. Så fint du gjort! Just trappan är ett väldigt bra ställa att hänga alla ramar också :)

    Jag önskar dig en fin dag!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  7. Ja, ibland kan det verkligen vara svårt att göra det där sista, även när man vet att slutresultatet blir såhär fint! Har en trave ramar här som inte heller letat sig upp på väggen än..ä-hum...

    SvaraRadera
  8. Tack för gullig grattis hälsning! Jag har också svarta ramar och detaljer ovanför trappan i den övre hallen. Tycker det är så effektfullt.
    Ha en fortsatt fin helg!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  9. Mycket kreativt och vackert. Svart är effektfullt mot en vit vägg.
    Ha det gott....kram

    SvaraRadera
  10. Tycker det var coola bilder!
    Ser snyggt ut!

    Ha en bra helg/ Kram Hannis

    SvaraRadera
  11. Det tycker jag att du å gubben skall vara nöjda med allt det där fina ni satt upp. Tur var att ni till slut fick upp dom.
    Ha en fin kväll/kram

    SvaraRadera
  12. Men så fint det blev, o vad du är påhittig o få till det, härligt med den där gamla nyckeln, det gillar jag;))

    Kramizzzz

    SvaraRadera
  13. Så personlig och vacker tavelvägg ! - Förstår att ni båda känner er nöjda !
    - Dom ofullbordade projekten blir ibland färdiga, även om man ibland tvivlar.
    Kram Anneli ♥

    SvaraRadera
  14. Så snyggt! Visst är det så fint med dessa tavelväggar:)

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  15. Vad fint och personligt!!!

    Plötsligt händer det nåt i trappan som drar ögonen till sig!

    Bra jobbat!

    Ha en riktigt fin helg!
    Kram Mariette

    SvaraRadera
  16. Vilken underbar header! :)

    Inte de lättaste av projekt men så snyggt och personligt det blev. Tavlan med nyckeln blev min favorit ;)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  17. Så fint det blev med dina ramar i trappan, man måste ha en bra fantasi för att fylla dom, men du har lyckats !
    Kram vännen.

    SvaraRadera
  18. Väldigt fint och smakfullt! Jag gillar den med de dansande älvorna bäst. Var har du köpt stämpeln till det motivet? Den skulle jag gärna vilja ha!

    SvaraRadera
  19. Hej! Oj! Det är ju rena galleriet med tavlor du visar idag. Ha en fin dag !

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)