måndag 13 februari 2012

Frågor & Svar och härliga måndag...

Ja, nu mina vänner är det måndag. Hoppas ni haft en fin helg. Det har vi.

Lördagen blev det lite vitt ute igen efter ett lätt lätt snöfall. Sedan kom då söndagen som bara blev så underbar. Strålande sol och en skön temperatur. Var tyvärr inte så mycket ute eftersom jag lovat dottern att hjälpa henne med lite fotojobb. Men då och då en tur till solen i trädgården med näsan i solskenet...så underbart. Och fåglarna kvittrar är det VÅR på gång ♥.


I mina sista inlägg har jag fått lite frågor som jag försökt svar på direkt. Men inte till alla.
Så nu kommer lite svar på en del frågor ni ställt.

  • Vilket program jag använder till mina bilder. Nästan alltid PhotoScape än så länge. Jättenöjd med detta.Se detta inlägg  Här
  • Kameran jag använder är min älskling CANON EOS 1000D...bara älskar den.
  • I detta Inlägg angående alla djuren. Så är dom små kattungarna av rasen Raggdoll. Våra egna små älsklingar är Siameser. Och ang. hästarna så är dessa inte våra. Dom här två är mina kompisar som brukar hälsa på under en av mina promenader. Kallar det hästpromenaden. Vår älskade Jade ett Svenskt Halvblod somnade in 2005. I en ålder av 20 år.
Inga nya hästar på gång även om det är helt underbart. Men kanske blir det en hund så småningom.
Rider gör jag inte häller nuförtiden, men man vet aldrig.

Tack alla för era underbara kommentarer som ni ger mig......♥

Önskar er en fin start på veckan.

Plockade in lite syrenkvistar härom dagen...nu har dom slagit ut. Lite vår i köksfönstret ♥

17 kommentarer:

  1. Jag gillar också min kamara en Canon G12 !
    Ha en fin dag
    Kram Karina

    SvaraRadera
  2. Känner också att våren är i antågande, ljust o soligt med en massa fågelkvitter;)) Idag blir det dock att tillvarata vintern, vi drar iväg till pulkabacken vid lunch..! Ha en härlig vecka!
    Kram fia

    SvaraRadera
  3. Håller verkligen med om att våren är på väg :)
    blir glad i hela kroppen när jag hör
    vårfåglarnas serenader....
    Önskar dig en underbar vecka i solens tecken!
    Kram Anita K

    SvaraRadera
  4. Ja, vilken fantastisk dag det var igår, fåglarna kvittrade så fint och solen värmde. Tyvärr var inte jag heller ute så mycket, var inne och städade, hittade spindelväv.
    Syrenkvistar är så tacksamt att ta in, de slår ut fort nu, fint att sätta tillsammans med kastanjekvistar också.
    Ha det fint!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  5. Ja jag har ju nyss kommit på det här med photoScape jättekul och trixa o fixa. Jag har kamera Nikon D3100 den gillar jag skarp. Ja snart är det vår, såå skönt. Ha en skön vecka kram Mimmi

    SvaraRadera
  6. Så fint med syrenkvistarna som slagit ut!
    Imorgon innan jag åker till jobbet så blir ut i trädgården och plocka in några!

    Ha det så gott
    Kram Anncathrine

    SvaraRadera
  7. Åhh,snacka vår då syren kvistarna slagit ut,längtar:)Bilderna på djuren var ju hur fina som helst,riktiga karameller.
    Ha en fin Måndag,kram <3

    SvaraRadera
  8. Siameser är en kattras jag gillar.
    Hästar har jag oxå ägt i min ungdomsdagar,men nu skulle jag nog inte våga sätta mig på en hästrygg igen,tänk att man blir så feg...
    Har aldrig testat att ta in kvistar sådär,det ser ju så vårligt och härligt ut...
    Kramiz.

    SvaraRadera
  9. Åh så mysigt att plocka in syrener!!! Det är ju verkligen en försommar-blomma!! Underbara syrener... Jättefina bilder!

    Vi önskar dig en riktigt skön dag!

    Kram Emelie och Elin

    SvaraRadera
  10. Vårtecknen kommer allt närmare... så skööönt! Jag använder också Photoscape.
    Svårt att hitta något bättre och snabbare ;O)

    Kram till dig från en flunssig bloggvän!

    SvaraRadera
  11. Men vilken fin ide att ta in syrenkvistar, och att de har grönskat blir ju en fin föraning om våren.

    Ha det gott
    Gunilla

    SvaraRadera
  12. Underbart med vårtecken ! - Man blir lika fascinerad varje år vid den här tiden över ljusets hastighet ! Och nu när kylan släppt sitt grepp känner man att vi närmar oss slutet på vintern och den underbara våren närmar sej !
    Krama dom underbart söta katterna ♥ och sköt om dej !
    Anneli

    SvaraRadera
  13. Åh vilket vårtecken! Tack för tipset, ska ta mig ut och ta en gren;)

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  14. Åååh vad vårigt och fint du fått i fönstren!!!! Jag borde verkligen ta tag i mina trista blommor som ser mer döda än levande ut här hemma!!! Fönsterrutorna är ju en bedrövelse i sig, går ju knappt att se ut, urk...

    Stoooort grattis också till din award!!!!!

    Stööörsta kraaaaaaaaaaaamen aka

    SvaraRadera
  15. Är Photoscape gratis?

    Tusen tack för awarden gulliga du! Jag väljer tyvärr att inte dela vidare sånt för tillfället, men det värmer i alla fall att du gav mig en! Kram =)

    SvaraRadera
  16. Ooo vilken underbart collage;))

    Jag använder photoscape o tycker att det räcker för mig, får en känsla av att photoshop är lite svårt;)

    kramizzzz

    SvaraRadera
  17. Hund kan jag varmt rekommendera :-)

    Ha en fin kväll!
    Kram ♥

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)