tisdag 17 januari 2012

Hjälp....

Nu har jag drabbats......
Du har överskridit kvoten för bildöverföring. Jo då, nu är det fullt och lite till.
Detta har hänt tidigare men då lyckats plocka bort lite som inte användes mera...ger ju mera plats då.

Så nu undrar jag hur gör ni??
Blogger och Picasa webbalbum samarbetar ju...om jag förstått det hela rätt. Man får då ett visst utrymme för bilder. När detta tar slut kan man köpa till nytt lagringsutrymme.
Ni som haft blogger i flera år måste ju ha kris med utrymmet efter ett tag.
Så hur gör ni...? köper ni till eller finns det något annat sett att ordna detta på. För tar jag bort bilder försvinner dom ju från Bloggen...hum

Så snälla ge mig lite feedback :)






Kramar från en frustrerad Hörna....♥ ♥ ♥

16 kommentarer:

  1. Hej! hände mig för ett tag sen..fick köpa mer,det var inte dyrt runt 70 kr har jag för mig! hoppas det löser sig! kram kram Jessica

    SvaraRadera
  2. Jag vet inte hur man gör, har själv inte ännu haft problem med bildöverföring. Vilken fin ram du gjort till en liten hylla.
    Ha en go dag/kram

    SvaraRadera
  3. Hm, ingen aning. Inte kommit dit än, haha. Men antar det är ett visst utrymme, så tråkigt. kram

    SvaraRadera
  4. Hej Maria !
    Jag köpte också extra lagringsutrymme...Och jag har inte haft bloggen i ett år än ;)) !
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  5. Men vad trist! Kan inte hjälpa dig. Jag har inte blivit drabbad. Kan det vara att en del av er har så stora bilder? Hoppas det löser sig!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  6. Hej!

    jag insåg att mina bilder var för stora så jag minskade dem procentuellt i Picasa och fick mycket mer utrymme.

    Kram Katarina

    SvaraRadera
  7. Jag har redan fått köpa mer utrymme, tror jag har förstora bilder. Men jag tyckte det var enklare att köpa mer utrymme än att krympa alla bilder eller ta bort bilder. Jag tror det kostade 45kr, och i ett nafs fanns plats för nya inlägg. Inget konstigt alls, och jag kommer köpa mer igen när det behövs.
    Lycka till!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  8. Även vi har köpt mer lagringsutrymme och det var inte speciellt dyrt och så värt det;)

    Lycka till

    SvaraRadera
  9. ojdå detta har inte hänt mig... inte ÄN.... ;-)

    Men läser häröver att det både är lätt och inte farlig dyrt... Lycka Till!

    Kram♥

    SvaraRadera
  10. Detta hände mej i fjol somras,köpte mer utrymme då! Inte dyrt alls...kramelikram...Gunilla

    SvaraRadera
  11. Jag har ju inte blogspot, men det kan inte vara någon förmögenhet att köpa mera utrymme, så gör du det uten att fundera mera.
    Kram och lycka till !

    SvaraRadera
  12. Dels kan du ju förminska bilderna så du får plats med mer eller så kan du ju kika runt på webalbumen för det brukar ju ofta vara kopior i massor på bilderna, o de kan du ju plocka bort;)

    kramizzzzz

    SvaraRadera
  13. Hej vännen! Såg din kommentar och nu ligger det en helt färsk guide i hur man gör större ramar i PScape på min blogg! Lycka till!
    Kram

    SvaraRadera
  14. Hej hade också fullt för ett tag sen o jag köpte mera utrymme, kostade nog typ 50 kr. O då fick man lika mycket som man hade från början igen. Man betalar med visakortet o sen är det bara att blogga vidare. Det va inte så svårt, bara följa anvisningarna o så ha så man kan betala med sitt visa så klart. Det fixade internetbanken lätt för mig.
    Hoppas de löser sig.
    Kram Camilla

    SvaraRadera
  15. Hej!
    Vår dator kraschade ju men tur nog kunde bilderna räddas:)Nu har jag massor av utrymme i nya datorn,hi..hii...men vet faktiskt inte hur man gör.Du verkar ha fått svar av ovanstående,nu lärde jag mej nått oxå,kram <3

    SvaraRadera
  16. Som fattiglapp vill man ju helst inte betala ens en låg summa.Jag fick tips på att skaffa ett till konto som skribent på bloggen och lägga bilder via det kontot. Efter det kan jag lägga bilder i inläggen som vanligt, med ursprungskontot, men när jag vill lägga en ny bild i designen så måste jag göra det via min nya skribent. Jag har också lättat alla mina bilder så filerna inte är lika tunga som förr. Det gör ju i och för sig att jag ibland behöver skilja på bloggfotandet och annat fotande, men det är ett överkomligt besvär. Och så har jag rensat i Picasa så där inte ligger t.ex. gamla headers och tar plats. Lycka till!

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)