torsdag 26 januari 2012

Gott blev det.....


Hej gott folk där ute i vårt avlånga land.
Som jag skrev igår så hade jag ju knäckebröd i ugnen.
Och det blev JÄTTEGOTT. Nu tycker jag ju att det mera är ett fröknäckebröd en ett vanligt.
Men nu blev det ju så gott att jag måste dela med mig av receptet. En skiva Cheddar och lite smör på.............behöver inte säga mer ♥

Så varsågod här kommer Molarins knäcke............Smaklig spis



I kväll blir det en trevlig stund med glada tjejgänget. Ett ställe som heter New York i Lerum en bit härifrån
Idag tar jag tåget så jag kan dricka lite vin. Annars så kör jag nästan alltid.

Idag har här varit en skön dag med en härlig luft där ute. Promenad till och från jobbet blev det...helt underbart.

"Lär dig att vara tyst!
Låt ditt stilla sinne lyssna
och absorbera..."

Phythagoras

Önskar er alla en härlig torsdag kväll. Och ta hand om varandra.....

♥ ♥ ♥


18 kommentarer:

  1. Tack för receptet!
    Här har det snöat lapphandskar på fm, men lätt och snäll snö att skotta :)
    Termometern visar på -0,5 grader!
    Ha en fin dag vännen!
    Kramen♥

    SvaraRadera
  2. Det ser gott ut!
    Så härligt det ser ut i ditt förra inlägg! Det märks ju att dagarna blivit längre nu.
    Tack för tipslänkarna du har lagt ut! Mycket roligt att titta på. Ska fortsätta senare.

    Önskar dig en jättetrevlig tjejkväll!
    Agneta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar för ännu ett recept!
      Du vet vad vi behöver.

      Ha en fin kväll ihop med dina vänner,
      Kram Anneli

      Radera
  3. Oooo tack snälla, här måste det snart bakas detta bröd, mmmmm;)

    Hoppas nu att du får en riktigt trevlig kväll;))

    Kramizzzz

    SvaraRadera
  4. älskar det där knäckebrödet .....det bakas ofta här hemma .

    Ha en fin helg !

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  6. Tack för receptet :-)

    Ha en riktigt trevlig kväll i New york :-) Bra att du tar tåget.. kan vara väldigt gott med ett glas vin till maten :-) "vardagslyx"

    Ha en fin kväll!
    KRAM♥

    SvaraRadera
  7. Så fina de blev och goda. Härligt! Ska Nog baka det i helgen! Kram Anna

    SvaraRadera
  8. Jag är ju helt beröööövlig på att baka, men oj så gott det där verkar:)))) Och vad kul med tjejgängs-kväll!!! Det innebär positiv input - häääärligt!!!!

    Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  9. Hejsan :)
    Oj de såg gott ut Mmmm.
    Kul att du ville vara med i min utlottning.
    Ha en fin kväll.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  10. Hmmm, trodde jag kände till mitt Lerum, men har aldrig hört tals om New York, beratta.
    Hoppas ni får det riktigt trivsamt. Brödet ser gott och lockande ut, svettas i munnen :)
    Kram vännen.

    SvaraRadera
  11. Det där måste smaka gott! Jag är ingen knäckebrödsälskare (en typisk finne...) men jag skulle ju kunna testa receptet någon gång. Ha en fin helg!

    Kram
    Sari från Puumuli

    SvaraRadera
  12. Hej Maria.
    Oh vilket gott bröd du har bakat, det ser verkligen smaskigt ut, det måste jag prova på minsann.
    Ha en underbar helg, sköt om dig.
    Kram kram
    Jessica

    SvaraRadera
  13. Det brödet lät verkligen gott, jag gillar fröer i bröd, det är så gott när det knaprar och låter. Kanske jag gör det någon dag, man vet aldrig vilken väg bakningslusten tar sig. Hoppas du hade en trevlig kväll igår.

    Kramar och ha en fin helg. Birgitta

    SvaraRadera
  14. Hej, tack för receptet , det där passar mig som håller på med LCHF .
    Ha en trevlig söndagskväll.
    Kram Marina

    SvaraRadera
  15. Vilken lycka att få receptet till ett fröknäckebröd! Jag åt något liknande för några dagar sen och det var helt fantastiskt.

    Nästa helg ska jag baka, det är då ett som är säkert.

    Kramiz Madde

    SvaraRadera
  16. Ser ju fantastiskt gott ut!

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)