fredag 20 januari 2012

Fika dags och en skön helg.....

Nu är fredagen här och en skön helg är på gång. På något sett förknippar jag helgen med fika.

Det där lite slappa och mysiga som oftast är under helgen.....fast en del jobbar ju eller har en massa för sig på helgen. Alla är ju lite olika där beroende på omständigheterna. Men fika det gör vi....eller ?
Antingen hemma eller på stan. Vi bor ju i en caférik stad. Mycket nam nam här skall jag säga.
Men vi fikar mest hemma....gillar det bäst.

Idag mumsade maken och jag i oss semla......gud så gott.

Den här helgen blir lugn och fin tror jag. Har tyvärr drabbats av en riktig förkylning som jag får ta hand om  nu.












30 kommentarer:

  1. Semlor är ju så himla gott! Har faktiskt inte ätit någon än i år, men det börjar bli dag snart.

    Ha en skön helg!

    Kramiz Madde

    SvaraRadera
  2. God kväll :)
    Ja men visst är det en liten lyxkänsla när det helgen kommer, lugn o ro även om man har fullt upp :)
    Semlor är ju så gott, ska baka lite under helgen tror jag, vet inte vad men nåt gott i alla fall.
    Ha det jättehärligt Maria och njuta av helgen.
    Stor kram
    Jessica

    SvaraRadera
  3. Semlor, mumsigt. Och helgen är lyxig. Min man är bra på att fika, men jag har aldrig haft nån riktig känsla för det, men jag sitter med och tycker det är trevligt, men jag kommer aldrig på det själv.....konstigt!
    Trevlig helg
    Agneta kram

    SvaraRadera
  4. Vi hade också premiär på semla maken och jag i dag :) Gott var det!
    Ha en fin helg. Kram Kicki

    SvaraRadera
  5. Gokväll Maria!Åh vilka fina bilder,mums filibaba...med semla!! japp jobbar dygn i morn Ikea på söndag kul!! Alingsås mycket fik o potatis!! kram Gunilla

    SvaraRadera
  6. Ser smaskens ut med semlor..ha en fin helg! o krya på dig!kram Jessica

    SvaraRadera
  7. Ja nog blev man sugen på en semla när man ser dina bilder !!
    - Gillar också hembakt istället för köpebröd. Själva miljön och det sociala att fika på cafée, är jättemysigt ! - Men man blir många gånger besviken på fikabrödet (och dyrt är det) och tänker att man kunde ha bakat godare själv.
    Krya på dej !( Du kanske skulle pröva min "häxbrygd" ;)) och ha en trevlig helg !!
    Kram Anneli ♥

    SvaraRadera
  8. SEMLA, oj va gott! När är egentligen den riktiga semel dagen??
    Iaf, får ta o baka semlor en dag, det gillas av familjen det!

    Ha en toppen helg, Klem Anna

    SvaraRadera
  9. Semlor är bara så gott, åt första i torsdags... Fredag är en riktig mys dag.

    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  10. Hej och en glad helg önskar jag Dig.
    Va´fina inramningar Du har till bilderna. Var har Du gjort dem? Nyfiken i en strut - får jag vara det?
    Carin

    SvaraRadera
  11. Mums, även jag har sneglat på semlorna men inte köpt några ännu så jag har mitt goda kvar.Hoppas din förkylning håller sig i "skinnet" och inte tar över det hela.
    KRAM
    Eva

    SvaraRadera
  12. Gott<3 häromdan köpte vi semlor också, men de vanliga var slut så i desperationen köpte vi karlsbadersemlor...ingen höjdare, smakade beskt på nåt vis...;) hoppas du får en go helg! Kram Fia

    SvaraRadera
  13. Åh en fika med semla måste nog vara den bästa medicinen, hoppas den gjorde susen!:)

    Läser ikapp och vilken fin julklapp du fått, med förvaring på höjden! Vet du VAR hon hade köpt den??

    Go fikahelg nu och krya-på-dig-kram:)

    SvaraRadera
  14. Prata inte om Semlor, älskar det med varm mjölk på ett fat, men nix jag har syndat för mycket under julen, nu har jag straff för lång tid framöver.
    Ha en fin kryapådig helg !
    Kramen.

    SvaraRadera
  15. Älskar semlor. Åt en igår och en i förrgår. Mummmms...
    Kram Sonja.

    SvaraRadera
  16. Älskar semlor. Åt en igår och en i förrgår. Mummmms...
    Kram Sonja.

    SvaraRadera
  17. Ja det är inte dumt med semlor å kaffe, det kan också vara gott med varm mjölk till. Önskar dig en fin helg/kram

    SvaraRadera
  18. Men så gott med semla, det är ju bland det godaste som finns, o den där känslan när man tar tag i årets första semla;))

    Krya på dig med förkylningen;))

    kramizzzz

    SvaraRadera
  19. Jag är en stor semmelfantast, innan jag han göra mina Norrlandssemlor han jag in på konditoriet igår. Hoppas att din förkyldning håller på att ge vika.
    Önskar dig en fin helg,
    Kristina

    SvaraRadera
  20. krya på dig!
    han en fin lördag!
    kram

    SvaraRadera
  21. Åhh,vilka goda bilder..hi..hi..Jag har oxå tjuvsmakat på semlor,det är gott:)
    Hoppas att du inte får en långdragen förkylning,du får börja kurera dej i tid.

    Fika är gottgottigottgott!!

    Ha en fin helg,kram <3

    SvaraRadera
  22. Jag har också tjuvsmakat årets första semla. Himmelskt goda!!!
    Nej hon är ju inte så liten längre Liten.:) Men... hon kommer alltid att vara liten. :)
    Önskar dig en fin dag!
    Kram
    Jenny

    SvaraRadera
  23. Hahaha det gjorde vi också nafsade i oss årets första semla men vad goda dom var.
    En grej som jag inte fattar var för dom skall vara så dyra (tykcer jag).
    För det e bara en vanlig bulle och marsipan grädde.
    Jag gör dom själv istället.
    Ha en kanon helg. Kram Hoffmansdesing

    SvaraRadera
  24. Fy galet vad jag blev sugen på en Temla!!!
    Kram å go helg på dig!
    Mimmi♥♥♥

    SvaraRadera
  25. Tassar in och önskar dig en mysig lördag kväll.
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  26. Hej Maria!
    Ja, i Alingsås finns det många mysiga caféer, jag gillar Classic Coffee House och Nygrens:)
    Vi var på Hus till hus idag och hade tänkt stanna i stan o fika men det hanns inte med, vi köpte med oss wienerbröd hem istället.

    Hoppas du kryar på dig snart!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  27. Gott med semla, jag har inte ätit nån i år ännu! Fin blogg du har! Ha en fortsatt skön helg! //kram maria

    SvaraRadera
  28. Mmmm.fika som är så mysigt, särskilt i alingsås som är den mest bedårande lilla stad jag vet..Ha en go söndag! önskar Torprosen

    SvaraRadera
  29. mmmmm så gott med en semla... Har inte ätit årets första ännu men det kommer väl;) Hoppas förkylningen släpper snart.

    Ha en skön söndag

    SvaraRadera
  30. Någon som vet VART man hittar Karlsbadersemlor?! Mina smaklökar älskar den beska smaken

    //Carina

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)