onsdag 25 januari 2012

En liten solstrimma.....

Det känns och märks att våren är på väg.
Det underbara ljuset

Fotade detta lite hastigt igår i köket på lilla hyllan. 
Så härliga solreflexer.
Men idag är det mulet här...


Detta blir mitt lilla inlägg i dag denna onsdag.

Jobbat och pulat idag. Och nu står knäckebröd i ugnen ...luktar så gott. Och blir det bra så blir det ett recept i morgon :) Fåglarna har också fått påfyllning av mat i trädgården. Så nu är dom glada ♥

Och tack alla för era kommentarer om inlägget igår !!

Må så gott där ute
♥ ♥ ♥

18 kommentarer:

  1. De är så välkomna så de små solglimtarna :)
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  2. Ja, tänk så lycklig man kan bli av en liten strimma soljljus!

    Kram Anncathrine

    SvaraRadera
  3. Hej Maria,
    jag tror du själv är en liten solstråle för många. Du skriver verklgigen
    strålande texter.
    Rose-Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Rose-Marie. Du är väl gullig som skriver så...tack söta du det värmer. Kram Maria

      Radera
  4. Härligt med vårsol. Blir mycket piggare av solsken!

    SvaraRadera
  5. Tack Maria för alla tips i förra inlägget... Ja nog är det skönt när solen tittar fram...
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  6. Så härligt vårligt det är på dina bilder;))

    Knäckebröd, det låter väldans gott, men känns som om det skulle vara lite bökigt att baka, man får väl kavla o kavla....

    Kramizzzz

    SvaraRadera
  7. Väldigt vackra kort.. ger rofylld stämning :-)

    hemgjort knäckebröd.. mums!

    Ha en fin kväll!
    KRAM ❤

    SvaraRadera
  8. Hade en härlig dag i måndags med sol i ca 1½ timme och då passade jag på att promenera med hunden. Man blir glad av sol.
    Kram Marina

    SvaraRadera
  9. Hej och vilken fin blogg! Älskar primula! Läckra skuggbilder också! Vet du, jag hörde talgoxen imorse! Ett härligt vårtecken! Spännande med knäckebrödsreceptet imorgon! Kram Anna

    SvaraRadera
  10. Knäckebröd i ugnen! Duktiga du så här på onsdagen:)
    Kram.

    SvaraRadera
  11. Solen lyser både på det fina och det mindre fina. Mina fönster ser gräsliga ut när solen lyser och det är för kyligt att putsa dom. Men all min mässing glänser fint trotts sketna förnsterrutor när solen lyser.
    Kramiz

    SvaraRadera
  12. Hej Maria!
    Ja, nu blir det ljusare och ljusare, härligt! (även fast vi just nu har vinterkyla:))

    Tack för alla tips i förra inlägget! Önskar jag hade mer tid o att jag var lite mer "teknisk", då hade jag nog trixat mer med både bloggen och mina bilder. Photoscape har jag laddat ner i alla fall, kul att kunna piffa till bilderna lite.

    Ja, det vore roligt att ses någongång, gärna över en fika, det finns ju så många mysiga caféer i Alingsås:) Vi kanske kan höra med Annelie/Hemlyckan om hon vill haka på?

    Ha det bra,

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  13. Bakar du knäckebröd själv! Va häftigt!
    Fina bilder du visar förresten.
    Ha det så bra! Kram Åsa.

    SvaraRadera
  14. Hej! Här har vi inte sett solen på en vecka nu. Men den kommer nog snart tillbaka. Här är det ca 5 cm snö och -2 grader ute. Ha en fin dag !

    SvaraRadera
  15. Solen uppskattar man mer denna årstid men idag vilar den sig i alla fall här.
    Ja det finns mycket man kan trixa å leka med i datorns värld, roligt är det.
    Hårt tunnbröd har jag försökt mig på någon gång men inte knäckebröd.
    Ha de bra/kramen

    SvaraRadera
  16. Vad härligt det låter med att solen tittar in det gör den här också.
    Så pass på och njut. Kram Hoffmansdesign

    SvaraRadera
  17. Så underbart med sol:)Fina bilder,jag har oxå ljuslyktan på bild,två små och en stor,älskar dom:)Du var då hurtig att göra eget knäckebröd:)Kram <3

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)