torsdag 23 februari 2012

Att träna hemma...

Kanske du vill träna hemma i stället för att gå iväg någonstans.
Alla gillar ju inte att gå på gruppträningar, gym och liknande. Du skall göra det som känns bekvämt för dig.

Sedan kanske du tycker att det räcker med dina hundpromenader etc. Och det räcker långt.
Men då skall du veta att lite smidighets/styrketräning stärker din kropp ytterligare.

Vardagsmotionen är också en viktig del i det hela.
Men det vet du väl redan. Så det skall jag inte tjata om..:)

Ett litet tips om bra övningar att göra hemma. Har i detta fallet plockat just Body Balance som jag själv tränat mycket.
Detta kan du komplettera med lite stretchövningar för vi är alla lite stela.
Här får du tips om detta

Inget märkvärdigt behövs för denna lilla träning hemma i vardagsrummet.
  • Sköna mjuka kläder, ej för varma
  • Ett underlag av något slag (jag använder en yogamatta)
  • Barfota
  • Levande ljus så klart
  • Din favoritmusik om du vill, den skall vara lugn.


 Fula vinter fötter på min yogamatta. En liten handduk för du kommer att svettas en hel del. Sköna kläder. Och mitt lilla hårband från Adidas. Jättebra, inte bara när du tränar. Finns att köpa i trepack för ett par 10'or.







Dom levande ljusen .....om du vill.

Bild från nätet

Titta på denna länken om bra övningar och information om  Body Balance.

Jag har nu också köpt stavar. Var lite kluven till stavar. Men efter det att min sjukgymnast rekommenderat detta för min nacke och axlar som komplement till mina vanliga promenader och träning.
Så härom dagen blev det en sväng stavgång...och jösses en sådan skillnad. Klart helt suveränt.

Yoga övningar är ju väldigt skönt också. Titta Här. Sedan gör man det man vill och kan.

Det finns ju också jättebra tränings DVD att köpa. Ett litet presenttips kanske att önska sig.

Och vet ni....

Träning är som choklad - man bara älskar det ♥

Byt inte livsstil - lägg bara till en god vana.

Och imorgon är det FREDAG....

♥ ♥ ♥

12 kommentarer:

  1. Önskar dig en fin helg med mycke frisk luft å motion.
    Ha de gott/kramen

    SvaraRadera
  2. Stavar är bra, body balance lika så. Så svårt komma igång...

    SvaraRadera
  3. Ja & choklad är ju gott ;-)

    Ha en riktigt fin torsdag!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Lycka till med träningen men det e inget för mej. Klarar inte att träna hemma.
    Kram Hoffmansdesign

    SvaraRadera
  5. Jag klampar ju omkring i skogen varenda dag, ja, på vintern blir det mer skogsvägar - det räcker väl? Jag mediterar och yogar i perioder också.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  6. Kunde jag använda stavar så skulle jag göra det, men mina händer håller inte med mig där;)

    Jag kör regelbundet med mina promenader, de kan jag inte vara utan;))

    kramizzzzz

    SvaraRadera
  7. Mmm Odense choklad kan jag verkligen tipsa om vid bakning, deras 56% mjölkchoklad är min favorit alla gånger! :)

    Härligt med stretch, yoga och tända ljus,. Sådant praktiserar jag mkt av!

    Kram fina du, och glöm inte..imorgon är det tävling ;)

    SvaraRadera
  8. Jag kanske ska testa Body Balance :) Jag har använt mig lite av piltesboll och när det gäller magträning har den varit suverän! Jag växlar mellan Power Walks och stavgång (men de senaste månaderna har jag bytt stavgång mot skidor). Har du köpt såna där stavar med motstånd? Jag funderar på det, men har inte hört någon som har testat...

    Kramiz Madde

    SvaraRadera
  9. Vilken karaktär du har som kan träna hemma. Jag har usel karaktär och lockas alldeles för mycket av njutningsfullt gott. Det är iväg på gym för mig och massor av promenader med vår fyrbente vän. Då kan jag ju unna mig njutningsfullt sött;)

    Stavar är bra. Det körde jag förut innan vovven. Nu går det inte så bra med vår odresserade vän. Blir väldigt trassligt :)

    Ha en riktigt fin helg.
    Träningstankar till dig.

    SvaraRadera
  10. Vilka härliga inlägg du haft dom senaste dagarna. Motion, mat och att må bra.
    Det gillar jag. Kram Karin H

    SvaraRadera
  11. Ja, verkligen skönt tema på dina inlägg nu =)

    Sv: Näpp, för närvarande har jag redan så det räcker och blir över med "hälsoböcker" =)

    SvaraRadera
  12. Jag ska faktiskt "försöka" börja träna lite hemma,gick inte så bra med gym-kort.Gick sällan tid,man hittar på ursäkter.Men nu har mannen laddat ner zumba på kinect,så jag får se om det är nått för migSen ska jag också börja promenera mera nu när snön snart är borta.Det har blivit mycket semlor och gott till melodifestivalen..hm!Ha superduper fin helg vännen,kraammm!!!

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)