tisdag 6 december 2011

Vättar och fönster...

Idag har det varit  en strålande dag. Sol från en klarblå himmel och lite snö. Skön promenad blev det. Och maken tog tag i våra fönster.....underbart.
Lite plock med ditten och datten under dagen.
När jag var på julmarknaden härom helgen fick det ju följa med en liten sak hem.
En liten söt vätte....♥ med en massa fluff skägg.


 


Han fick idag fotas i lite snö på ljugarebänken i trädgården. Fast nu står han på skänken i vardagsrummet.



Igår kväll dalade det ner mera snö från himmlen....gud så vackert. Ja det är klart ut med kameran igen.





Önskar er en fin kväll. Måste kolla om det är något trevligt på burken som man kan titta på idag. Maken är iväg och badar bastu med bad i sjön....brrrrr. Inget för mig.
Basta kan jag gärna göra men inga vinterbad......

21 kommentarer:

  1. låter härligt med bastu...vill med...kramis semlan

    SvaraRadera
  2. Det var en söt liten rackare...;))) Å visst är det väl mysigt med snö...;)))
    Kika in och var med på min lilla utlottning.

    KRAAAM å ha en mysig kväll!!

    SvaraRadera
  3. Och fy fabian, jag fryser när jag tänker på hur kallt det är i sjön nu! Tufft! Så söt vätte och så mycket snö ni fått. Här kom 2mm och det är borta nu.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  4. Det är så vackert i naturen med lite snö... Tomten ser finurlig ut.. Här blir det att bänka sej vid tvn och se på slottsbalen...
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  5. Hej där! Vilken söt liten en.....
    Och vilken fin header Du fixat! Kul!
    Ha det så gott!
    Carin

    SvaraRadera
  6. O vilken väldans söt vätte! Förstår att den fick följa dig hem :)

    Ann-Louise

    SvaraRadera
  7. Så söt vätte!!! Nä det där med bad i sjön nu...burr inget för mig heller;) Däremot snön....den är underbar:)))

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  8. Today it is a rainy and cold day...but i see snow....wow..i love it...i hope you will hav a warm evening wirh your little friend:)))

    Lots of love,
    ♥Eefie

    SvaraRadera
  9. Vilka fina snöbilder du lyckas ta. Tycker att det är svårt att fotografera nu när det är så mörkt...

    SvaraRadera
  10. Det var en rar vätte som fick följa med hem :) hoppas du nu har en skön kväll, här ska det nu kuras i soffan ihop med en bra film, kram från 3 tanter

    SvaraRadera
  11. Mysig liten vätte, som tittade fram i skogen...

    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  12. Vilken mysig liten vätte som flyttat in hos dej !
    - Visst är det underbart vackert ute nu...Man skulle kunna fotografera i flera timmar !
    Sköt om dej och ha det gott !

    Kram / Anneli ♥

    SvaraRadera
  13. Så vackert det är med snö!
    Trevlig liten vätte du hade med dig hem :)
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  14. Åhh vilken söter vätte..gött han fick komma in i stugvärmen efter en stund på ljugarbänken...fina bilder,härligt att vi fått lite snö! Kram på dej vännen ♥ Gunilla

    SvaraRadera
  15. Liselott Ringström6 december 2011 21:24

    Gillar dina vackra foton särskilt vinterkvällen ser mystisk o spännande ut. kram

    SvaraRadera
  16. Oj vilken söt liten vätte! Så mysigt med alla julmarknader nu med fint hantverk, vill köpa massor! :-) kram

    SvaraRadera
  17. Det var en väldigt fin vätte! Och så har ni fått snö, jag blir avundsjuk! Så jag önskar det.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  18. Oj, viken söt liten tomte, förstår att den fick följa med hem.
    (Hur går det med bildskapandet, blir det något bidrag till någon fotoutmaning)?
    :)
    Ha det bra

    SvaraRadera
  19. Vättar är bra att ha hemma å den var liten å söt. Här regnar nu så nåt julväder blev de inte.
    Kramen

    SvaraRadera
  20. Sötaste tomte =) Massa onsdagskramar

    SvaraRadera
  21. vilka söta vättar:)
    Titta gärna in och var med i min utlottning jag har på bloggen .

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)