tisdag 24 januari 2012

Blogglandia......

Nu har jag bloggat med  Marias Hörna - Njut av Livet i över ett år. När jag rest runt i underbara Blogglandia har jag hittat så mycket fina bloggar, lärt känna så underbara människor att jag blir överväldigad.
Tänk jag hittar nya bloggar jämt och ständigt, den ena efter den andra berör mig på olika sett. Vackra bilder, roligt skrivna, goda recept, fiffiga tips mm. Jag gläds och jag sörjer med er alla när jag läser era bloggar. Livet går upp och ner för oss alla. Tyvärr kan jag ju inte följa och kommentera hos alla...

Något som väckt mina intressen vid liv är att fotografera. Ja, det har ni väl märkt hi hi. Även att baka och laga mat något jag tyckt varit så där roligt förut. Ja helt klart inspirerad av er alla...tack för detta

Något jag lärt mig är också detta med att just blogga. Skapa en blogg, lösa problem i bloggen..lägga upp bilder mm. Ytterligare en sak som jag fastnad för....skaparglädjen i att göra ett inlägg.

Och här mina vänner har jag under resans gång hittat en hel del hjälp och inspiration i olika bloggar mm.
Det finns sååååååå mycket man kan göra i sin blogg. Fixa med foton, roliga detaljer, lösa lite problem lite fix och trix hel klart.
Nu gillar jag ju att hålla på och leka med detta. Inte alltid jag lägger ut något i hörnan men ibland. Gillar bäst foton som är helt rena egentligen. MEN det är kul att kunna testa.
Får också frågor hur jag gjort med det ena eller andra, vart jag hittat det osv.
Har samlat på mig lite länkar på bra att ha bloggar.

Dessa tänker jag ge er nu. Dels för att jag vill dela med mig av det jag hittar och som tack till er som hjälpt mig när det krånglat till sig.

Fixa din Blogspot
En jättebra sida om man letar efter en lösning eller tips på div problem man har. Samt lite blogginfo.

Noe på hjertet...blogghjälpblogg
En norsk sida med lite bra tips och trix

My lovely days
Underbara Louise som har en mycket fin blogg samt är väldigt pedagogisk när det gäller att förklara lite tips & trix.

Do Photo Art
Här bjuder Linnea på en massa fint piff som du kan använda till dina foton/blogg mm.


Och mer klart det finns............:) Räcker att man tittar på varandra så får man så mycket idéer i lilla huvudet. Alla är så duktiga ute Blogglandia !
Sedan skall man också ha lust och tid att hålla på.

Här har jag då lekt lite.....material från Do Photo Art. Samt ett foto taget av mig i somras.

Använder också nästan alltid PhotScape....som man laddar ner gratis.
(Mitt Photshop Element ligger på vänt så länge, hinner inte riktigt)

Ett litet tips till er...programmet Picnic (gratis) har jag också använt från och till. Dom stänger ner nu i April men bjuder nu på ALLA funktioner även premium. Så skapa loss fram till den 19 April.

Nu får det vara bra för idag...ett sådant långt inlägg. Men men hoppas ni förstår mitt lilla budskap. Ni är bara bäst ♥ Tack för allt ni ger.

♥ ♥ ♥



38 kommentarer:

  1. Men vilka bra tips. Tack ska kolla in länkarna lite närmre vid ett senare tillfälle. Här har man mycket kvar att lära ;). Önskar dig en härlig dag

    SvaraRadera
  2. Alltid bra med tips! Visst är det inspirerande att blogga. Det är bara svårt att hinna med att skriva kommentarer hos alla andra som man skulle vilja hinna med.
    Ha en fin tisdag! Kram Kicki

    SvaraRadera
  3. Nu har jag kikat runt lite hos dig...ett tag sedan sist. Lika mysigt som vanligt. Provat ditt frukostflinga recept. Gud så gott!!!!
    Och vilka fina tips du bjuder på. Får nog skaffa en blogg :) Kramisar från Lovisa P

    SvaraRadera
  4. I also like your blog very much and will visit you more often!

    Till next time

    Greetings Esther

    SvaraRadera
  5. Tack, vad gullig du är, precis vad jag behöver ♥♥♥ Använder photscape en del, men måste ägna mer tid där för att fatta hur man gör flera bilder på en gång;)) Ska genast kika in på länkarna... Ha en härlig dag!
    Kram Fia

    SvaraRadera
  6. Kuuuulll,att få sitta och prova sig fram.Jag har bara inte den tiden nu.....Du gör så mycket fint:)
    Till din fråga hos mig:Jag har inte så att jag tjänar pengar på bloggandet.Reklamen finns där men går att ta bort,har inte gjort det än.Ibland är det irriterande.Min dotter tjänar lite på bloggandet på reklamen,men vet inte så mycket mer om det.Kram på dej och din fina blogg:)

    SvaraRadera
  7. Tack snälla du för alla dina tips!
    Trixar inte så mycket själv utan ber sonen om hjälp ibland.
    Men nu får jag nog ta mig i kragen och VÅGA själv...............

    Ha en fin dag i kylan .
    Kram Anneli.

    SvaraRadera
  8. Hej fina Maria.
    Vilken underbart vårig header du har :)
    Tack för alla fina tips om hur man hanterar bloggen, det behövs, jag har inte bloggat i ett år ännu och könner verkligen ibland att man skulle behöva lite hjälp.
    Ska kika runt lite på dina tips.
    Ha en jättefin dag.
    kram kram
    Jessica

    SvaraRadera
  9. Tack snälla Maria
    Vilken fin reklam du ger mig. Fint fotografi också i fina lila färger.
    Kram

    SvaraRadera
  10. Javisst blir man glad av alla snälla bloggvänner och mycket inspiration får man.
    Oftast är det inrednings bloggarna som kommer först med nya trender.
    För tidningarna kan hålla på inrednings reportage i ett år.
    Tack för alla tips det behöver jag.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  11. hej o tack för titten hos mej! så kul att läsa ditt inlägg idag...visst är det så skoj med alla fina bloggar man kommit till o så trevliga människor innanförr "dörrarna"..TACK goa du för tipsen,har ju blivit av med min header så kanske ska våga själv att ordna detta(Har ju haft go hjälp av Stina med sånt) Kram på dej gumman ♥ Gunilla

    SvaraRadera
  12. Tack för alla dina tips .Får kika lite närmare på det.Tycker att det är så himla kul att blogga.Ha nu en skön tisdag.Kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  13. Det var ett jättefint inlägg du gjort och jag håller med dig om allt. Det är ett fantastiskt forum det här med bloggandet och man har kontakt med så många härliga människor och man "pratar" med varandra när man har tid och lust.

    Och så sätter det igång tankeverksamheten och man lär sig nya saker hela tiden och alla är så hjälpsamma när man får problem.

    Och du är ju så gullig som delar med dig av dom roliga adresserna, har redan varit inne och tittat och det finns massor där att lära sig! Tack för det.

    En sak jag märkt är att jag fått bloggögon, jag ser mycket mer överallt och hela tiden nu sedan jag började blogga. Och då upplever man ju mer också och fotograferar mer. Underbart roligt.

    Agneta kramar

    SvaraRadera
  14. Visst är blogglandia underbar:) Så mycket inspiration och tips man får. Tack för dina tips idag;)

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  15. Tänk, jag önskar att jag hade mycket mer tid att blogga.. Visst vill jag också piffa till min blogg men tiden räcker liksom inte..
    Jag ska i alla fall studera de länkar du delat med dig så kanske inspirationen kommer.

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  16. Visst är det härligt att vara i blogglandia!
    Önskar att jag hann mer!!!
    Inte konstigt att din blogg är så fin! Du har samlat mycket kunskap på vägen!
    Tack för att du delar med dig!
    Kram Mimmi♥

    SvaraRadera
  17. Tack för alla dina tips! Ovärdeliga när bloggen strular :)
    Jag använder ofta Photoshop Online när jag ska fixa bilder snabbt, bara klicka och se det färdiga resultatet direkt. Lite latmask över det men ska det gå snabbt så ska det!

    Ha en fortsatt skön vecka!!

    SvaraRadera
  18. Är dålig på att kommentera din fina och intressanta blogg,,men läser den varje dag!!Kram från västkusten!!

    SvaraRadera
  19. Tack för tipsen, underbara sidor! :-) Å grattis på ett årsdagen. kram

    SvaraRadera
  20. Tycker oxå det är kul att fixa och trixa med bloggen.
    Har faktiskt en egen tipsblogg http://skapar-gladje.blogspot.com/ med länkar till olika roliga saker att använda till bloggen.
    Ha en fin dag.
    Kram.

    SvaraRadera
  21. Jag är glad att du började blogga :-)
    & jag håller med dig det ger så mycket inspiration att läsa andras bloggar. Man får recepttips, inredningstips, andra tips man lär kanna man får titta in hos andra... För mig är det ett surrogat för arbetskamrater som jag saknar....
    Nu skulle jag inte kunna tänka mig att sluta med bloggeriet....

    Ha en finfin eftermiddag!
    Kram ❤

    SvaraRadera
  22. Underbart inlägg, håller med dig om att det är så härligt med alla nya bloggarvänner, jag bara gottar mig i detta;)

    Tack snälla för dina tips, känner till de flesta, men Do Photo Art har jag aldrig varit inne på, men dit ska jag nu;)))

    Superfint foto du har gjort;))

    kramizzzzzz

    SvaraRadera
  23. Åh vilket jättebra inlägg!!! Jag använder picnik men som sagt så kommer det att läggas ner snart... Attans också, när man väl lärt sig ett program så måste man börja om från början, suck...

    Kraaaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  24. Tänk att det redan gått ett år, jag kommer ihåg när du startade upp din blogg. Så färgrik fin header du gjort, och bra tips på sidor. Jag kan inget sånt, mina foton är otrixade. Men det är snyggt som du gjort med blomman.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  25. Håller med dig på alla punkter! Det är mycket med skapandet som gör grejen att blogga, samtidigt som kontakter man får är jättekul. Älskar göra collage. Har känt mig lite oinspirerad det senaste. Antar att man pysslade ut sig vid jul. Luften har på något sätt gått ur, men jag blir riktigt sugen på att sätta fart nu. Tack för länktipsen! Ha det bäst!

    SvaraRadera
  26. Visst är Blogglandia ett fantastiskt ställe!
    Grattis på blogg-födelsedagen!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  27. Hej Maria,

    Hälsar på hos dig genom ett tips från en bloggvän. Vad fint du skriver. Jag håller med om vartenda ord och känner likadant. Tack för tipsen du ger oss, precis vad jag är ute efter nu när picnik lägger ner. Du har en jättefin blogg och jag fick en sån fridfull känsla av att komma hit så jag känner att här måste jag få hälsa på fler gånger. Jag lägger till mig på följarlistan.

    Kram Sanna

    SvaraRadera
  28. Håller med dig, du har sagt allt... blogglandia är toppen. Du har en jättefin blogg.

    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  29. Hej!

    Visst är det roligt att blogga! Man lär sig så mkt hela tiden..

    Tack för fina tips!
    Kramen Jenny

    SvaraRadera
  30. Hej
    tack för tipsen visst är det fantastiskt roligt att blogga och vad man lär sig mycket och inspirationen är på topp.....
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  31. Visst är det kul att fotografera! Man ser omvärlden med andra ögon. Idag har jag varit ute och plåtat frost. Riktiga små snöblommor!

    SvaraRadera
  32. Hej fina...Allt löser sig på ett eller annat sätt. Tusen tack för tipsen om jag nu klarar av att göra nåt sen är en helt annan femma. Klart jag ska testa flingsen, Och jag håller helt och hållet med dig om bloggandet. Värdefullt på så många sätt. Ha nu en fin vecka gumman..

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  33. Jättebra tips! Tack så mycket. Kram Sonja.

    SvaraRadera
  34. Tack för din goa kommentar hos mej! Och tack för användbara länkarna!

    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  35. Visst är det otroligt kul att blogga :) man blir som en enda stor familj!
    Har lärt känna många fantstiska människor under snart två år som jag bloggat :)
    Kramen min vän♥

    SvaraRadera
  36. Tack för alla händiga och bra tips. Alla vi som bloggar vet att pedagogiska och bra tips kan vara räddaren i nöden ibland! :)

    Önskar dig en fortsatt underbar dag! kram Linnéa

    SvaraRadera
  37. Blogglandia är fantastik, så många vänner och så lika vi är trotts allt. Alltid roligt att göra besök och se vad vännerna har haft för sig. Här hos mig är det stiltje, kommer mig inte för så mycket, men det kommer snart (hoppas jag.)
    Ha en fin dag vännen !

    SvaraRadera
  38. Hj antingen e jag dum ell. Vilken av dessa Photoshape har du laddat ner jag har laddat och laddat men det blir fel hela tiden.
    Har du möjlighet att hjälpa mej. Kram Hoffmansdesign Antonija

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)