måndag 5 december 2011

Nybakat och snö i hörnan......

Igår bakades det i hörnan. Så mysigt med doften i köket och julmusiken i bakgrunden.Dottern var också här och bakade, så hon fick med sig lite mums hem.
Då spinner jag igång av allt mys. Och sedan avslutning med Beck i soffan. Kan inte bli en bättre dag


 

Och vad vaknar vi till JO...SNÖ..............YES!
Inte mycket men lite puder över landskapet. Lite krispigt och mysigt. Solen kommer fram och det blir så vackert.
När jag fick tillfälle att komma ut med kameran hade det lilla som fanns nästan försvunnit i solen.
Men en liten vända med kameran blev det upp i skogen.

Men tänk vad mycket det gör även det lilla.







På förmiddagen idag var jag hos terapeut för att lära mig tackla min hjärntrötthet på ett bättre sett. Har ju mina egna små trix. Så nu skall jag testa mindfulness. Låter bra tycker jag.

Nu är det strax jobbet och ett träningspass. Och ikväll är det väl Den som dräper på TV....måste jag ju se.

Ha det nu så gott alla mina goa vänner. Nya som gamla.

23 kommentarer:

  1. Kolla in http://frihetensvingar.blogspot.com/2011/09/mindfulness-ger-dig-ett-satt-att.html

    SvaraRadera
  2. Vilka vackra bilder!
    Här har det oxå snöat men inte mycket som lägger sig!
    Ser goda ut bullarna!

    Ha det bra!

    Kram Liza

    SvaraRadera
  3. Delar kanske inte riktigt din förtjusning i snö - har ju inte fått på vinterdäcken än, så för mig får det gärna vänta ett tag till...

    Ser så gott ut med nybakat!

    SvaraRadera
  4. Lite vitt ligger det allt kvar på marken ännu, men så halt det är!

    Låter mysigt med julbak ihop med dottern.

    Kramis ,
    Anneli.

    SvaraRadera
  5. Hej! fler som julbakat ser jag ;) visst är det roligt..o gott ;)äntligen lte snö som lyser upp i vinter mörkret! Ha en fin kväll ♥ kramiz Jessica

    SvaraRadera
  6. Det doftar gott ända hit, när jag gjorde pepparkakor så dofta de så gott i hela huset. Här har de då inte vart nån snö dock lite frost, jag längtar efter lite snö för det blir ljusare då.
    Ha en bra dag/kramen

    SvaraRadera
  7. Så gott det ser ut! Doftar ljuvligt.
    Snö har vi inte fått någon, men väl blixthalka i morse, ren isgata! Inte kul. Många blev överrumplade av detta väderomslag.
    Ha det gott!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  8. Åh vad mumsigt det ser ut ! - Håller med Maria som skrev att det doftar ända hit !
    Mindfullnes borde alla lära sej !
    - Lycka till med detta , och jag håller mina tummar för att det ska hjälpa dej ! ♥
    Varma kramar til dej !
    Anneli

    SvaraRadera
  9. Vilka härliga bilder... tror jag ska baka imorron... fast det beror ju på dagsformen...
    Jag vill oxå ha snö.. bara lite räcker men iaf lite snö.... är mycket trevligare med rimfrost & ngr minusgrader än det gråa blöta.. man blir bara trött hängig & deppig av det...

    Jag ska oxå se "den som dräper" Den är så himla bra, men oxå mycket otrevlig & spännande... Missar inte gärna ett avsnitt av den som dräper...

    Hoppas mindfulness är ngt för dig :-)

    Ha en fin kväll!
    Kram♥

    SvaraRadera
  10. Jo du Maria, jag har landat i ett tillstånd av dålig tidsuppfattning vilket gör att jag oftast är HÄR och NU. Det underlättar att vara i situationen när jag jobbar med barn, lärare (handledning) och nr jag umgås med privatlivet exempelvis. Ger en fin känsla. Däremot har planering och framförhållning blivit jobbiga saker. Jag läste Åsa Nilsonnes bok om att Leva ett liv och inte vinna ett krig http://cdon.se/b%C3%B6cker/nilsonne%2c_%C3%A5sa/vem_%C3%A4r_det_som_best%C3%A4mmer_i_ditt_liv%3f_%3a_om_medveten_n%C3%A4rvaro-742180 några år efter stroken och den gav mig mycket teknik i mindfulness. Jag tror på det där! Kör på du!

    SvaraRadera
  11. Samma här, vi hade också snö när vi vaknade i morse... fast bara lite, men endock snö...

    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  12. jag jublade med för att vi fått yttepyttelite snö här med...kramis semlan

    SvaraRadera
  13. Nu blir jag riktigt avis på dig! Jag vill med ha snö ju!!! ;)
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  14. Så härligt med lite nybakt och snö dessutom! Det är visst lite på gång här också, men väldigt lokalt än så länge! Kyligare och frost hela dagen - känns lite vintrigare än tidigare.

    Mindfulness tror jag är bra!
    Lisa

    SvaraRadera
  15. Oj, vad det där ser gott ut!
    Här i nordöstra Skåne har det minsann också kommit lite snö idag. Inte för att det ligger kvar precis, men det var trevligt att titta upp mot himlen och se flingorna falla.
    Ha en fortsatt fin vecka!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  16. Vad härligt att ni har fått snö,jag längtar och hoppas att det kommer här inom kort.

    Kram Anna
    http://godastunder-tokigaideer.blogspot.com/

    SvaraRadera
  17. Det ser gott ut!! får nog ta mig i kragen och baka lite bullar eller lussekatter....tycker det är roligast att spontanbaka, är en urusel planerare, så därför blir det sällan annat än mjuka kakor.
    Vi har också fått ett litet vitt täcke, jag är inte så förtjust...men visst är det vackert.

    Ha det gott!
    kram lisamaja

    SvaraRadera
  18. Så sugen jag blev på en bulle till kaffet när jag tittade in här, så duktiga ni har varit med bak. när jag öppnade ögonen i dag var det vitt på marken, YES ! men det är nog snart borta, på nollan nu.
    Kramen

    SvaraRadera
  19. Här vaknade vi upp till en vit värld idag! Underbart!
    Lycka till med din mindfulness :)

    Jag önskar dig en fortsatt fin dag!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  20. Det bakverket så meget fristende ut!
    Så heldige dere er som har fått litt snø, her i Oslo er det bart på bakken! Jeg ønsker meg litt snø til jul!

    God førjulstid til deg!
    Klem fra
    Mrs. Monday

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)