tisdag 13 december 2011

Precis i min smak...♥

Ja ja...♥ ♥ ♥ så klart, med risk för att vara tjatig.
Det här hjärtat köpte jag för många år sedan på Lisebergs julmarknad. Och kan ni tänka er det luktar så gott fortfarande av nejlikorna.

Plockade fram lite pyssel och rotade bland gamla dukar mm. Och så låg hjärtat där på bordet. Har alltid lite problem vart jag skall ha det. Nu blev det placerat i fruktkorgen med en massa apelsiner efter fotot blev taget. Duken är en gammalt arv med underbara spetsar. Är ingen dukmänniska men på jul är det undantag. Använder ni mycket dukar ?
Och sedan är det lite av farmor Hildas spetsar som skall runt lite ljus. Så det är pyssel i hörnan.

Önskar er en underbar dag..






13 kommentarer:

  1. Vilken vacker spets;)
    Det fina hjärtat kan jag tänka mig ligger superfint där bland frukterna.

    Jag är en "lite lagom" dukmänniska, men det ska vara lätta dukar, såna som man bara "springer" förbi med strykjärnet;))

    kramizzzzzz

    SvaraRadera
  2. Vilket vackert hjärta!
    Fin bild!

    Ska nog inte kalla mig för dukmänniska även om jag försöker ha duk ibland.
    Tycker det är fint med lager på lager dom gånger jag anstränger mig.

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  3. Gamla spetsar är så vackert.
    Passar till allt =)

    Är nog en liten dukmänniska.
    Vill inte ha det över allt men iaf på borden.

    Jätte vackert hjärta.
    Aldrig sett ett av nejlikor.

    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. jättefint hjärta...
    Det måste vara perfekt att ha det i fruktskålen bland apelsinerna :-)

    Ha en fin onsdag!
    Kram♥

    SvaraRadera
  5. Härligt att det fortfarande luktar :) Kram

    SvaraRadera
  6. Så läckert och vad roligt att det fortfarande luktar.Kram Hoffmansdesign

    SvaraRadera
  7. Fint med nejlikor och spetsar. kram

    SvaraRadera
  8. Vilket fint och ovanligt hjärta.Jag älskar hjärtan!Dukar har jag bara på vårat stora köksbord,gillar inte heller dukar men gamla fina vävda av linnen eller skinnlöpare är fint.Har ofta en skinnlöpare i svart på bordet.Ha en fin dag:)Kul att du oxå tittade in till min blogg:)

    SvaraRadera
  9. Fint med spets!
    Det passar till det mesta :)
    Kramen vännen♥

    SvaraRadera
  10. Å vilka vackra foton du har på din sida.
    Tack för att du skrev en rad inne hos mig, så jag kunde kika in till dig.
    Hoppas du får en fin kväll.

    SvaraRadera
  11. Hallojsan!
    Åhh vilket härligt hjärta, supermysigt.
    Ha de så bäst;)
    Kramen Anette

    SvaraRadera
  12. Vilket ovanligt hjärta,kul att det doftar fortfarande.Just nu vill man ha jul-dofter för att kunna komma i stämning.Vi hade en trevlig kväll igår på Lucia med klass 4.Så nu är den dan bockad.Vad duktig du förresten som har skrivit matlista.Just nu tryter matideer här hemma.Måste börja planera julmaten snart också.Kram och trevlig fortsatt vecka!

    SvaraRadera
  13. Hjärtat ser fantastisk ut och kul att den fortfarande doftar gott!
    Kramkram

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)