torsdag 8 december 2011

På tal om mat......


En underbar korg med en massa god mat anlände till hörnan en dag.
På korgen hängde ett pepparkakshjärta...väldigt juligt och gulligt.
Nu fyllt korgen med ris och hjärtat hänger kvar.....hum...tills goda vännen L kom på besök med Timjan en liten Cockerspaniel tjej.
Timjan tycket detta såg gott ut...så slurp så försvann ♥ hi hi.

Men jag hann ju fota innan så ni får se.



Ja en massa mat . Är ni duktiga på att planera era måltider för kommande vecka.
Storhandla och så ! Jag är så urdålig på detta. Men det kanske blir nödvändigt nu när både maken och jag är hemma . Han har ju alltid ätit lunch ute och även jag när det arbetades. Sista tiden har jag ätit rester på dagarna. På kvällen äter vi något lätt bara.
Men nu så får det bli lite andra bullar. Hur svårt kan det vara egentligen. Fram med recepten eller så och planera.
Så jag får göra ett försök nu....

Idag har här varit lite - grader och sol. Härligt.

Kramilikram från lilla mig ♥


18 kommentarer:

  1. Jo vi säger alltid att NUJÄKLAR måste vi börja planera o så storhandla.m.m Men det rinner ut i sanden tyvär efter ett tag! bra du tog upp det ska ta ett snack med gubbeb igen(Han är bättre på at handla än mej)ha det gott kramis Gunilla

    SvaraRadera
  2. Här tar vi nog priset i att inte ha varken rutiner eller disciplin när det gäller det där med mat, det improviseras hejt vilt. Men vi försöker äta middag ihop....dvs vi lyckas inte alltid, men då blir det på kvällen numera.
    Agnetakram

    SvaraRadera
  3. Har ni hört talas om årets julklapp:. Matkassen, kanske det kan vara något när fantasin tryter.. Fast så värst billigt blir det nog inte i långa loppet !!!! Kram från Gunilla i ett mörkt Sverige.... Längtar efter ljuset

    SvaraRadera
  4. Hej söta.. Ja du de där med den eviga maten. Ja man borde verkligen bättra sig. Ska se hur de går för dig och försöka bättra mig inför det nya året jag med. Så sött att äta upp kakan..Ha de gott...

    Kram LIsa

    SvaraRadera
  5. Oj...jaa ska då inte skryta med det där med matplanering... brister stoooort där ;-)
    Så gulliga peppishjärtat slurpades snabbt upp ;-) Jamen då fick nån njuta av det iallafall:-)
    Önskar dej sköööna decemberdagar!!
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  6. Här är en till som är dålig med matplaneringen, slinker oftast in på ICA var och varannan dag. Vi får trösta oss med att man kan inte vara perfekt i allt, hehe:)

    KRAM

    SvaraRadera
  7. Usch, jag är urdålig på att laga mat och vet aldrig vad jag ska handla... Hoppas att jag är bättre på något annat i stället. ;-)

    Ha en fin helg!

    Kram
    Sari från Puumuli

    SvaraRadera
  8. Jag brukar handla för ett antal dagar i stöten, men sen efter ngn ngr dagar saknas det alltid ngt... Jag tror man skulle tjäna på att planera & storhandla.. men men...

    Hur kommer det sig att maken är hemma oxå?
    Jag har gjort som du ätit rester på lunchen & så har jag lagat middag lagom t familjen kommer hem på eftermiddagen.

    Jättefint hjärta & ris.. kan tänka mig att hunden tyckte det var smaskens :-)

    Ha en gokväll!
    Kram ♥

    SvaraRadera
  9. Hej på din fråga hos mig så har jag faktiskt köpt mina kvistar...och jag är urusel på att planera veckomaten- önskar så att jag kunde få lite mera rutin på detta;) Kram Johanna

    SvaraRadera
  10. Ja, Timjan kan man inte lita på när det gäller mat och godis! Gurka är också en favorit!

    Men visst är hon mysig i alla fall?
    Birgitta

    SvaraRadera
  11. Hej! Jag planerar ALLTID och har veckomatsedel. Allt blir mycket enklare!
    Kramkram

    SvaraRadera
  12. Här planeras sällan middagen dagen innan, men varje dag så finns det gott på bordet. Ingen planering här bara improviserar efter vad som finns att tillgå i kylen och skafferiet, kött saknas aldrig med 2 stora frysboxar i källaren.
    kramen

    SvaraRadera
  13. Ja du det är verkligen samma fråga varje morgon vad gör vi för mat idag då?
    Men det löser sej alltid över dagen. Kram Hoffmansdesign

    SvaraRadera
  14. Här är en till som inte är något vidare på att planera, men i perioder tycker jag det är väldigt roligt att testa nya saker och då blir det ju såklart lite bättre planerat. Man får ta hjälp av veckomatsedlar i tidningar och reklam och plocka det bästa! =) Önskar dig en fin helg! Kram Petra

    SvaraRadera
  15. Jag kör oftast på en veckoplanering, skulle inte få ihop det annars.
    Vill ju hinna med roliga saker också!

    kram o trevlig helg

    SvaraRadera
  16. HEJ!
    Tänk, jag kan INTE alls planera det här med dagens mat, och handla ska vi inte tala om. Står ofta på eftermiddagen och försöker hacka i nåt djupfryst straxt innan gubben kommer hem och vill äta.PLANERING är alltså inte min grej.
    Kram / Eva

    SvaraRadera
  17. Jag är också dålig på att planera matinköp. Springer till affären för alltid är det något vi saknar. Mataffären ligger ett stenkast härifrån, kanske därför jag är dålig på planering av storköp.

    När jag bodde ute på landet var jag mer noga med att planera matinköpen.

    Hihi klart hunden smaskade i sig hjärtat för det hade ma ju själv gärna gjort :)

    Kram kram

    SvaraRadera
  18. Här är vi hemma både guben o jag, så det är ju ibland lite "mat-torka" o ibland blir det "slarv-mat" ;))

    Idag blir det älgfärspaj med lite gottis till, frågan är om det blir nåt över;))

    kramizzzz

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)