tisdag 13 december 2011

Nu har jag gjort det.....

Idag är det den 13 december och Lucia. Så stämningsfullt och fint.
Får bli lite Luciasånger under dagen.

Och kan ni tänka er...jag har gjort det..vadå?
Min matplaning för första veckan. Lätt som en plätt, nu gäller det att orka hålla på Hi Hi.

Tog EN kokbok från Viktväkarna bläddrade fram sju recept. Skrev upp maträtt + sidonummer på ett papper. Sedan gjordes en inköpslista. Detta tog verkligen inte lång tid. Riktigt mysigt.

Har också handlat ALLT ...det tog tid. Men tänker man på att jag inte behöver mer till affären på ett par dagar så är det ju ok. Lite komplettering bara.

Så nu är det välfyllt i kyl/frys och skafferi i hörnan.

Köpte en trevlig noteringsbok för detta ändamål....inbillar mig att det då blir mysigare då. Skall vara fixa till den lite.

Önskar er alla en härlig dag.




22 kommentarer:

  1. Åh, vad bra. Jag har tänkt att göra det där så många gånger och har gjort några taffliga försök ... men aldrig riktigt lyckats hålla det. Det kommer att gå finfint för dig! :)

    Glad luciadag!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  2. åh va bra...lycka till nu då...Ja det är inte så mycket jobb bara man bestämt sig för det.Ha en fin lucia,tack för fina bilder Kram Gunilla

    SvaraRadera
  3. Jag har varit med i viktväktarna i 3 mån, man lär sig mycket bra. Och så blir man smalare, enda metoden jag tror på!
    Lussekram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  4. Fiffigt att köpa en fin bok till det :)
    Menar mig på detta med veckoplanering men kommer inte till skott.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Tror som du......lite fina böcker så går allt lättare.
    Roligare att bläddra i en söt ant.bok än ett vanligt vitt papper..........

    Önskade att jag kunde vara lika ordentlig, måste nog försöka i alla fall.

    Kram Anneli

    SvaraRadera
  6. Ingen dum ide!/Lila-Christina

    SvaraRadera
  7. Kanonbra!!!

    Hoppas det fungerar bra för dig :-) Jag tror faktiskt det blir billigare att göra på detta sätt oxå & så har man en plan.. för hu ofta står man inte & värdrar frys & kyl & tänker.. Vad ska vi äta idag...

    Ha en fin lucia!
    Kram♥ ♥

    p.s VAD BLIR DET FÖR MAT?

    SvaraRadera
  8. Bara man tillräckligt envis så klarar man det mesta ! - Har man dessutom suportrar som hejar på när det känns tungt är det till stor hjälp !
    - Bra strategi att veckohandla och planera.
    Nu håller jag tummarna att du fixar det !
    Kram ♥ Anneli

    SvaraRadera
  9. Vad super duktig du r som gjort mat lista för veckan :)
    Vi gjorde det ett par gånger men sen kom vi av oss och nu är det ett himla bestyr var dag att komma på vad man ska äta. Vi har liksom tröttnat på mat *hmmz*

    Ha de gott.
    Kram Gurkiss

    SvaraRadera
  10. Vad duktig du är! Är själv gammal viktväktare som gillade metoden och gick ner mina 13 kg... men sen gick det som det brukar. Efter nyår så har jag tänkt ta tag i vikten igen och nu känner jag att du ger kraft åt beslutet! Tack!! Ska bli kul att följa din väg nedåt:)

    Lycka till och glad luciadag!
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  11. Svar: Hej igen :)

    Ang din fråga om detta med metall tejp.
    Här: http://gurkiss.com/scrapbooking/?p=2720

    och

    här: http://gurkiss.com/scrapbooking/?p=2762

    har jag gjort tutorials ang metall tejp om du vill kika :)

    Ha de gott.
    Kram Gurkiss

    SvaraRadera
  12. Eller hur borde man göra så alltid? Underbart att slippa ångest över kvällsmat och matinköp. Vi har gjort våra försök men det slutar alltid med samma sak, matinköp på väg hem från jobb istället...

    SvaraRadera
  13. Ett tips blanda såser med mager yoghurt istället för att använda grädde så blir det både gott och magert...

    SvaraRadera
  14. Men så bra idé att ha allt så långt undanstökat, för längre fram blir det ju långa köer och väntetider.
    Ha en fin dag!
    Anneli

    SvaraRadera
  15. Hej Maria!
    Bra jobbat med matplaneringen och inköpen! Jag och min sambo har pratat i evigheter om att börja planera våra middagar bättre men det har bara stannat vid "prat" än så länge:)

    Ha en fortsatt trevlig Luciadag!

    kraam Jenny

    SvaraRadera
  16. Trevlig Lucia kväll till dig också:) KRAM

    SvaraRadera
  17. Kul att du hittade till mig, tack för din kommentar, jättefin blogg du har kram

    SvaraRadera
  18. Tur att det finns andra som tåras av lucia..
    Ha en skön lucia afton!
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  19. Vilken fin blogg du har.Ha en fin Lucia kväll:) Välkommen in på min blogg:)www.norrskenjutning.blogg.se
    Kram från Norr.

    SvaraRadera
  20. Ha en trevlig Lucia kväll...

    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  21. Vad duktig du är och visst är det skönt att slippa gå och handla varje dag.
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  22. va duktig du är fast det är juletid--
    kram

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)