måndag 20 februari 2012

Inspiration av annat slag....


Lite annan form av inspiration vill jag nu dela ut till er alla.
Det är ju så att när vi läser tex. inredningsbloggar, matbloggar och kanske pysselbloggar mm så inspireras vi. Och det är ju tanken att inspirera andra och att bli inspirerad.

Marias Hörna - Njut av Livet ♥ är ju en form av livsstilsblogg... Njuta av Livet har för mig fått en annan betydelse efter min stroke. Har alltid varit en livsnjutare, men detta har förstärkts.

I detta tar jag med mig Livsglädje, Harmoni, Balans & Hälsa ♥
Att njuta av livet kan vara så mycket, alla är vi olika.
Blommor, dofter, musik, djuren, naturen, god mat, ett glas vin med din kära, fika med bästa vännen.
Du vet bäst själv när du Njuter av i Lvet. Vad som får dig att må gott och att stressa ner.
Det lilla enkla är ofta det bästa.

Vad får Dig att njuta av Livet ?

Under veckan som kommer blir det fler inlägg och tips om att Njuta av Livet. Att må bra till kropp och själ.

♥ ♥ ♥


Bild från nätet

18 kommentarer:

  1. Hittade just din blogg och tycker att den ser både fin och inbjudande ut! Håller med dig om att det är viktigt att njuta av livet - jag har samma tema på min blogg, fast skriver om allt möjligt annat också ...

    Ha en fin vecka!

    SvaraRadera
  2. För mig finns det ett klart och tydligt livsnjutarkoncept; att vara ute i naturen vilken form det än må vara. Då är jag som allra helast.

    Må så gott!
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  3. Åh så viktigt härligt att du påminner oss . Att pyssla och vara kreativa är nog det tillsammans med att umgås med familjen är nog det som får oss att njuta av livet som mest;)

    SvaraRadera
  4. Konstigt att det måste hända något innan man kan göra det fullt ut.....
    Jag fick cancer två veckor efter att min älskade mamma hastigt gick bort för 12 år sedan.
    Det var startskotten som fick OSS att lära oss njuta HÄR och NU och vad Carpe Diem verkligen är.Umgås med våra fina barn med respektive,fira allt som går att fira och lite till, sluta bry sig om vad andra tycker och tänker och att nu har blivit farmor och farfar DET är att njuta av livet av :-)

    Kram Bittan
    som alldeles strax ska åka och pussa på LillPrinsen ♥

    SvaraRadera
  5. Bra som sagt att du påminner om det, att stanna upp och uppskatta saker som vi tar för givet. Då man blir sjuk är inte alla saker så självklara. För min del är nog pysslande en lisa för själen. Och att vara i naturen, helst vid vid en sjö eller havet som på den underbara bilden. kram

    SvaraRadera
  6. En njutning för mig är att vistas i naturen oavsett väder. Tyvärr blir det alldeles för lite av det pga att jag jobbar alldeles för mycket (kanske ingen njutning men det är en stor glädje med mitt jobb).
    Men den största njutningen i livet är när jag får vara med mitt lilla barnbarn Julia! Och mina barn!
    Fortsätt njut!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  7. - Naturen !
    Den ger en så mycket, men kräver inget tillbaka. - Där hämtar jag kraft och fyller mina livsdepåer ! - Sen njuter jag förstås av min familj som betyder allt ♥
    Ha det gott !
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  8. Att njuta av livet kan ju vara så mycket. För mig kan det vara allt från.....
    Att hugga ved och samla till vinterns förråd.Sånt kan vara så roligt om man gör det tillsammans.
    Att resa bort. Bara Vi. Kanske till solen *
    Att laga en god fredagsmiddag tillsammans och njuta den med ett glas vin och skön musik.
    Att träffa nya bloggvänner och undra...hur har jag klarat mig utan dessa människor förut :o)
    Osv osv....Man kan hitta livskvalitet var som helst, bara man lär sig att se den.

    Kram på Dig vännen!

    SvaraRadera
  9. Vilken härlig bild och fin inlägg! Jag tror att det är viktigare än vi anar, detta att kunna njuta av livet och de små glädjorna!
    Lisa

    SvaraRadera
  10. Jaaa du, vad njuter jag av?

    Det allra bästa för mig är en dag då jag mår bra och inte har ont av min kroniska mag och tarm sjukdom!
    Är trots detta en obotlig optimist och njuter av det minsta lilla.
    En fin dag, fågelkvitter, en vän som hör av sig ,glada människor och mina älskade!

    Stor kram Anneli.

    SvaraRadera
  11. Hej fina..Ja du utan allt detta så blir inte det något bra liv. Man måste vårda både det ena och de andra. Alla bitar är viktiga men ack så lätt och glömma.. Men nu startar vi lite bra liv eller hur..Lugnet, stillheten och att se ut över vatten är underbar bl.a. Jag har så många saker som jag älskar. Önskar dig en fin vecka ..

    KRam Lisa

    SvaraRadera
  12. Ohhh vad du skriver sant, "det enklaste är oftast det bästa" o det är såååå sant;)

    Med min RA som följeslagare har jag ju varit tvungen att acceptera att min livsstil förändras, o jag känner att jag värdesätter så mycket nu för tiden, det kan vara en doft, ett samtal osv.

    kramizzzzz

    SvaraRadera
  13. Ja njuta...tid, lugn, få vara i fred ibland. Naturen, promenader, få vara frisk, träffa vänner, resa, barn-barn ja det finns så oändligt mycket. Man uppskattar och njuter av olika ting beroende hur ung/gammal man är. Ha en skön vecka kram Mimmi

    SvaraRadera
  14. Så fint inlägg Maria!! Och jag förstår verkligen att du njuter av livet när du gått igenom det du gjort! Njuter av det lilla:) Ja det är samma här, jag njuter av att få finnas, finnas kvar här hos mina barn och min man och mina nära. Bara finnas och få följa med på det som livet bjuder på:)

    Stor varm kram

    SvaraRadera
  15. Underbar bild man blir så glad och så längtar man till sommaren.
    Jag hoppas den kommer snart. Pass på och njut idag kommer här på
    västkusten bli kanon väder. Kram Hoffmansdesing

    SvaraRadera
  16. Hundpromenad en solig dag =)

    SvaraRadera
  17. Det är mycket som förändras efter man varit sjuk, så det gäller att ta till vara de som ger lite kraft å glädje.
    Ha en fin dag/kram

    SvaraRadera
  18. Hej Maria! Vad glad att jag hittat till din hörna! Naturens kraft och att lära sig leva i stunden, med balans i allt vi gör! Det är några utgångspunkter för att njuta!
    Ser fram emot att följa dig och dina stunder i livet!

    http://halsa.se/Bloggar/Allabloggar/Naturlig-halsa/Yoga-Mia/

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)