fredag 24 februari 2012

Grattis alla skåningar......

Frusen kaka och fredagsmys

Fredag och helgen på gång. Hoppas ni får en skön sådan.
Vädret hum....det blir som det blir.
Igår torsdag var här ett helt underbart väder med fika i trädgården.

Så med anledning av den lilla Prinsessans ankomst har jag bakat en kaka .....en lite isig sådan men med en massa värme i.
Och kan ni tänka er blommorna som ligger på, är dom orchideer som vi fick från Thailand den 4 januari.
Snacka om lång hållbarhet...men nu är det slut på dom. Men vi har njutit länge........

Och Grattis Skåne ni har nu fått vår hörde jag på radion i morse. 
Plus grader i mer än 7 dagar.....








♥ ♥ ♥

19 kommentarer:

  1. oj då här i Ockelbo är de inte så varmt så man vill sitta ute o fika, men våren är iaf på väg.

    SvaraRadera
  2. Underbart fina bilder. Hos mig är det grå väder men snön är nästan borta och snart februari slut. Mars = vårmånad.

    Ha en skön helg.

    Kram Karin

    SvaraRadera
  3. Hej Maria,

    Ja, vad härligt om våren sätter fart nu, men jag vet inte om jag törs ta ut nåt i förskott. Det har ju hänt att det snöat i april förr.. Nu när jag ser din is-skulptur kom jag just på att det var ju det jag skulle göra i år...

    Trevlig helg!
    Kram Sanna

    SvaraRadera
  4. Jag som är Skånebo njuter av vintergäck och snödroppar. Solen skiner och det är härligt men något blåsigt. Vad har du i den isiga "kakan"?

    Kram Agneta

    SvaraRadera
  5. Ja, det är verkligen vårigt här i Skåne:)) Håller som bäst på att ta sticklingar av lavendel nu, kommer att bli en hel del!
    Önskar dig en fin helg!

    Kram Mimmi

    SvaraRadera
  6. Vad härligt att kunna sitta i trädgården och fika! Här hos oss är det länge kvar innan vi kan det. Först ska bara över en meter snö bort. Men det kommer, tar bara lite tid. Den som väntar på något gott...och allt det där :)

    Trevlig helg!

    Ann-Louise

    SvaraRadera
  7. Första gången här!

    Det är bra att ni har så vårigt :) Vi har så mycket snö att det tar många veckor innan jag kan göra någonting i trädgården.

    SvaraRadera
  8. En trådgårdsfika, det är nåt som jag lär få vänta på, just nu så vräker lapphandskarna ner, men jag gillar läget o tar tag i fredagen;))

    kramizzzz

    SvaraRadera
  9. Gud vad härligt att få vara skåning. :) i mitt andra liv skall jag antingen bli skånska eller grekinna ( då, i mitt andra liv finns inga finanskriser;). Om jag inte blir människa blir jag delfin eller möjligtvis en trollskända.

    Vilken underbar frusen glädje! Orchiden är ju makalös. :) den är verkligen tålig.

    Ha det fint i solen. Hoppas vi.
    Sanna

    SvaraRadera
  10. Jaa va gött med VÅR! Vågar inte riktigt tro än men...Ha rmassa domherrar runt stugknuten,brukar bli snö då! Ha en fin helg kramar Gunilla

    SvaraRadera
  11. Vår... låter härligt. Vi får nog vänta ett tag till men visst käns det att den e på gång. Plus 5 och takdropp och man ser att det tar på snön. Blomsteraffärer börjar ta ut vårblommor och det är helt klart att man blir sugen att göra lite vår utanför entren och ta bort allt torrt granris.

    Trevlig Helg!

    Kram!

    SvaraRadera
  12. Nu är jag här igen....ha ha ha....men va sjutton är det då som det står Electrolux på och som har vreden där....?
    Åsa :o)

    SvaraRadera
  13. En isig tårta som ger ilningar i tandsingarna, beror det på att du inte är någon Royalist ? :) blomman är varmare och fin, så lång hållbarhet orchideer har även som snittblommor. Får nog också ett knippe när dotera och hennes karl återkommer från Thailand om en vecka, fick orchideer efter den förra resan också, hon vet att jag älskar dom.
    Hoppas du får en toppenhelg med vårkänningar.
    Kramen.

    SvaraRadera
  14. Älskar orkideer,verkligen vackert mot det isigt kalla.
    Här har vi haft -15gr.och nu mildare och snö,givetvis.Men det ska bli finare im,kan hända det blir slalom för oss.Ha en fin Fredag och helg <3

    SvaraRadera
  15. Man tror ni yrar när ni talar om vår...Eller bor i något annat land ;) !
    -Här snöar det nu, (som vanligt)men vi har faktiskt få se solen några timmar på förmiddagen.Passade då på att ta en skidtur.
    Underbara bilder, du är verkligen duktig på att fotografera !
    Ha en skön helg med eller utan plusgrader !
    Kram Anneli ♥

    SvaraRadera
  16. Ja men så det kan bli!! Jag tyckte det såg ut som knapparna på en spis. Ha ha ha....Snygg hushållsassistent Du har Du!
    Ha en fin fredagskväll, nu ska jag inte tjata mera.
    KRAM Åsa.

    SvaraRadera
  17. Önskar dig en fin helg Maria!kram Jessica

    SvaraRadera
  18. Hejsan vännen!
    Här är våren verkligen på väg, med takdropp, sol &
    vårfågelkvitter.....så härligt :D
    Jättefint bakverk med ljuvliga blommor...

    Önskar dig en skön helg!
    Kramar Anita K
    PS! Missa inte utlottningen på min blogg! DS!

    SvaraRadera
  19. En finfin kaka! Vad? Är det redan vår på väg??? Hos oss ligger snön 40 cm djup och mer kommer... Vi kan tala om vår först någon gång i april - usch, säger jag.

    Ha en trevlig helg!

    Kram
    Sari från Puumuli

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)